topNotif

روش تشخیص حساسیت غذایی

1508 بازدید
04 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

روش تشخیص حساسیت غذایی

در مقالات دیگری قبلا به شما عزیزان در مورد آزمون حساسیت غذایی که خودتان در خونه می توانید انجام دهید تا از حساسیت غذایی خود آگاه شوید گفته بودم و حال این مطلب همان آزمون حساسیت غذایی است.

در این مقاله به بررسی روش تشخیص حساسیت غذایی و نیز عوامل ایجاد کننده حساسیت غذایی می پردازیم.

روش تشخیص حساسیت غذایی

روش تشخیص حساسیت غذایی

برای این که ببینید آیا دچار حساسیت غذایی هستید یا نه، آزمون نبض مچ مربوط به حساسیت غذایی را که در ادامه آمده، انجام دهید. تنها چیزهایی که لازم دارید ساعت مچی و دست دیگرتان است. میانگین سرعت ضربان، به نسبت منظم و بدون تغییر است اما وقتی غذایی می خورید که ممکن است به آن حساسیت داشته باشید ضربان قلب افزایش می یابد. این آزمون را انجام دهید و ببینید که آیا ضربان نبض شما بعد از خوردن یک غذای بخصوص تغییر می کند یا نه ؟!

روش انجام آزمون ضربان نبض مچ

صبح که از خواب بیدار می شوید قبل از انجام هر کاری نبض خود را بگیرید، انگشت اشاره تان را روی نبض مچ خود قرار دهید و تعداد ضربان ها را به مدت 60 ثانیه بشمرید، تعداد ضربان ها باید در هر 60 ثانیه بین 50 تا 70 باشد.

بعد از خوردن غذا دوباره نبض خود را بگیرید، اگر به تعداد ضربان ها بیش از ده تا افزوده شده باشد شاید به ماده ی غذایی خاصی که درون غذایتان بوده حساسیت داشته باشید. لازم است غذاها را جدا از هم مصرف کنید تا با استفاده از همین روش آن یکی را که بدن شما نسبت به آن واکنش می دهد پیدا کنید.

 

همچنین بخوانید:   شایع ترین حساسیت های غذایی

 

علائم حساسیت غذایی :

از علائم حساسیت غذایی می توان به استفراغ، درد معده، کهیر، تنگی نفس، خس خس، سرفه تکراری، تورم لب ها یا قسمت های دیگر بدن، آبریزش بینی و سرگیجه که بعد از چند دقیقه تا یک ساعت بعد از مصرف غذایی است می تواند اشاره کرد.

هرکسی می تواند به حساسیت غذایی مبتلا باشد اما وراژت، عوامل محیطی، سن جوانی و سابقه آلرژی غذایی باعث می شود شما در معرض خطر بالاتری قرار بگیرید.

راه حل هایی برای از بین بردن حساسیت غذایی

قبل از هر وعده غذا، یک قاشق چای خوری پودر ال- گلوتامین بخورید. این پودر در به حداقل رساندن واکنش های غذایی به بدن کمک می کند. تخم مرغ، مرکبات، فرآورده های سویا، ذرت، گندم، فرآورده های لبنی، گوجه فرنگی و غذاهای تند و ادویه زده اغلب می توانند به وخامت اوضاع بیفزایند، تا جایی که امکان دارد از خوردن آن ها اجتناب کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون ضد آسم و آلرژی را با خواص تسکین آسم و بیماری های تنفسی و تنگی نفس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0