روغن شنبلیله و 16 خاصیت شگفت انگیز آن برای زیبایی و سلامتی

2807 بازدید
14 خرداد 00
مروارید

روغن شنبلیله و 16 خاصیت شگفت انگیز آن برای زیبایی و سلامتی

روغن شنبلیله یکی از معروف ترین روغن های طبیعی است که به لطف فرمول طبیعی خود، برای موارد بهداشتی، زیبایی و یا تغذیه ای، درمان بیماری های پوستی و تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد. شنبلیله یکی از گیاهان دارویی می باشد که از دوران باستان استفاده می شده و تمدن فراعنه اولین بار این گیاه را کشف کرده و آن را به بشریت معرفی می کند. گیاه شنبلیله حاوی غلظت بالایی از ترکیبات آنتی اکسیدانی و ویتامین ها و فیبر می باشد. این مقاله درمورد روغن شنبلیله و 16 خاصیت شگفت انگیز آن برای زیبایی و سلامتی می باشد، با ما همراه باشید؛

 

روغن شنبلیله و 16 خاصیت شگفت انگیز آن برای زیبایی و سلامتی

روغن شنبلیله و 16 خاصیت شگفت انگیز آن برای زیبایی و سلامتی

 

روغن شنبلیله و 16 خاصیت شگفت انگیز آن برای زیبایی و سلامتی

1. فواید روغن شنبلیله برای پوست

ضد پیری پوست

این ماده یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها محسوب می شود و یک روغن پایه ای برای درمان مشکلات مختلف، به ویژه مشکلات مربوط به پوست می باشد و علائم پیری پوست را به تاخیر انداخته و باعث حفظ جوانی و نشاط پوست می شود.

سفت کننده پوست

علاوه بر اثر روغن شنبلیله در حفظ سلامت و شادابی پوست، به پوست، به ویژه صورت، زیبایی لازم را می بخشد زیرا حاوی ویتامین ث است و باعث کلاژن سازی می شود، که به نوبه خود پوست را سفت می کند و خطوط ایجاد شده به دلیل عوامل محیطی و افزایش سن را برطرف می کند.

رفع مشکلات پوستی

بسیاری از مشکلات پوستی و بیماری ها مانند اگزما، جوش و سوختگی را درمان می کند.

درمان زخم و جوش های پوست 

روغن شنبلیله ضد التهاب محسوب می شود و با میکروب های ایجادکننده زخم و جوش های روی پوست مبارزه می کند و باعث حفظ طراوت و درخشندگی پوست می شود.

 

همچنین بخوانید: شنبلیله گیاهی با خواص متعدد

 

2. فواید روغن شنبلیله برای مو

این روغن بسیار غنی از ویتامین های ضروری برای رشد موها می باشد و یک درمان موثر برای مشکلات مختلف مو از جمله ریزش، موخوره، تراکم ضعیف بوده و یک درمان موثر برای مشکل طاسی است، درخشندگی موها را حفظ می کند و از ایجاد شوره سر جلوگیری می کند. همچنین حاوی درصد خوبی از پروتئین و لسیتین است که عمدتا برای مرطوب سازی مو و پوست لازم است و از خشکی آن ها جلوگیری می کند.

3. دفع سموم بدن

سموم انباشته شده در بدن که بر سلامت، قدرت و یکپارچگی تمام اعضای بدن تاثیر می گذارد، را دفع می کند.

4. فواید روغن شنبلیله برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش

به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و بدن کمک می کند و تمام مشکلات مربوط به آن، از جمله یبوست و نفخ، را برطرف کرده، دافع گازها محسوب می شود و مشکلات مختلف روده بزرگ را رفع می کند و از ورم معده پیشگیری می کند.

5. تقویت عملکرد مغز

به جریان خون در بافت های بدن کمک می کند و قدرت عملکردهای مغز را تقویت می کند و فعالیت و قدرت بدن را برای انجام کارهای روزمره زندگی تحریک می کند.

6. ضد سرطان

یک آنتی اکسیدان است که به شدت با رادیکال های آزاد و انواع مختلف سلول های سرطانی و سایر بیماری های جدی که تهدیدی واقعی برای زندگی انسان است، مبارزه می کند و یک درمان موثر برای انواع عفونت ها، به ویژه عفونت های مفاصل و عضلات، و همچنین روماتیسم محسوب می شود.

7. فواید روغن شنبلیله برای تقویت عملکرد جنسی

این ماده به تقویت عملکرد جنسی و تحریک میل جنسی کمک می کند و همچنین باعث کاهش سطح کلسترول مضر و افزایش سطح کلسترول خوب می شود.

 

همچنین بخوانید: خواص شنبلیله

 

8. روغن شنبلیله برای چاق شدن صورت

روغن شنبلیله حاوی دیوسژنین است. این ماده ترکیبی مشابه هورمون استروژن است که به نوبه خود به پوست سیری و طراوت می بخشد و حاوی پروتئینی است که عنصر سازنده عضلات از جمله عضلات صورت است.

یکی از مخلوط هایی که می توان برای چاق شدن صورت استفاده کرد، مخلوط پودر شنبلیله با آب است، با مخلوط کردن پودر شنبلیله با مقدار کمی آب، خمیر منسجمی ایجاد می شود و سپس آن را به صورت زده و ماساژ می دهیم، (قبل از شستن با آب به مدت 10 دقیقه روی صورت باقی بماند) همچنین می توانید یک تا دو بار در روز ماساژ پوست را با استفاده از روغن شنبلیله انجام دهید تا به نتایج دلخواه برسید.

سایر فواید روغن شنبلیله

روغن شنبلیله فواید دیگری نیز دارد، از جمله موارد زیر:

9. بدن را از التهاب مزمن محافظت می کند و علائم آرتروز را تسکین می دهد.

10. برای مادران شیرده مفید بوده و شیر افزاست.

11. حجم دهنده سینه

12. درمان تب

13. درمان گوش درد

14. عملکرد انسولین را در بدن تنظیم کرده و قند خون را کاهش می دهد.

15. علائم روانی و جسمی مرتبط با یائسگی را کاهش می دهد و به تسکین علائم قاعدگی مانند درد و گرفتگی عضلات کمک می کند.

16. سطح لیپوپروتئین با چگالی کم (کلسترول بد) خون را کاهش می دهد و سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا (کلسترول خوب) را بالا می برد و میزان تری گلیسیرید در خون را کاهش می دهد.      

 

روغن شنبلیله و 16 خاصیت شگفت انگیز آن برای زیبایی و سلامتی

روغن شنبلیله و 16 خاصیت شگفت انگیز آن برای زیبایی و سلامتی

 

موارد احتیاطی برای مصرف روغن شنبلیله

شنبلیله یک غذای بی خطر برای افراد محسوب می شود ، اما برخی از هشدارها وجود دارد که باید هنگام مصرف به آن ها توجه شود ، از جمله موارد زیر:

  • مصرف دوزهای زیاد شنبلیله ممکن است باعث درد معده و گازهای روده ای دردناک شود.
  • زنان باردار باید از مصرف شنبلیله به تمام اشکال آن (دانه ها، برگ ها و روغن) خودداری کنند تا از سقط جنین به دلیل خاصیت تحریک کننده رحم برای برخی از خانم ها جلوگیری کنند.
  • شنبلیله می تواند با داروهای دیابت و داروهای انسولین تداخل ایجاد کند. بنابراین توصیه می شود قبل از شروع شنبلیله در رژیم غذایی بیماران دیابتی با پزشک مشورت کنید. 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق شنبلیله را با خواص برطرف کننده قند و چربی خون، ضد لاغری، اشتهاآور، جلوگیری از ریزش و سفید شدن مو، درمان شوره سر، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

 
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    19 بهمن 1402

    ببخشید برای حجم دادن سینه، روش مصرف روغن شنبلیله چطوری انجام می‌شه؟

    • عطارک
      22 بهمن 1402

      عرض ادب و احترام

      متاسفانه در اینباره نظری نداریم.

      شاد و تندرست باشید.

0