topNotif

روش های تشخیص و درمان طب طبیعت مدار

1637 بازدید
22 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

در این مطلب شیوه های درمانی اطبا طبیعت مدار را معرفی می کنیم :

تغذیه درمانی !

شامل توصیه های تغذیه ای و مکمل های غذایی مانند گیاهان، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. این شیوه ی مداخله می تواند در برگیرنده ی تست هایی برای بررسی مایعات بدن در طول زمان و در جهت ارزیابی وضعیت تغذیه ای بدن باشد.

طب فیزیکی !

این روش شامل درمان هایی است که در آن ها پزشک، مانورهایی روی عضلات، استخوان ها و مهره های فرد انجام می دهد. ماساژ درمانی طبی استفاده از امواج فراصوتی، گرمای موضعی و تحریکات الکتریکی و همچنین حرکات ورزشی نیز جز این دسته از درمان ها محسوب می شوند. آب درمانی فیزیکی از درمان های مطرح در طب فیزیکی است که شامل استفاده از رطوبت گرم و سرد بر روی بدن به منظور تقویت جریان خون به معده، کبد، کلیه ها و روده ها و در نتیجه تقویت اعمال گوارشی و در نهایت حذف مواد زائد ناشی از سوخت و ساز در بدن می شود. به این ترتیب تاثیر سموم روی اعضای بدن کاهش یافته و سیستم ایمنی نیز تحریک می شود. این درمان قابل استفاده در مورد بیماری های متعددی از عفونت گوش گرفته تا انواع سرطان ها می باشد.

هومیوپاتی !

درمان های هومیوپاتی شامل استفاده از مواد طبیعی هستند که به بدن کمک می کنند تا از منابع خود برای تقویت نیروی حیاتی و از بین بردن بیماری ها استفاده کنند. هومیوپاتی یکی از تخصص های معمول در میان پزشکان طبیعت مدار است.

روش های تشخیص و درمان طب طبیعت مدار

روش های تشخیص و درمان طب طبیعت مدار

طب گیاهی !

این نحوه ی درمان شامل استفاده از مواد گیاهی است که دارو گیاهی نامیده می شوند. از آن جا که این مواد کاملا طبیعی و غیر مصنوعی هستند به راحتی جذب بدن شده در سیستم زیستی شیمیایی آن ادغام می شوند. همین امر علت بروز عوارض جانبی کمتری در موارد استفاده از آن ها در مقایسه با داروهای شیمیایی مصنوعی مورد استفاده در طب مدرن می باشد.

زایمان طبیعی !

شامل مراقبت های نزدیک زایمان و پس از آن می باشد که به منظور انجام یک زایمان طبیعی خارج از بیمارستان صورت می گیرد. البته در این روش با وجود تاکید بر استفاده از درمان های طبیعی و غیر تهاجمی برای جلوگیری از بروز عوارض از روش های تشخیصی مدرن نیز استفاده می شود.

طب چینی !

دارای آموزش کامل و مجوز طبابت با استفاده از طب سوزنی و گیاهی چینی هستند و این روش درمانی نیز در میان پزشکان طبیعت مدار بسیار رایج است.

 

همچنین بخوانید:  روش های درمانی طب هندی

 

آیورودا !

آیورودا یا طب هندی قدیمی ترین سیستم درمانی طبیعی است و نفوذ آن در جوامع غربی به شدت رو به افزایش بوده و از جذابیت بسیاری برخوردار است.

طب روانی ، طب محیطی :

مشاوره، روان درمانی، هیپنوتیزم و رفتار درمانی از جمله مداخلاتی هستند که معمولا برای کمک به بیماران برای مواجهه با مشکلات سلامتی روانی مورد استفاده قرار می گیرند. یک جز مهم در این روش درمانی، آموزش شیوه های زندگی سالم به بیمار می باشد. طب محیطی : سم زدایی و تقویت سیستم ایمنی جز طب محیطی می باشند و با استفاده از روش هایی می توان سموم محیطی و تجمع آن سموم را در بدن کاهش داد و در نتیجه پیشگیری از بیماری های جوامع مدرن ناشی از این انباشت سموم را رفع کرد.

جراحی های سرپایی !

جراحی های سرپایی مانند ترمیم زخم های سطحی، خارج کردن اجسام خارجی، کیست ها و سایر غدد سطحی می باشند که با بی حسی موضعی قابل انجام بوده و نیازی به اتاق عمل ندارند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اورگانو را با خواص تقویت سیستم ایمنی بدن، آنتی باکتریال قوی، درمان بیماری های دهان و دندان، تقویت دستگاه گوارش، بهبود هضم غذا، کنترل و تنظیم قندخون، درمان سرماخوردگی، رفع گرفتگی بینی، رفع گرفتگی های قاعدگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0