روغن آمله قوی کننده ریشه مو

2717 بازدید
14 دی 96
سمانه
,

روغن آمله قوی کننده ریشه مو است که بد نیست با آن آشنا شوید

آمله میوه گیاهی است، طعم آن تلخ و ترش و گس و دارای پوست نازک، شبیه آلوچه و اندازه آن در حدود یک گردو و یا کوچک تر تا اندازه ی یک نخود می باشد، نوع مرغوب آن بزرگ تر و سنگین تر و زرد رنگ تر است. در وسط هر میوه یک هسته وجود دارد. درخچه دارای چوب سختی نظیر گردو است. این میوه در هندوستان تا جنوب چین در مناطق گرمسیر انتشار دارد. طبیعت این گیاه سرد و خشک است. نام دیگر آمله آملج، آملا، اونلا، آنوله، حافظ الاعضا است

خواص درمانی روغن آمله :

شب ها آن را بر سر بمالید. موها را بسیار قوی و تار مو را سالم و طویل می کند و از زود سفید شدن موها جلوگیری می کند.

روغن آمله قوی کننده ریشه مو

روغن آمله قوی کننده ریشه مو

خواص درمانی آمله :

آن را در شربت قند خوب بجوشانید تا مثل مربا شود. هر روز دو عدد میوه ی کامل آن را بدون هسته به همراه یک قاشق از شربت آن بخورید. سو هاضمه ای را که از ضعف مزاج باشد برطرف می کند. درد موضعی را که از ضعف و بی قوگی باشد درمان می کند، از عرق بدن که از ضعف بدن به وجود می آید جلوگیری می کند. زنانی که به علتی باردار نمی شوند، در هر ماه فقط هفت روز یعنی در دوران قاعدگی اگر از آن استفاده کنند، پس از مدتی باردار خواهند شد.

آن را بپزید و هر روز مقداری از آن را همراه با آب آن که شیرین کرده اید، بخورید؛ و یا چند عدد تازه ی آن را میل کنید. ذهن و قلب را تقویت می کند. مقاومت بدن را در برابر ویروس ها و باکتری ها و سایر میکروب ها زیاد می کند، از استفراغ جلوگیری می نماید، اشتها را زیاد می کند، جریان آب دهان و عطش و خون بواسیر را قطع می کند، قطع کننده انواع خونریزی است، مسهل سودا و بلغم رقیق می باشد، رطوبت های معده و روده را خشک می کند، برای رفع نسیان و فراموشی و فلج و مالیخولیا مفید است.

 

همچنین بخوانید:  تیره کردن موها با مواد طبیعی و گیاهی

 

دیگر خواص آمله :

  • آن را بدون هسته بکوبید و با آرد کُنار و آب رودخانه مخلوط کرده و بخورید. اسهال مزمن را قطع می کند و حرارت خون را می نشاند.
  • آن را بدون هسته با هم وزن آن شکر بسایید، بعدا با کمی روغن بادام شیرین خمیر درست کنید و هر روز صبح ناشتا بیست گرم از آن را بخورید. چشم را تقویت می کند و پیچش شکم را برطرف می سازد.
  • آن را بدون هسته با گشنیز خشک به اندازه مساوی بسایید و همراه با غذای نرم بخورید. اسهال کهنه را درمان می کند.

پودر آمله :

پودر آن را در آب خنک بریزید و بر پیشانی ضماد کنید. از خون دماغ جلوگیری می کند.

پودر آن را با حنا مخلوط و خمیر کنید، شب ها بر پوست بمالید. موها را قوی و تار مو را بلند تر می کند و از سفید شدن موها جلوگیری می نماید.

تذکر

این گیاه مضر طحال است و مصلح آن سنبل الطیب و عسل می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

آمله مقشر را با خواص تقویت پیاز موی سر و صورت، پیشگیری از سفیدی زودرس موهای سر و صورت، ضد خشکی، شوره و پوسته پوسته شدن سر، تقویت و حالت دهنده و نرم کننده موهای خشک، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0