topNotif

روغن چوب صندل و فوایدش را بشناسیم

2655 بازدید
20 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 28 آذر 1400

روغن چوب صندل و فوایدش را بشناسیم  !

در این مطلب با روغن چوب صندل و خواص آن آشنا خواهید شد و در ادامه با لیست روغن هایی که می توان با روغن چوب صندل مخلوط کرد نیز آشنا می شوید، پس علاقه مندان به روغن های فرار علی الخصوص این روغن بسیار مفید این مطلب را از دست ندهند.

رایحه سکر آور، نرم، شیرین، ملایم و چوب مانند این روغن سال ها است که به سبب بوی لذت بخش، بادوام و خاصیت عالی آن در مراقبت های پوست مورد توجه بوده است. در مشرق زمین هزاران سال است که به عنوان عود، عطر و برای مومیایی کردن استفاده می شده است. این درختچه کوچک استوایی و انگلی همیشه سبز، 20 سال طول می کشد تا به اندازه کافی رشد کند و روغن تولید کند.

این درخت بومی آسیای جنوبی است و اکنون بیشتر صندل دنیا از میسور در هند تامین می شود، روغن به وسیله تقطیر با بخار از مغز و ریشه درختان 20 تا 50 سال تولید می شود، مایعی است غلیظ، زرد متمایل به قهوه ای با بوی شیرین و چوبی که با گذشت زمان قوی تر می شود. این بو مورد علاقه مردان و همچنین زنان می باشد. به سبب خواص پایدارش، صندل بیشتر در ساخت فرآورده های پوستی، عود، عطریات و ادکلن استفاده می شود.

روغن چوب صندل و فوایدش را بشناسیم

روغن چوب صندل و فوایدش را بشناسیم

خواص روغن چوب صندل !

روغن چوب صندل آرام بخش، لذت بخش و تسکین دهنده ای است قوی و با بسیاری خواص سودمند همچون ضد التهاب، ضد باکتری، ضد عفونی کننده دستگاه تنفسی و مجاری ادرار، تب بر، مسکن و ضد افسردگی همچنین محرک امیال جنسی نیز می باشد. چوب صندل برای اشکالات دستگاه تنفسی به ویژه در مورد سرفه های خشک و مزمن یکی از بهترین گزینه هاست. بهترین کاربردش این است که رقیق شده آن را می توان به سینه و گلو مالیده شود.

 

همچنین بخوانید: 6 دستورالعمل استفاده از روغن و چوب صندل

 

زمانی که روغن چوب صندل در افشانه و چراغ شمعی استفاده   شود برای برونشیت، سرفه، گلودرد، بی خوابی، فشار عصبی، زکام، خروسک، افسردگی، فشار روحی و عوارض پیش از عادت ماهانه مفید است. رقیق شده روغن چوب صندل در وان حمام برای برونشیت، سرفه، گلودرد (روی گلو ماساژ داده شود)، بی خوابی، افسردگی، فشار روحی، زکام، خروسک، تهوع، اسهال، فشار عصبی و التهاب مثانه نافع است. رقیق شده روغن چوب صندل در کرم پایه برای پوست اشخاص بالغ، رفع جوش صورت، پوست خشک، اگزما، پوست ملتهب، داالصدف، حساسیت پوستی در اثر تراشیدن پوست و برای مرطوب کردن پوست خشک و ترک خورده نیز مفید است.

استنشاق بخار روغن چوب صندل برای برونشیت، سرفه، گلودرد (روی گلو ماساژ داده شود)، زکام و خروسک مفید است. مخلوط کردن روغن چوب صندل با روغن اترج، روغن کندر، روغن یاسمن، روغن مریم گلی، روغن شمعدانی عطری، روغن اسطوخودوس، روغن گل سرخ و روغن ایلانگ ایلانگ ضرری ندارد و توصیه می شود. روغن چوب صندل از نظر قیمت روغن گرانی محسوب می شود.

موارد عدم استعمال از روغن چوب صندل را بشناسیم !

روغن صندل ناسازگاری ندارد و استعمال آن کاملا بی خطر است. در ایام بارداری هم می توان با اطمینان خاطر از این روغن استفاده کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چوب صندل قرمز را با خواص  ضد عفونی کننده طبیعی، مرطوب کنندگی پوست، مقابله با آکنه، کاهش استرس و فشار خون بالا، تسکین خارش، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0