topNotif

روغن های طبیعی برای رهایی از نیش زنبورها

2763 بازدید
11 اسفند 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

روغن های طبیعی برای رهایی از نیش زنبورها

رهایی از نیش زنبورها : ما در قرنی زندگی می کنیم که با یک کلیک ساده به اطلاعات زیادی دست خواهیم یافت. مهم نیست راجع به ورزش، بازی و … باشد فقط کافیست کلیک کنیم. و اینگونه شما متوجه می شوید خیلی از دردها را به راحتی در خانه می توان درمان کرد.

نیش زنبور یکی از مسائلی است که ما زیاد با آن برخورد نمی کنیم، اما پس از نیش زنبور با درد زیادی مواجه می شویم. درد زیادی که از نیش زنبور حاصل می شود اگر فوری درمان نشود می تواند ناراحتی زیادی به وجود آورد. برای درمان این بیماری هیچ داروی خاصی وجود ندارد اما برخی اسانس ها و روغن های فوق العاده برای کاهش درد وجود دارند. این روغن ها معمولا در تمامی خانه ها وجود دارند و برای درمان های بسیاری به کار می روند.

علایم نیش زنبور

نیش زنبور علایمی از ضعیف، متوسط و آلرژی های شدید دارد:

  • درد شدید در محل گزیدگی زنبور
  • تورم در اطراف ناحیه نیش
  • از دست دادن هوشیاری
  • تهوع، استفراغ و اسهال جز این علایم هستند.
روغن های طبیعی برای رهایی از نیش زنبورها

روغن های طبیعی برای رهایی از نیش زنبورها

چه روغن های طبیعی برای درمان نیش زنبور مفیدند!؟

روغن های طبیعی از طبیعت یعنی درختان، گیاهان و میوه ها گرفته می شوند. این روغن ها کاملا طبیعی هستند بدون هیچ عوارض جانبی و برای درمان های مختلفی از این روغن ها استفاده می شود.

روغن لیمو

لیمو سال هاست که برای خنثی کردن زهر زنبور استفاده می شود و در حال حاضر روغن لیمو در بازار موجود است که بسیار راحتتر در دسترس قرار می گیرد. روغن لیمو می تواند سم را خنثی کند. چند قطره روغن لیمو را با روغن زیتون یا هر روغن دیگری مخلوط کرده و به آرامی بر روی محل نیش زده شده بمالید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای احتمالا در هر خانه یافت می شود و نه تنها برای نیش زنبور استفاده می شود بلکه برای نیش دیگر حشرات هم مورد استفاده قرار می گیرد. روغن درخت چای خواص درمانی زیادی دارد. ضد باکتری، ضدقارچ و ضد التهاب است. این خواص به شما در مبارزه با درد کمک می کنند و در عین حال به کاهش تورم کمک می کنند. چند قطره روغن درخت چای را با روغن نارگیل مخلوط کنید، حال به آرامی در محل گزیدگی بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آن را تمیز کنید.

روغن نعناع

این روغن اغلب برای درمان جای نیش حشرات استفاده می شود. دلیل استفاده از روغن نعناع این است که این روغن مندول دارد، که در استفاده برای دردهای جزیی، اسپاسم و خارش نیش حشرات موثر است. روغن نعناع یک مسکن است. ابتدا روغن نعناع را با روغن دیگری مخلوط کنید و بعد از آن سه بار در روز این روغن را بر محل گزیدگی بمالید.

 

همچنین بخوانید:  حساسیت به نیش زنبور و روش های درمانش

 

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس روغنی است که از آن برای دفع حشرات حتی هنگام بیرون رفتن از خانه استفاده می کنند. همچنین از این روغن بر ضد پشه و نیش عنکبوت هم استفاده می شود. روغن اسطوخودوس مولکول ضد التهابی مانند لینالول و لینالیل استات دارد. تحقیقات نشان داده اند که گاهی روغن اسطوخودوس از داروهای ضد درد موثرتر است. روغن اسطوخودوس را مقداری رقیق کنید و بر روی محل گزیدگی بمالید اینگونه درد، خارش و تحریک شدگی پوست از بین می رود.

روغن کندر

روغن کندر خواص ضد التهابی، ضد التهابی فرانک سینتیک و ضدعفونی کنندگی دارد. مقداری روغن کندر را با روغن نارگیل مخلوط کرده و بر محل گزیدگی بمالید.

چگونه روغن های طبیعی برای درمان درد گزیدگی مفیدند؟!

همانطور که می دانید، این روغن ها شامل موادی که آلوده نیستند، هستند و برای استفاده کردن مشکلی ندارند. این روغن های طبیعی بسیار موثر هستند و این محصولات قرن ها مورد استفاده ما قرار گرفته اند و می توان گفت امتحان خود را پس داده اند.

روغن های طبیعی برای رهایی از نیش زنبورها

روغن های طبیعی برای رهایی از نیش زنبورها

چه کاری در هنگام استفاده از روغن های طبیعی برای درمان نیش زنبور انجام دهیم!؟

-همیشه این روغن های طبیعی را از مراکز قابل تایید خریداری کنید.

-همیشه قبل از استفاده از روغن ها آن ها را با روغن دیگری مخلوط کنید.

-همیشه پس از چند دقیقه روغن ها را با آب ولرم بشویید.

چه کاری در هنگام استفاده از روغن های طبیعی برای درمان نیش زنبور انجام ندهیم!؟

-هرگز روغن ها را نزدیک اجاق گاز یا آتش قرار ندهید.

-روغن ها را بدون مشورت با متخصص داخل دهان خود نکرده یا قورت ندهید.

دیگر درمان های طبیعی برای نیش زنبور

    1. عسل، عسل به علت داشتن خواص زیاد برای کاهش درد نیش زنبور استفاده می شود. عسل دارای خواصی همچون کاهش درد و خارش و درمان زخم ها است.
    2. نوشابه گرم شده، در خنثی کردن زهر زنبور عسل، کاهش درد و خارش و تورم کمک کننده است.
    3. سرکه سیب، سرکه سیب برای از بین بردن سم مفید است. پارچه ای را آغشته به سرکه سیب کنید و بر روی جای گزیدگی قرار دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن نارگیل را با خواص تقویت عضلات و موی سر، تسکین درد کمر، مقابله با آلزایمر، مرطوب کننده و لوسیون، سفید کننده دندان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0