topNotif

روغن جوانه گندم و فواید آن برای پوست و سلامتی

1810 بازدید
18 اسفند 97
بهاره
,

با روغن جوانه گندم و فواید درمانی آن آشنا شوید

روغن جوانه گندم (روغن جنین گندم یا رویان گندم ) از بخش میانی گندم استخراج می شود. این روغن حاوی مواد مغذی فراوانی از جمله روی، فسفر، پتاسیم، منیزیم، ویتامین  ای، ویتامین ب یک (تیامین) و ویتامین ب 9 (فولات) است. همچنین منبع غنی از پروتئین، اسید های چرب غیر اشباع مانند امگا 3 و فیبر است. این روغن برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید می باشد. حال در این مقاله با روغن جوانه گندم و فواید درمانی آن آشنا شوید.

 

روغن جوانه گندم و فواید درمانی آن

روغن جوانه گندم و فواید درمانی آن

 

روغن جوانه گندم و فواید درمانی آن

روغن جوانه گندم منبع بسیاری از مواد مغذی مهم برای سلامت انسان است که عبارتند از:

  • به کنترل سطح کلسترول خون کمک می کند. به علت داشتن برخی از ترکیبات شیمیایی مانند پلی کوزانول و ترکیبات فیتواسترول (Phytostero)، میزان جذب کلسترول را نیز کاهش می دهد.
  • یکی از خواص روغن جوانه گندم، کاهش خطر ابتلا به سرطان و کمک به درمان آن است. این روغن حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ای است که میزان آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد بدن را کاهش می دهد.
  • مصرف روغن جوانه گندم سیستم ایمنی بدن را افزایش داده وخطر ابتلا به برخی از بیماری ها، از جمله بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. همچنین، عصاره جوانه گندم تخمیر شده به درمان و پیشگیری از آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) کمک می کند.
  • از آنجایی که گندم یک غلات کامل محسوب می شود و منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و فیبر می باشد که به کاهش وزن و هضم غذا نیز کمک می کند.
  • برخی مطالعات نشان داده اند که روغن جوانه گندم علائم یائسگی را کاهش دهد.
  • روغن جوانه گندم حاوی پلی کوزانول است که سبب افزایش سطح انرژی عضلانی و توانایی فیزیکی بدن می شود.

 

همچنین بخوانید:  پیشگیری از بیماری های دوران پیری با 5 روغن خوراکی

 

  • این روغن سرشار از اسیدهای چرب اشیاع نشده ای مانند امگا 3 است که سبب تقویت مغز و سیستم عصبی می شود. همچنین به دلیل وجود ویتامین ب استرس را از شما دور می کند.
  • روغن جوانه گندم به دلیل فراوانی ویتامین ها به افزایش باروری و ناتوانی های جنسی نیز کمک می کند.
  • به تاخیر انداختن آثار پیری یکی دیگر از خواص روغن جوانه گندم است. این روغن منبع غنی از ویتامین ب و پروتئین است که به بازسازی و ترمیم بافت های آسیب دیده کمک می کند.

مزایای روغن جوانه گندم برای پوست

روغن جوانه گندم غنی از ویتامین می باشد که برای پوست مفید است. این روغن بدن و پوست را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند، سبب ایجاد نرمی و لطافت پوست می شود. همچنین، به تولید کلاژن کمک می کند و به راحتی بر روی پوست جذب می شود.

این روغن برای پاکسازی انواع پوست مناسب است. روغن جوانه گندم از ایجاد جوش، آکنه و لکه های پوستی جلوگیری می کند. شما می توانید از این روغن به عنوان پاک کننده آرایش نیز استفاده می شود.

همچنین، روغن جوانه گندم خاصیت مرطوب کنندگی دارد. از این رو برای انواع پوست های خشک مناسب است. علاوه بر این، روغن خشکی پا را از بین می برد. برای این کار تنها مقداری از این روغن را بر نواحی خشک پا ماساژ داده و یک جوراب بپوشید. بهتر است این عمل را قبل از خواب در شب انجام دهید.

عوارض جانبی روغن جوانه گندم

مصرف روغن گیاهی گندم می تواند عوارض جانبی مانند:

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن جوانه گندم را با خواص مرطوب کننده کنترل دیابت، کاهش فشار خون بالا، درمان چاقی، پیشگیری و درمان ریزش مو و شوره سر، درمان چین و چروک، پیشگیری از زوال عقل و از دست دادن حافظه، درمان آکنه، رفع خستگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0