روغن های طبیعی موثر برای آلرژی

1715 بازدید
27 دی 96
سمانه
,

روغن های طبیعی موثر برای آلرژی را بشناسیم!

سنبل :

سنبل عطر خوش و شیرینی دارد و مالیدن آن روی پوست موجب بهبود بثورات (آبله، سرخجه، کهیر، جوش و مانند اینها) می‌شود، استنشاق آن موجب بهبود احتقان بینی شده و نیز هنگامی که با روغن شمعدانی، گریپ فروت، لیمو و بابونه مخلوط شود، برای بهبود سرفه، سردرد و برونشیت مفید خواهد بود.

اکالیپتوس :

به علت داشتن خصوصیات ضد احتقانی برای درمان مشکلات تنفسی بسیار مفید است، به درمان سردرد به دنبال سرماخوردگی و تب یونجه کمک می‌کند، بوی قوی و مطبوع دارد که به سیستم عصبی آرامش می‌بخشد. همچنین موجب بهبودی بسیاری از بیماری‌های پوستی مثل تبخال می‌شود.

روغن های طبیعی موثر برای آلرژی

روغن های طبیعی موثر برای آلرژی

زنجبیل :

این گیاه بوی تند، قوی و گرم دارد که درد ناشی از رطوبت را التیام می بخشد، به همین علت باعث کاهش احتقان بینی می‌شود. با سرو، اکالیپتوس، صمغ، لیمو، بهارنارنج، بابونه، چوب صندل و خس‌خس ترکیب می‌شود.

نکته ایمنی : افرادی که حساسیت پوستی دارند باید هنگام استفاده از زنجبیل در ماساژ یا حمام آن را رقیق استفاده کنند.

اسطوخودوس :

مصرف این گیاه برای مشکلات تنفسی، تب‌یونجه، سردرد، آنفولانزا و آسم خیلی موثر است. فشارخون را کاهش می‌دهد و از تپش قلب پیشگیری می‌کند. دافع ساس و شته است و می‌تواند برای گزش‌های حشرات، زخم‌ها و بثورات پوستی به کار رود. با شمعدانی، یاسمن، لیمو، بابونه، رز و کاج مخلوط می‌شود.

نکته ایمنی : در طی بارداری نباید استفاده شود.

مرزنگوش :

این گیاه فشار ایجادشده به علت ترشحات فراوان در قفسه سینه یا به دلیل آسم، برونشیت یا عفونت سینوس را کاهش می‌دهد، در پوست جریان خون را بهبود می‌بخشد و موجب نرمی پوست می‌شود. با سرو، سرو‌ آزاد، اسطوخودوس، رزماری و یلانگ‌یلانگ مخلوط می‌شود.

نکته ایمنی : مصرف زیاد آن موجب خواب‌آلودگی می‌شود، بهتر است زنان باردار و کودکان از آن استفاده نکنند.

 

 

همچنین بخوانید:  روغن های معطر مفید برای سرماخوردگی

 

 

چوب صندل :

این گیاه سیستم ایمنی را تحریک و با عفونت‌های ریه و گلو مقابله می‌کند، در پوست خاصیت تنظیم‌کنندگی و ضدالتهابی بر روی اگزما دارد، به درمان شدن بثورات کمک می‌کند، اضطراب را کاهش می‌دهد، با ترنج، سرو، صمغ، شمعدانی، یاسمن، اسطوخودوس، لیمو، بهارنارنج، ریحان، خس‌خس و یلانگ یلانگ ترکیب می‌شود.

درخت چای :

روغن درخت چای سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، این روغن درمان خوبی علیه آنفولانزا و سردرد است، سیستم تنفسی را ترمیم می‌کند و موجب بهبود آسم، برونشیت و عفونت‌های سینوسی می‌شود. در پوست بدن به عنوان ضد عفونی کننده و پاک‌کننده عمل می‌کند و جوش پوستی، تب‌خال، گزش حشرات و شوره را از بین می‌برد.

اکلیل کوهی یا رزماری :

این گیاه عطر قوی و مطبوعی دارد که ضداحتقان موثری علیه عفونت‌های تنفسی و بیماری‌های ریوی است. به نوسازی و تحریک سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند، با سرو آزاد، صمغ، شمعدانی، زنجبیل، گریپ‌فروت و ریحان ترکیب می‌شود.

نکته ایمنی : زنان باردار، بیماران صرعی و افراد مبتلا به فشارخون بالا نباید از این گیاه استفاده کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن زنجبیل را با خواص تسکین دردهای شکمی، درمان مسمومیت غذایی، درمان حالت تهوع، درمان اختلالات تنفسی، کاهش التهاب، درمان مشکلات قاعدگی، محافظت از سلامت قلب، افزایش سلامت پوست سر، کاهش شوره سر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0