topNotif

روش تهیه انواع ماسک کیوی برای پوست صورت

2590 بازدید
14 فروردین 98
بهاره
,

فواید کیوی برای پوست صورت و روش تهیه آن

کیوی جز میوه های بسیار مغذی برای بدن است که سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که به سلامت بدن کمک می کند. این میوه به دلیل دارا بودن میزان قابل توجهی ویتامین ث، سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و از بیماری های قلبی و اختلالات سیستم گوارش نیز جلوگیری می کند. اما نه تنها مصرف خوراکی این میوه به حفظ سلامت بدن کمک می کند، بلکه استفاده مستقیم از آن به عنوان ماسک بر روی صورت نیز به تقویت و شادابی پوست کمک می کند. لذا، در این مقاله با روش تهیه انواع ماسک کیوی برای پوست صورت آشنا شوید.

 

روش تهیه انواع ماسک کیوی برای پوست صورت

روش تهیه انواع ماسک کیوی برای پوست صورت

 

فواید استفاده از کیوی برای پوست صورت و بدن

کیوی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین هایی است که در کاهش بیماری های پوستی، بسیار موثر است. یک کیوی حاوی ویتامین ث، ویتامین ای، ویتامین آ، ویتامین کا، ویتامین ب، پتاسیم و فیبر است. تمام این ویتامین ها به داشتن پوستی سالم کمک می کنند اما، مهمترین آنها ویتامین ث و ویتامین ای  هستند که پوست را هیدراته، تغذیه کرده و تولید سلول های جدید را تحریک می نمایند.

وجود ویتامین ث در این میوه، باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود، در نتیجه بروز علائم پیری مانند چین و چروک و افتادگی پوست به تاخیر می اندازد. کیوی به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده، از بروز انواع عفونت های پوستی جلوگیری می کند. همچنین، کیوی برای درمان انواع جوش، آکنه، زخم، سوختگی، لکه های پوستی، تیرگی زیر چشم و حذف سلول های مرده پوست بسیار مناسب است. بنابراین پزشکان توصیه می کنند، علاوه بر خوردن کیوی آن را به تنهایی و یا ترکیب با مواد طبیعی دیگر بر روی صورت خود قرار داده تا پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

روش تهیه انواع ماسک های کیوی برای پوست صورت

ماسک کیوی و عسل

یک عدد کیوی را با چنگال له کرده و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سپس، این مخلوط را به آرامی بر روی صورت گذاشته و ماساژ دهید. بعد از گذشت 15 دقیقه صورت را با آب بشویید. کیوی دارای خاصیت جوانسازی است و عسل نیز به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی به داشتن پوستی سالم و بدون چروک کمک می کند.

ماسک کیوی و ماست

یک عدد کیوی له شده را با یک فنجان ماست مخلوط کنید. سپس، یک قاشق چای خوری روغن ویتامین ای به آن اضافه کنید. این ماسک را روی کل صورت قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود. بعد از خشک شدن، صورت را با آب سرد شستشو دهید. این ماسک برای افزایش تولید کلاژن و پلاک های پوستی بسیار مناسب است. علاوه بر این، مخلوط کیوی و ماست سبب درخشان شدن پوست نیز می شود.

 

همچنین بخوانید:  ماسک زعفران و فواید آن برای پوست

 

ماسک کیوی و لیمو

دو قاشق چای خوری آب لیمو تازه را به یک عدد کیوی میکس شده، اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت قرار دهید و پس از خشک شدن، آن را با آب سرد شستشو دهید. این ترکیب برای پوست های چرب و درمان جوش های پوستی بسیار مفید است. علاوه بر این، استفاده از این ماسک برای دو بار در هفته، به درخشان شدن و بسته شدن منافذ باز پوست نیز کمک می کند.

ماسک کیوی و موز

این ماسک برای انواع پوست ها مناسب است. یک موز متوسط و یک کیوی را به کمک دستگاه مخلوط کن کاملا میکس کنید (می توانید از چنگال برای له کردن میوه های نیز بهره ببرید). سپس، یک قاشق چای خوری ماست به آن افزوده و خوب مخلوط کنید. حال این ماسک را روی صورت گذاشته و بعد از 15 دقیقه، صورت را بشویید. کیوی و موز برای تغذیه پوست مفید بوده و سبب آبرسانی پوست می شوند.

ماسک کیوی و آرد نخودچی

چند قطعه کیوی را له کرده و یک قاشق آرد نخودچی را به آن اضافه کنید. سپس، این مخلوط را روی صورت قرار داده و اجازه دهید خشک شود. پس از خشک شدن، صورت را با آب سرد شستشو دهید. برای دریافت نتیجه بهتر، این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید. این ترکیب به عنوان یک لایه بردار طبیعی، سطح پوست را پاکسازی و سلول های مرده پوست را نیز حذف می کند.

 

روش تهیه انواع ماسک کیوی برای پوست صورت

روش تهیه انواع ماسک کیوی برای پوست صورت

 

ماسک کیوی و آلوئه ورا

یک قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا تازه را با یک یا دو عدد کیوی له شده، مخلوط کنید. سپس، این مخلوط را بر روی صورت و گردن بگذارید و بعد از 15 تا 20 دقیقه آن را با آب بشویید. این ماسک برای پیشگیری از آکنه و لکه های پوستی بسیار مناسب است.

ماسک کیوی و روغن زیتون

یک عدد کیوی را به کمک چنگال یا میکسر له کنید. سپس، دو قاشق چای خوری شکر دانه درشت (یا شکر قهوه ای) و یک قاشق چای خوری روغن زیتون (یا روغن آفتابگردان) به آن اضافه کنید. حال، این ترکیب را با حرکت دایره ای در مدت زمان 2 تا 3 دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید. سپس، اجازه دهید این ترکیب بین 5 تا 8 دقیقه بر روی پوست باقی بماند و در نهایت صورت را با آب سرد شستشو دهید. این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید. این ترکیب یک لایه برداری مناسب برای پوست های چرب است، زیرا این مواد ترشح چربی بیش از حد در پوست را کنترل می کنند.

ماسک کیوی و آووکادو

یک تا دو عدد کیوی را با نیم فنجان آووکادو در دستگاه مخلوط کن به خوبی میکس کنید. سپس نصف قاشق غذاخوری عسل را به مخلوط اضافه کرده و آن را روی صورت بمالید. بعد از گذشت 15 دقیقه این ماسک را بشویید. وجود آووکادو به همراه کیوی به داشتن پوستی روشن و درخشان کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل وحشی را با خواص بهبود آرتریت، کنترل فشار خون، کاهش کلسترول، توقف سکسکه، هضم غذا، ضد قارچ، ملین، رفع بوی بد دهان، درمان عفونت مثانه و نفخ معده بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0