topNotif

بهترین روش های مدیریت مسائل مالی در زندگی

1467 بازدید
18 آبان 98
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

آشنایی با بهترین روش های مدیریت مسائل مالی در زندگی

بارها جمله پول خوشبختی نمی آورد را از افراد مختلفی در فرهنگمان شنیده ایم، اما اگر بخواهید دقیقتر به این موضوع نگاه کنید، متوجه می شوید که پول بخش مهمی از زندگی هر فرد است و این مسئله نمی تواند به تنهایی عامل خوشبختی یا بدبختی افراد باشد. متاسفانه در سیستم آموزشی کشورمان آموزش درستی در زمینه مدیریت مسائل مالی ارائه نمی شود، اما باید بدانید در دنیای امروز که هر فرد به کسب و کار می پردازد، برای موفقیت در حوزه مالی لازم است روش هایی را بداند، مخصوصا این مسئله برای بانوان بسیار حائز اهمیت است. حال در این مقاله با بهترین روش های مدیریت مسائل مالی در زندگی آشنا شوید.

 

بهترین روش های مدیریت مسائل مالی در زندگی

بهترین روش های مدیریت مسائل مالی در زندگی

 

پول چیست؟

در ابتدای کار باید به این موضوع بپردازیم که نگاه شما به پول چگونه است؟ آیا فکر می کنید پول عامل شرارت و فساد است؟ آیا تصور می کنید برای به دست آوردن پول باید ساعت های طولانی و زیاد کار کنید؟ یا فکر می کنید تمامی اندوخته سالانه خود را باید برای خرید مدل گوشی جدید، خانه بزرگتر و ماشین لوکس تر صرف کنید؟

اگر دید شما نسبت به پول مواردی است که در بالا گفته شد، در اشتباه هستید و لازم است زمانی را برای تفکر به این موضوع اختصاص دهید، اگر شما ذهنیتتان را تغییر ندهید، هیچ تغییری حاصل نخواهد شد. پس بدانید پول حق طبیعی فردی است که زمانی از روز، ماه و سال را به فعالیت در کنار جامعه کوچک یا بزرگ برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده، سپری می کند. پول یک نیاز ضروری برای هر فرد است که استقلال مالی، افزایش اعتماد به نفس و آزادی بیشتر را در پی دارد، مخصوصا برای بانوانی که وارد جامعه شده و به کسب و کار می پردازند.

بهترین روش های مدیریت مسائل مالی در زندگی

حال که با تعریف پول به طور مختصر آشنا شده اید، به سراغ عاداتی می رویم که لازمه پایداری مالی هستند، شما با پایبند بودن به این عادات پس از چند سال به آرامش و آزادی بیشتری خواهید رسید.

1- پس انداز کنید

پس انداز کردن یکی از مهمترین کارهایی است که باید آن را یاد گرفته و هر ماه انجام دهید. زمانی که میزانی از درآمد ماهانه خود را پس انداز می کنید، خود را برای آینده تان بیمه می کنید. فرقی نمی کند چند ساله هستید، از امروز با خود عهد ببندید میزانی از درآمدتان را برای آینده پیش بینی نشده، ذخیره کنید.

 

همچنین بخوانید:  چگونه با فنگ شویی پول اضافی داشته باشیم؟

 

2- مخارجتان را مدیریت کنید

هیچ چیز همانند بیرون غذا خوردن، خریدهای گاه و بی گاه، خرج کردن بیش از درآمد و… باعث هدر رفتن پول نمی شود. قطعا همه ما ساعت های طولانی کار می کنیم، حتی اگر به شغل خود علاقه مند باشیم زمان هایی وجود داشته که از شغلمان خسته شده ایم و برای رفع این خستگی ها بد نیست در ماه متناسب با درآمدمان به تفریحاتی همچون غذا خوردن در رستوران بپردازیم، اما وقتی همه درآمدتان در این زمینه خرج شود در درازمدت از لحاظ مالی به مشکل بر می خورید.

3- هزینه هایتان را ارزیابی کنید

اگر تا به حال هزینه هایتان را محاسبه نکرده اید، لازم هست به مدت یک ماه تمامی درآمد و مخارجتان را بنویسید و در انتهای ماه آن ها را بررسی کنید. از خودتان سوالاتی همانند موارد زیر بپرسید: میزان درآمدم چقدر هست و چه مقدار از آن را خرج کرده ام؟ چه چیزهایی خریده ام آیا خرید آن ها ضروری بود؟ آیا میزانی از درآمد ماهانه خود را ذخیره کرده ام؟

زمانی که پاسخ سوالات را دانستید بهتر می توانید از میزان هزینه ها بکاهید و پول خود را ذخیره کنید. به عنوان مثال شما عاشق کتاب و مطالعه هستید و با خرید کتاب های گران، نصف درآمد ماهانه خود را به آن ها اختصاص داده اید. حالا دنبال راه هایی برای کم کردن هزینه خرید کتاب ها باشید، شما می توانید با هزینه ناچیزی عضو کتابخانه محل زندگی یا کارتان شوید و هر زمان به کتاب نیاز داشتید به سراغ آن ها بروید. همچنین، می توانید از کتاب های الکترونیکی رایگان استفاده کنید یا از دوستان و همکاران خود کتاب قرض بگیرید. اینگونه میزان خرید کتابتان را کاهش داده و پول بیشتری ذخیره می کنید.

3- برای آینده خود پول پس انداز کنید

برای افرادی که جوان هستند، دوران بازنشستگی دور از انتظار به نظر می رسد، اما واقعیت این است که مانند چشم بر هم زدنی این دوران فرا می رسد. برای راحتی خود در هنگام سالمندی مبلغی از درآمدتان را ماهانه کنار بگذارید تا در زمان مناسب بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین، می توانید بخشی از حقوق ماهانه خود را به بیمه های بازنشستگی اختصاص دهید.

4- خانواده تان را در امنیت مالی نگه دارید

تفاوتی ندارد تنها زندگی می کنید یا ازدواج کرده اید، امنیت مالی و جانی شما و اعضای خانواده تان بسیار مهم است. توصیه می شود مبلغی را برای این مسئله برآورد کرده و آن را کنار بگذارید. برای این کار می توانید از بیمه های مختلف همچون بیمه عمر استفاده کنید.

5- از بدهی ها دوری کنید

اگر برای تحصیل، برای خرید ماشین یا مسکن، وام گرفته اید، در اسرع الوقت بدهی هایتان را بپردازید و سعی کنید تا جای ممکن پول قرض نگیرید، زیرا بدهی ها به راحتی می توانند بیشتر شوند و باعث نگرانی و اضطراب شما گردند و در نهایت مشکلات مالی یا جسمی برایتان به وجود آورند.

6- قبض ها را سریعا پرداخت کنید

قبوض آب، برق، تلفن، اینترنت، اجاره منزل و… همه را در اسرع الوقت پرداخت کنید، اینگونه از پرداخت قبوض خیالتان راحت است و دچار دردسر نمی شوید.

7- در زمینه مالی خودتان را به روز کنید

کتاب ها، مقالات، فیلم ها و ویدیوهای مختلفی را در زمینه سرمایه گذاری، مدیریت مالی، مدیریت بیمه، بودجه بندی و… بخوانید و ببینید تا با اطلاعات به روزتر بتوانید تصمیمات مالی درستی بگیرید.

با انجام دادن روش هایی که در بالا ذکر شد با گذر شش ماه تا یک سال به ثبات اقتصادی می رسید. همچنین، نگرانی ها و اضطراب هایتان کمتر می شود، اهدافتان را واضح تر می بینید، می توانید به اندازه کافی استراحت کنید و کیفیت زندگی تان بیشتر می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اذخر مکی را با خواص آنتی بیوتیک، ضد التهاب، ضد باکتری و ضد میکروب، درمان بیماری  سینوزیت، درمان آسم، درمان روماتیسم، بهبود سرماخوردگی، بهبود عفونت ادراری و سوزش ادرار، درمان عفونت داخلی زنان، ضد عفونی کردن دستگاه تنفسی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0