روش های طبیعی برای پاکسازی جوش ها

2870 بازدید
09 خرداد 97
سمانه

با روش های طبیعی برای پاکسازی جوش ها آشنا شوید !

بخور گیاهی، تمیز کننده عمیق پوست است و دانه های سرسیاه را از بین می برد و به واسطه تعریق بیشتر پوست، سبب دفع سموم بیشتری از پوست می گردد. گردش خون زیر پوست سریع تر شده و مجاری غدد چربی که احتمالا بسته شده اند باز می شوند و چربی به طور طبیعی به سطح پوست جریان می یابد.

بهترین گیاهان ویژه پوست جوش دار، گیاهان بابونه، بومادران، رازیانه، آویشن و… می باشند. به این منظور گیاه تازه یا خشک شده را درون آب جوش بریزید و حرارت آن را ملایم کنید. بهتر است در کتری لوله بلندی این کار را انجام دهید زیرا لوله کتری بخار را روی صورت هدایت می کند. موها را به خوبی از پشت بسته و حوله بزرگی را روی سر بیندازید و قسمت های مختلف صورت، خصوصا مناطق جوش دار مانند پیشانی، بینی، چانه را بیشتر در مواجهه با بخار قرار دهید. فاصله 20 تا 30 سانتیمتری با بخار را حفظ کنید تا پوست آسیب نبیند. چشم ها نیز در طول این مدت بسته باشند بعد از گذشت 15 دقیقه بخار را قطع کنید.

قابل ذکر است کسانی که دارای پوست حساس تری می باشند بایستی صورت خود را در فاصله 45 سانتیمتری بخار قرار دهند و مدت زمان را به 10 دقیقه کاهش دهند. پس از اتمام مدت بخور می توان محلول بخور را پس از سرد شدن صاف کرده و به عنوان محلول ضد عفونی کننده ای با پنبه روی پوست و جوش ها بمالید. مخصوصا محلول آویشن مفید است.

پس از اتمام کار می توان دانه های سر سیاه و سفیدی که وجود دارند را با قرار دادن دستمال کاغذی خارج کرد. بعد با یک محلول تونیک مانند آب خیار تازه پوست را خنک کنید. البته شستشو با آب سرد نیز خود باعث می شود تا منافذ پوست تنگتر شوند. اگر هنوز دانه های سر سیاه روی پوست باقی مانده اند با مقداری روغن بادام شیرین پوست را چرب کرده کمی ماساژ دهید و مجددا روی بخار بگیرید و دانه ها را با کمک دستمال خارج کنید.

روش های طبیعی برای پاکسازی جوش ها

روش های طبیعی برای پاکسازی جوش ها

بخور گیاهی برای رفع جوش های سر سیاه !

گل بابونه یا آویشن شیرازی 4 قاشق غذاخوری، آب 1 لیوان پر نیاز است.

آب را در ظرفی ریخته هنگامی که به جوش آمد، گل ها را درون آن ریخته، حرارت را خیلی کم کنید به طوری که بخار از ظرف متساعد شود. با انداختن حوله بزرگ بر روی سر، پوست صورت را در فاصله 30 سانتیمتری بخار قرار داده و این عمل را حدود 15 – 20 دقیقه ادامه دهید. بعد محلول مورد نظر را صاف کرده و با پنبه ای محلول را بر روی پوست صورت بمالید و بعد از 10 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. بهتر است بعد از بخور از کرم های تقویت کننده استفاده شود. با تکرار این روش جوش های سر سیاه از بین خواهند رفت.

بخور گیاهی برای پوست های چرب !

گیاهان خشک مخصوص پوست های چرب (ختمی، جعفری، آویشن یا هر گیاه انتخابی دیگر) 2 قاشق غذاخوری ، آب یک لیوان نیاز است.

آب را در ظرف فلزی در داری ریخته و به جوش آورید. هنگامی که آب جوش آمد گیاه انتخابی خود را به درون آب جوش بریزید. البته قابل ذکر است که برای تهیه بخور گیاهی می توان یک و یا چند گیاه انتخابی مخصوص پوست های چرب را استفاده کرد و مخلوط را در آب جوش بریزید. پس از جوش آمدن آب، حرارت را ملایم کنید تا بخار آرام آرام از ظرف متساعد شود. البته اگر از گیاهان تازه هم در دسترس بود می توانید استفاده کنید منتها مقداری که به درون آب می ریزید بیشتر باشد. سپس موها را کاملا ببندید و حوله بزرگی را روی سر بیندازید و در حالی که چشمان خود را بسته اید پوست صورت را بر روی بخار بگیرید. اگر بخور گیاهی را درون کتری آماده کنید لوله کتری بسیار مناسب است و بخار را به روی صورت متمرکز می کند و برای پوست های مختلط که می خواهند نقاط خاصی از صورت مانند چانه، پیشانی و بینی را در مقابل بخار بگیرند از این طریق بهتر می توانند استفاده کنند. در حدود 15 تا 20 دقیقه پوست را در مجاورت بخار قرار دهید.

در صورت حساس بودن پوست زمان را کوتاه تر کنید. پس از اتمام مدت بخور، محلول باقی مانده در ظرف را صاف کرده و پس از سرد شدن می توانید به عنوان یک محلول ضد عفونی کننده با پنبه ای بر روی سطح پوست بمالید. پس از اتمام کار صورت را با آب کاملا سرد شستشو دهید تا منافذ پوست جمع شوند. بخور گیاهی سبب می شود که منافذ پوست عمیقا تمیز شود و به همین دلیل برای پوست چرب مفید است. برای تنگ شدن منافذ از موادی مانند گوجه فرنگی، لیمو ترش، محلول سرکه با آب، شیر، سفیده تخم مرغ، عسل و جو دوسر به صورت ماسک می توان استفاده کرد. بومادران نیز در تنگ کردن منافذ پوست موثر است. از این گیاه می توان به صورت بخور یا ماسک استفاده کرد.

 

همچنین بخوانید:  نکات مراقبت از پوست چرب

 

شیر پاک کن جوش های سر سیاه !

شیر سرد 3 استکان کوچک، بومادران یا بابونه 4 قاشق غذاخوری نیاز است.

ابتدا بومادران یا گرد بابونه را درون شیر سردی ریخته مدت 5 ساعت کنار گذاشته و در این بین چندین مرتبه مخلوط را بهم بزنید. بعد از چند ساعت محلول را از صافی رد کرده و قبل از استفاده کمی حرارت داده تا ولرم شود. سپس با پنبه محلول را به تمامی صورت مالیده و به حالت چرخشی ماساژ دهید. کمپرس شیر بسیار مفید است، به خصوص برای پوست های جوش دار و پوست هایی که دارای دانه های سر سیاه هستند زیرا شیر سبب می شود که دانه ها از پوست خارج شوند و پوست پاک شود. حتی شستشو و پاکسازی پوست با شیر تنها هم مفید است.

شیر پاک کن پوست های چرب !

4 قاشق غذاخوری نعنا خرد شده، 4 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده، 300 میلی لیتر شیر نیاز است.

نعناع و جعفری خرد شده را وارد مخلوط کرده و شیر را نیز بر روی آن بریزید و خوب مخلوط کنید. مخلوط مورد نظر را 12 ساعت به حال خود بگذارید. سپس مخلوط را صاف کرده و در ظرف سر بسته ای در یخچال نگهداری کنید. ترکیب نعنا و جعفری، شیر پاک کن مناسبی برای پوست های چرب که تراوش زیاد چربی دارند ایجاد می کند. علاوه بر این پوست هایی که جوش و لک و منافذ پوستی باز دارند مفید است. برای تغذیه پوست به جای کرم های چرب می توان از این مخلوط ساده استفاده کرد. جعفری چربی پوست را می کاهد و نعنا اثر بهبود بخشی قوی و خنک کنندگی دارد. این مخلوط را روزانه 2 بار بعد از شستن صورت استفاده کنید.

داروی ضد جوش صورت !

گل ختمی 2 قاشق غذاخوری، کاسنی 2 قاشق غذاخوری، شاطره 2 قاشق غذاخوری، آویشن 1 قاشق غذاخوری، کتیرا 1 قاشق غذاخوری، پنیرک (گل خبازی) 1 قاشق غذاخوری و شیر نیاز است.

کلیه مواد بالا را در آسیاب ریخته کاملا خرد کنید. این مخلوط را در ظرفی در دار ریخته و در مواقع لازم یک قاشق از مخلوط را درون مقداری شیر ریخته و آنقدر بزنید تا به صورت خمیری روان درآید. این ماده خمیری شکل را مدت 20 دقیقه روی صورت قرار دهید و در طول این مدت استراحت نمایید، به هیچ وجه صحبت نکنید. پس از مدت ذکر شده صورت را با آب ولرم بشویید. این ترکیب ترشح چربی پوست را تنظیم می نماید و به دلیل خواص ضد میکروبی، آلودگی پوست را کاملا بر طرف می نماید.

روش های طبیعی برای پاکسازی جوش ها

روش های طبیعی برای پاکسازی جوش ها

لوسیون از بین برنده جوش های سر سیاه !

نارنج متوسط 1 عدد، گلاب 5 قاشق غذاخوری نیاز است.

آب نارنج را گرفته و گلاب را به آن بیفزایید و خوب مخلوط کنید و روزانه 2 بار این محلول را با پنبه به پوست صورت خصوصا مناطق جوش دار بزنید. مرکبات ترش در ترمیم خراشیدگی ها و حفظ ساختار کلاژن مفید است و باعث بهبود پوست آسیب دیده پوست تحریک شده و التهابی و رفع جوش ها می شود. مهمترین ماده مغذی این ماسک ویتامین ث می باشد. این ماسک به چهره شما رنگ جدیدی می دهد و به پوست انرژی می رساند در نتیجه موجب قوام، درخشش پوست و تولید سلول های جدید می شود.

کرم شب ماست برای پوست های چرب !

3 قاشق غذاخوری ماست، 1 قاشق غذاخوری خامه، عسل مقداری، نصف قاشق غذاخوری سرکه (سیب یا انگور)، نصف قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی و یک عدد زرده تخم مرغ نیاز است.

در ابتدا عسل را با بخار آب گرم حرارت داده تا روان گردد. سپس ماست و زرده تخم مرغ و خامه را وارد کرده و خوب مخلوط کنید و هنگام مخلوط کردن آب گوجه فرنگی و سرکه را نیز بیفزایید و آن قدر بهم بزنید تا مخلوط حالت کرم پیدا کند. اگر هنگام استفاده متوجه شدید کرم خیلی چرب است می توانید کمی ماست به آن بیفزایید و برعکس اگر دیدید پوست حالت خشکی دارد می توانید کمی خامه به کرم بیفزایید. این ترکیب دارای مواد فعالی شامل آمینو اسیدها، ویتامین ها و پروتئین ها می باشد که باعث ترمیم و تولید پوست جدید می شود.

ماسک از بین برنده جوش های سر سیاه !

عسل طبیعی بدون موم 2 قاشق غذاخوری، تخم مرغ 1 عدد مورد نیاز است.

عسل طبیعی را روی بخار آب گرم حرارت داده تا روان گردد. سپس زرده تخم مرغ را وارد آن کرده و انقدر بزنید تا یک دست شود. با قلم مو یک لایه نازک از مخلوط مزبور را روی پوست بمالید و مدت 20 الی 30 دقیقه صبر کنید سپس صورت خود را خوب بشویید. ماسک عسل با اثرات نرم کنندگی و ضد عفونی کنندگی که دارد زیبا کننده پوست و از بین برنده جوش های سر سیاه است.

 

همچنین بخوانید:  فواید روغن جوانه گندم

 

ماسک جوانه گندم جهت جوش های سر سیاه و لکه های صورت !

عسل 2 قاشق غذاخوری و به مقدار لازم جوانه گندم نیاز است.

جوانه گندم تازه را آسیاب کرده تا کاملا خرد شود. سپس عسل را به آن اضافه کنید و انقدر هم بزنید که به حالت خمیری روان در آید. سپس این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید. در این فاصله استراحت کنید بعد با آب ولرم پوست را بشویید. این ماسک به علت دارا بودن عسل قدرت تقویت کنندگی و پاک کنندگی زیادی دارد. عسل علاوه بر تقویت پوست و شفا بخشی، پاک کننده بسیار خوبی نیز هست.

ماسک لیمو ترش برای جوش های سر سیاه !

سفیده تخم مرغ یک عدد، آب لیمو ترش طبیعی 1 قاشق چای خوری، گلاب 1 قاشق چای خوری، تنتور بنزوئین 3 قطره نیاز است.

ابتدا سفیده تخم مرغ را کاملا بزنید و بعد آبلیمو و گلاب را اضافه نمایید. بعد با حرارت بسیار ملایم مخلوط را به حالت غلیظی در آورید. سپس 3 قطره تنتور بنزوئین را به آن اضافه کرده روی پوست قرار دهید و پس از 20 دقیقه ماسک را بردارید و پوست را با آب ولرم بشویید. آبلیموی ترش به تنهایی یا همراه با مواد دیگر روی دانه های سر سیاه اثر بسیار خوبی دارد. زیرا اسیدهای میوه به لایه های سلولی سطح پوست نفوذ می کنند. اسیدهای میوه پوست را به ملایمت از وجود سلول های مرده پاک می کند و همین امر باعث خروج جوش های سر سیاه و پاک سازی پوست می شود.

ماسک ریواس جهت از بین بردن جای جوش !

ریواس تازه 50 شاخه و سرکه 3 قاشق غذاخوری نیاز است.

ریواس را به خوبی شسته و کاملا آن را له کنید و با مقداری سرکه طبیعی مخلوط نمایید. مخلوط را روی پوست صورت بگذارید و بعد از 20 دقیقه ماسک را با پنبه پاک کرده و با آب ولرم بشویید. این ماسک برای از بین بردن کک و مک و جوش های چرکی و از بین بردن جای جوش و آثار آن بسیار مفید است. این ترکیب پوست را از وجود سلول های مرده پاک می کند و شادابی و شفافیت خاصی به پوست می بخشد.

ماسک شاداب کننده گوجه فرنگی !

گوجه فرنگی 1 عدد نیاز است.

یک عدد گوجه فرنگی سالم و تازه را حلقه حلقه کرده و به مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید، یا گوجه فرنگی را رنده کرده روی پوست بگذارید در انتها با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید. این ماسک ارزان و راحت برای پوست های جوش دار و خسته مناسب است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جو دوسر پرک را با خواص رفع اضطراب، درمان ضعف مثانه، درمان یبوست، درمان بیماری دیورتیکولوز (نوع بیماری گوارشی)، درمان نقرس، رفع بیماری التهابی روده، درمان سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، درمان اختلالات عصبی، تنظیم فشارخون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0