رفع مشکلات یائسگی بدون استفاده از دارو

2645 بازدید
27 خرداد 97
سمانه
,

رفع مشکلات یائسگی بدون استفاده از دارو !

مشکلات جسمانی و روانی که در دوران یائسگی روی می دهد در هر خانمی متفاوت با خانم دیگر می باشد. بعضی از خانم ها در دوران یائسگی دچار مشکلات خیلی کمی هستند و یا این که اصلا مشکلی احساس نمی کنند اما در بعضی دیگر از خانم ها این مشکلات بسیار شدید و ناتوان کننده هستند. اغلب انجام اقداماتی ساده برای رفع این مشکلات قبل از این که نیازی به مراجعه به پزشک وجود داشته باشد موثر خواهد بود. در ادامه شما را با روش هایی جهت رفع مشکلات یائسگی آشنا خواهیم کرد.

خود درمانی !

قبل از این که برای درمان دارویی مشکلات یائسـگی خود به نزد پزشک بروید سعی نمایید برای رفع مشکلات یائسگی خود، ابتدا اقداماتی که در اینجا گفته می شود را عمل نمایید.

گر گرفتگی ها !

غذاها یا نوشابه های تند، داغ و ادویه دار و نیز قهوه یا نوشابه های الکلی می توانند باعث شروع شدن گر گرفتگی ها شوند. بنابراین اگر شما به خوردن این گونه غذاها حساس هستید و دچار گرگرفتگی می شوید سعی نمایید از خوردن آن ها به خصوص در هنگام شب و زمان خواب پرهیز نمایید. نگرانی ها، اضطراب ها و استرس ها از عوامل دیگری هستند که باعث گر گرفتگی در خانم ها می شوند و بنابراین باید از آن ها پرهیز نمود هر چند این کار مشکل باشد.

  • از لباس هایی که با الیاف طبیعی ساخته شده اند استفاده نمایید زیرا این لباس ها اجازه می دهند که هوا به راحتی در اطراف پوست گردش نماید.
  • همچنین سعی نمایید که به جای پوشیدن لباس های کلفت از لباس های نازک استفاده نمایید.
  • در هنگام خواب نیز از ملحفه های نخی و پتوهای پر قو استفاده نموده و هوای اتاق خواب را خنک و دارای تهویه مناسب نمایید.
رفع مشکلات یائسگی بدون استفاده از دارو

رفع مشکلات یائسگی بدون استفاده از دارو

بد خوابی !

از خوردن غذاها و نوشابه های محرک در هنگام خواب خودداری نمایید. سعی کنید که در هنگام خواب یک لیوان شیر گرم میل نمایید. قبل از خواب یک حمام گرفته و سپس به مطالعه کتاب بپردازید تا خوابتان ببرد. هوای اتاق خواب باید خنک باشد و تهویه خوبی داشته باشد تا هوا در آن جریان یابد. اگر در شب خوابتان نبرد از خواب برخیزید و یک لیوان شیر بخورید و به مطالعه یا کارهای دیگر خود بپردازید. اگر در طی روز احساس خستگی می کنید به مدت 20 دقیقه بعد از ظهر بخوابید، اما خوابیدن بیش از این مدت باعث می گردد که شب به سختی به خواب بروید.

قاعدگی های نا منظم !

کنترل خونریزی های شدید قاعدگی یا قاعدگی های نا منظم به وسیله اقدامات ساده و درمان های غیر دارویی مشکل است. یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید خوردن مکمل های ویتامینی (به ویژه ویتامین ب 6) به همراه آهن و منیزیم می تواند سودمند باشد، خوردن داروهای گیاهی نیز در بعضی موارد موثر واقع می شود، اگر خونریزی های شما شدید بوده و چند روز طول می کشد شما باید به پزشک مراجعه کنید این وضعیت ممکن است به علت یائسگی نباشد.

مشکلات روحی و روانی !

اکثر افراد در مواقعی از زندگی شان احساس افسردگی می نمایند اما معمولا این احساس را تحت کنترل خود در آورده و آن را برطرف می کنند. تغییرات هورمونی که در هنگام یائسگی پدید می آید می تواند باعث شود که کنار آمدن با این وضعیت ها مشکل تر شود.

  1. پیدا کردن راه هایی برای رسیدن به آرامش
  2. داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل
  3. به اندازه کافی ورزش کردن

همگی باعث خواهند شد که وضعیت روحی و روانی شما بهبود یابد اما در صورتی که انجام این اقدامات ساده که در بالا ذکر شد، در رفع مشکلات شما تغییری ایجاد نکرد باید برای برطرف کردن آن ها به پزشک مراجعه نمایید.

 

 

همچنین بخوانید:  یائسـگی یا منوپوز در طب سنتی

 

 

سر درد ها !

اکثر سردردهای غیر میگرنی بر اثر بعضی عوامل زمینه ای مثل بی خوابی، گرسنگی و غذا نخوردن و دردهای عضلانی ایجاد می شوند. برای تسکین چنین سر درد هایی باید علت ایجاد آن ها را برطرف نمود، سر درد های میگرنی نیز می توانند به همین دلایل شروع شوند و بنابراین با پرهیز از چنین مسائلی می توان از شدت حملات سر دردهای میگرنی کم نمود. مصرف داروهای مسکن می تواند به کنترل این سر دردها کمک نماید.

درد عضلات و مفاصل !

مالیدن پماد یا ژل های مسکن گاهی اوقات می تواند باعث تسکین درد عضلات و مفاصل شود اما ممکن است در موارد شدید نیاز به مصرف قرص های مسکن باشد. سعی نمایید ورزش های ساده ای مثل دوچرخه سواری یا شنا را انجام دهید. کنترل رژیم غذایی و مصرف مکمل های روغن ماهی ممکن است در بیماری التهاب مفاصل موثر باشد.

اختلال در فعالیت جنسی !

در دوران یائسگی بهتر است برای این که مهبل را مرطوب و نرم نگه دارید تا در هنگام مقاربت دچار درد نشوید، از نرم کننده های غیر روغنی استفاده نمایید. هیچ گاه در چنین مواقعی از نرم کننده های روغنی مثل وازلین استفاده نکنید زیرا روغن باعث می شود هوا به پوست نرسد و خطر ایجاد عفونت افزایش یابد.

از دست دادن میل جنسی ممکن است بر اثر تغییرات هورمونی رخ دهد به خصوص اگر خشک شدن مهبل باعث دردناک شدن مقاربت ها شود. با این حال کاهش یا از دست دادن میل جنسی ممکن است یکی از علائم افسردگی یا وجود یک بیماری دیگر نیز باشد.

مشکلات ادراری !

درمان بی اختیاری ادراری مشکل می باشد اما پزشک شما می تواند تمرین های ورزشی ای به شما یاد بدهد که باعث قوی شدن عضلاتی که مثانه را کنترل می کنند شود. انقباض عضلات برای متوقف کردن ادرار در اواسط آن باعث قوی تر شدن عضلات دهانه خروجی مثانه می گردد.

پوست و مو !

برای آن که موهایتان راحت تر فرم بگیرد آن ها را کوتاه نگه دارید و برای این که از خشک شدن پوستتان جلوگیری نمایید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. در هنگام رفتن به بیرون از خانه در روز از کرم های ضد آفتاب استفاده نموده و نیز یک کلاه بر روی سر بگذارید. اگر به طور منظم برای شنا کردن به استخر می روید بعد از بیرون آمدن از استخر و دوش گرفتن از مقادیری مرطوب کننده استفاده کنید زیرا کلری که در آب استخر زده می شود باعث خشکی پوست می گردد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون درمان کیست و فیبروم رحم را با خواص درمان انواع ناراحتی های خانم ها، اختلالات هورمونی، درمان کیست و فیبروم، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0