topNotif

روغن مریم گلی و خواص آن

2909 بازدید
19 بهمن 96
سمانه

روغن مریم گلی و خواص آن را بشناسیم !

مریم گلی (Common sage) گیاهی است از تیره سالویا، ویژگی اصلی آن این است که به شما احساس وجد و سرخوشی دست می دهد. این تیره گیاهی دارای خواص شفابخش بسیار عالی است. متاسفانه مریم گلی معمولی بی خطر نیست و در رایحه درمانی از گونه اسکاریا استفاده می شود.

روغن مریم گلی از تقطیر سرشاخه های پر از گل حاصل می شود با بوی خاص و مخلوطی از بوی خاکی، بادامی و گیاهی، رایحه اش برای استفاده زن و مرد هر دو مناسب است. بوی آن همیشه مطبوع و دلپذیر نیست ولی روغن مفیدی است و اگر با روغن های دیگر به ویژه روغن مرکبات مخلوط شود رایحه آن متعادل می شود.

خواص روغن مریم گلی را بشناسیم !

کیفیت ممتاز ضد افسردگی، وجدآمیز و آرام بخش این روغن برای رفع تنش و افسردگی بسیار موثر است. ولی ممکن است خواب آلود شوید و بهتر است هنگام شب مصرف شود، اگر رانندگی می کنید و یا برنامه رانندگی در پیش است از روغن مریم گلی استفاده نکنید و چنانچه در همان زمان که از این روغن استفاده می کنید الکل مصرف کنید ممکن است ایجاد توهم کند. این توهمات گاهی مطبوع و زمانی نیز ممکن است موجب کابوس شوند پس از این روغن با الکل استفاده نکنید.

مریم گلی فعالیت هورمون ها را متعادل می کند و در رفع بعضی مشکلات زنانگی نظیر عوارض قبل از عادت ماهانه، یائسگی، دل درد شدید در دوران قاعدگی و عادت ماهیانه نامرتب و دردناک بسیار موثر است. همچنین در موارد عقیم بودن و ناتوانی جنسی نیز سودمند است.

روغن مریم گلی و خواص آن

روغن مریم گلی و خواص آن

از خواص دیگر مریم گلی شل کردن عضله می باشد و برای رفع درد و گرفتگی عضله و ناراحتی های تنفسی مفید است. در پایین آوردن فشارخون موثر است در نتیجه برای سیستم گردش خون مفید است و به این علت از این روغن برای رگ های واریسی و بواسیر استفاده می کنند.

اگر از روغن مریم گلی در افشانه ها و چراغ شمعی استفاده کنند برای از بین بردن فشار عصبی و روحی، تعادل فشارخون، افسردگی، اضطراب و بی خوابی مفید است. کمپرس گرم روغن مریم گلی برای دل درد مربوط به عادت ماهانه و عوارض قبل از عادت ماهانه مفید است. رقیق شده روغن مریم گلی در کرم پایه برای بواسیر، پوست های چرب و ناراحت، رگهای واریسی، دل دردهای مربوط به عادت ماهانه مفید است.

 

همچنین بخوانید:  خواص مریم گلی برای سلامتی

 

دیگر خواص روغن مریم گلی :

رقیق شده روغن مریم گلی در حمام برای کاهش دردهای عضلانی، سردمزاجی، رفع میگرن و سردردهای مزمن، افسردگی، اضطراب، فشارخون بالا، ناراحتی های عادت ماهانه، آسم، ناتوانی جنسی، فشار روحی و عصبی، بی خوابی، عادت ماهانه نامرتب، عوارض قبل از عادت ماهانه موثر است. مخلوط شده روغن مریم گلی در شامپو برای ناراحتی های پوست سر، ریزش مو و موی چرب مفید است.

روغن مریم گلی را با بسیاری از روغن های می توان مخلوط کرد به ویژه روغن اترج، روغن کندر، روغن شمعدانی عطری، روغن یاسمن، روغن اسطوخودوس، روغن بهارنارنج، روغن چوب صندل و سروکوهی که با مریم گلی مخلوط خوبی می شوند.

موارد عدم استعمال مریم گلی کدامند !؟

مریم گلی اسکاریا، گونه قابل اطمینان مریم گلی است نه سمی است و نه ایجاد حساسیت می کند و نه سوزش آور است. در دوران بارداری به علت خاصیت قاعده آورش از آن اجتناب شود، این روغن همراه با مشروبات الکلی مصرف نشود چون می تواند اثر تخدیرکننده داشته باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مریم گلی را با خواص ضد نفخ، ضد اسپاسم، مقوی، قابض، آنتی سپتیک، شل کننده عروق خونی محیطی، کمک به درمان آلزایمر، تقویت حافظه، مقوی معده، کاهنده تعریق، محرک انقباض رحم، آنتی بیوتیک، کاهنده قند و چربی خون و محرک جریان صفرا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0