روغن های مفید برای ماساژ کدامند؟ 7 نوع ماساژ و مزایای آن ها

1550 بازدید
25 اردیبهشت 00
مروارید

روغن های مفید برای ماساژ کدامند؟ 7 نوع ماساژ و مزایای آن ها

ماسـاژ نوعی درمان طبیعی است که هزاران سال است مورد استفاده قرار می گیرد و شامل گروه خاصی از تکنیک ها است که نیاز به فشار و مالش بر روی ماهیچه ها و بافت ها توسط دست ها، انگشتان و آرنج دارد و این روش درمانی شامل بیش از هشتاد روش مختلف است و بر اساس نیاز بیمار، یا فقط برای راحتی و آرامش انتخاب می شود. این مقاله درمورد روغن های مفید برای ماساژ و 7 نوع ماساژ و مزایای آن ها ، می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

روغن های مفید برای ماساژ کدامند؟ 7 نوع ماساژ و مزایای آن ها

روغن های مفید برای ماساژ کدامند؟ 7 نوع ماساژ و مزایای آن ها

 

روغن های مفید برای ماساژ کدامند؟

روغن بادام شیرین

یکی از محبوب ترین روغن های ماسـاژ در ماسـاژ درمانی ها روغن بادام شیرین است و به رنگ زرد بسیار لغزنده است که لیز خوردن دست را روی پوست تسهیل می کند و به راحتی جذب می شود و کاملا از بادام گرفته شده است و باعث حساسیت یا تحریک پوست نمی شود.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی بسیاری از مواد تقویت کننده سلامتی مانند منیزیم، روی و ویتامین ای است که برای پوست بسیار مفید می باشد و از آنجا که بافت آن تا حدودی سنگین است، باید با کمی از هر نوع روغن مناسب دیگری رقیق شود.

روغن گل گاوزبان

بر اساس تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، روغن گل گاوزبان حاوی اسیدهای چرب است که برای سلامتی انسان حیاتی و مهم هستند.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا حاوی خواص ضد باکتری است و از آن برای درمان اختلالات پوستی مانند آکنه و اگزما استفاده می شود، برای ماساژ می توان آن را با افزودن هر نوع روغن دیگر مورد استفاده قرار داد، اما برای استفاده بدون افزودنی های دیگر نیز بسیار عالی است.

 

همچنین بخوانید: آشنایی با فواید ماساژ در دوران بارداری

 

7 نوع ماساژ و مزایای آن ها را بشناسید

1.ماسـاژ سوئدی

ماسـاژ سوئدی یکی از رایج ترین تکنیک های ماساژ در جهان است، و شامل فشار زیاد و سبک است، و به کاهش تنش عضلانی، آرامش و تحریک گردش خون کمک می کند، و طبق مطالعه انجمن ماساژ درمانی آمریکا تقریبا یک چهارم بزرگسالان آمریکایی حداقل یک بار در سال یک جلسه این ماسـاژ را انجام می دهند، برای کاهش استرس زیادی که از ساعت های طولانی کار بر آن ها وارد می شود.

2. ماسـاژ شیاتسو

در ژاپنی به معنای فشار انگشت است. سوزن های چینی در نقاط خاصی از بدن استفاده می شود و اعتقاد بر این است که برای جریان انرژی حیاتی در بدن مهم هستند.

3. ماسـاژ تایلندی

شامل فشار عضلات، استراحت مفصل و طب سوزنی می باشد.

4. ماساژ با سنگ داغ

از این نوع ماسـاژ در مناطق خاصی از بدن استفاده می شود، مانند مناطقی که برای طب سوزنی در نظر گرفته می شود و سنگ های گرم گرما را به بدن منتقل می کنند و به آن احساس آرامش و راحتی می دهند.

5. ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی ترکیبی از فشارهای نرم و ملایم با استفاده از روغن های ضروری می باشد. روغن های ضروری قبل از استفاده به روی پوست، رقیق می شوند. در طول ماسـاژ، ماساژ کامل بدن دریافت می شود و همچنین اسانس ها استنشاق شده و از طریق پوست جذب می شوند. این ماساژ،  60 الی 90 دقیقه طول می کشد.

 

همچنین بخوانید: بهترین روغن طبیعی برای ماساژ کودکان

 

5. ماسـاژ بارداری

به دلیل خستگی، استرس و تغییر هورمون های خانم های باردار، انجام یک جلسه ماسـاژ توسط یک متخصص به آرامش او در تمام دوران بارداری کمک می کند.

6. ماسـاژ ورزشی

ماساژ ورزشی می تواند بصورت ماسـاژ کامل بدن انجام شود و یا ممکن است ماساژور در قسمت هایی از بدن که نیاز به توجه بیشتری می باشد، تمرکز کند. فشار عمیق می تواند با ضربات تسکین دهنده جایگزین شود.

7. ماسـاژ نقطه ای

ماسـاژ نقطه ای برای افرادی که دچار درد مزمن، صدمات یا یک مسئله خاصی هستند مناسب می باشد. گاهی اوقات مناطق سفت شده در بعضی بافت های عضلانی، درد را در قسمت های دیگر بدن ایجاد می کنند. این نوع ماسـاژ می تواند با تمرکز بر رها سازی این نقاط، درد را کاهش دهد. ماساژ نقطه ای با استفاده از ضربات ملایم و آرام همراه با فشار قوی و عمیق انجام می شود.

 

روغن های مفید برای ماساژ کدامند؟ 7 نوع ماساژ و مزایای آن ها

روغن های مفید برای ماساژ کدامند؟ 7 نوع ماساژ و مزایای آن ها

 

مزایای ماسـاژ

  • کمردرد را تسکین می دهد.
  • سردرد را برطرف می کند.
  • کاهش درد های زایمان
  • داشتن چهره ای شاد با پوستی شفاف و صاف
  •  بهبود زخم
  • تسکین دردهای قاعدگی
  • افزایش قدرت تمرکز
  • استرس را برطرف می کند، به آرامش کمک می کند و درمانی برای افسردگی می باشد.
  • درد مفاصل را تسکین می دهد.
  • باز کردن عضلات گرفته و پیچ خورده
  •  بالابردن قدرت سیستم ایمنی و دفاعی بدن
  • یک نوع استامینوفن طبیعی می باشد. 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام شیرین را با خواص تسکین دردهای عضلانی، درمان یبوست، تقویت اعصاب، تقویت مو، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر،کاهش چین و چروک پوست، تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو، درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها، درمان سرفه های خشک و باز شدن صدا، پیشگیری و درمان ترک های پوست در دروان بارداری، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0