topNotif

رژیم غذایی برای مبارزه با کبد چرب

4564 بازدید
16 آذر 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

این رژیم غذایی برای مبارزه با کبد چرب می تواند کمک موثری به درمان شما کند

تغذیه صحیح و سالم می تواند کمک موثر و با ارزشی در موارد زیر باشد :

کاهش چربی های زاید در کبد، التیام و بهبود کبد معیوب، تصحیح و بالانس میزان و عملکرد انسولین و کاهش قند خون، افزایش توانایی در مبارزه با اضافه وزن و کنترل وزن، کاهش تمایل به مصرف غذاهای اضافی

اگر دقت کرده باشید اکثر افرادی که در مناطق کوهستانی و کشاورزی زندگی می کنند، غذای خود را از منابع در دسترس تهیه می کنند، البته ممکن است تصور شود مسائل بهداشتی آنها کمتر از شهروندان شهرهای بزرگ می شوند، همینطور ممکن است تصور شود که تنوع غذایی ایشان کمتر از تنوع غذایی افراد شهری است، این ممکن است صحیح باشد و این افراد از فست فودها و غذاهای شهری دور باشند، آیا این دور بودن مفید نیست؟

بیماری های جدید که افراد مرفه با آن مواجه هستند، حاصل از فزونی مصرف غذا و بیهوده خواری است، این بیماری ها مختص افرادی است که پول بیشتر و دارایی و مکنت بالا داشته و فکر می کنند با تنوع غذا و زیاده خواری به سلامت خود کمک می کنند به شام عروسی ها و ختم ها دقت کنید، بعضی افراد موفق در کسب و کار و تحصیلات و مقامات چون در حرفه خود موفق شده اند، خود را صاحب نظر و عقیده دانسته و علایم بیماری ها توجه نمی کنند و خدای ناکرده ممکن است به دلایل بسیار ساده و قابل پیشگیری دچار بیماری دیابت، چاقی، بیماری قلبی، خستگی مفرط، التهاب و بیماری های حاصل از کبد چرب می شوند.

اگر میزان کالری لازم یک بدن در روز 1800 کیلو کالری باشد آیا بهتر نیست این کالری لازمه و سوخت بدن خود را از مواد طبیعی و مفید کسب کند؟ آیا یک بسته چیپس و یک نوشابه بهتر است یا یک پرتقال و یا سیب و یا یک مشت بادام و با گردو؟ بدن ما مشتاق مواد طبیعی و شناخته شده است، آیا روغن های ترانس و هیدوژنه و کربوهیدرات های ساده کبد ما را مریض نمی کنند؟

و اما جالب است بدانیم :

به رغم افزایش جمعیت و پیشرفت صنایع و تکنولوژی، کیفیت غذا و مواد مصرفی رو به کاهش است، تولید انبوه مواد غذایی، تجاری شدن صنعت تغذیه، ترکیب، تنوع و کیفیت غذا را تحت تاثیر قرار داده و با کاهش کیفیت غذا احتمال ابتلا به بیماری ها را افزایش داده است.

مصرف کود شیمیایی، سمپاشی میوه ها، تغذیه حیوان با هورمون ها جهت رشد سریع، خسارات زیادی به منابع تولیدی مواد غذایی وارد کرده است، آلودگی های زیست محیطی مانند باران های اسیدی، ورود چاه های فاضلاب به رودها و دریاها، دود کارخانه ها، ذرات معلق موجود در هوا، آمادگی برای ابتلا به چاقی، دیابت، سرطان، حمله مغزی و قلبی، بیماری های ریوی و از همه مهمتر خسارات به کبد و کلیه را افزایش می دهد، کبد ما مامور مبارزه با این سموم و هورمون ها و مواد شیمیایی است، این عضو حساس و پر مسئولیت احتیاج به توجه و کمک دارد، وقت بگذارید و به مطالب عرض شده دقت کنید و کبد خود را دوست داشته باشید.

رژیم غذایی برای مبارزه با کبد چرب

رژیم غذایی برای مبارزه با کبد چرب

کبد چرب :

کبد چرب جراحات و ضایعات کبدی را با توجه به تغییر و کنترل و کاهش مصرف کربوهیدرات های ساده می تواند التیام دهد، انتخاب غذاها و مواد مصرفی و تعیین کیفیت و مواد مفید برای کبد شامل مصرف سبزیجات به صورت پخته و خام، مصرف پروتئین های سالم و گیاهان دارویی و عرقیات سنتی می شود. آنتی اکسیدان ها از جمله موادی هستند که به هر طریق ممکن ضروری است به بدن بیماران کبد چرب برسند،

 

همچنین بخوانید:  رژیم انگور برای پاکسازی کبد

 

از جمله آنتی اکسیدان های قابل دسترس عبارتند از :

انار، زرشک، گیلاس، هندوانه، آب زرشک هسته دار، آلبالو، انگور قرمز، آلو سیاه، زغال اخته که از جمله این آنتی اکسیدان ها هستند.

عرقیات مفید برای کبد چرب :

شامل عرق شاطره (شاه تره) و عرق کاسنی (مخلوط شود و روزی 3 لیوان میل شود)، عرق سیر (روزی 1 استکان میل شود)، آب کرفس و آب هویج (به صورت مساوی مخلوط شود و روزی 1 لیوان میل شود)

همینطور مصرف آلوئه ورا به صورت کمپوت یا به صورت پوست کنده شده حداقل روزی 150 گرم مصرف شود، بادام پوست کنده شده (روزی 10 عدد مصرف شود)، طالبی (به صورت له شده به همراه شیر بدون چربی)، زیتون و روغن زیتون به همراه لیمو ترش، انجیر (به هر صورت روزی ده عدد در صورتی که امکان جویدن برای افراد وجود نداشته باشد با شیر بدون چربی میل شود)، مویز (بدون هسته به صورت ناشتا روزی 21 عدد)، لیمو ترش (روزی 5 عدد) و خرما (روزی ده عدد) همگی برای کبد چرب مفید هستند.

بین 500 گرم تا 1 کیلوگرم مصرف انگور ضرورت دارد و در صورت عدم امکان مصرف میوه انگور، آب آن را گرفته و به طور تازه در هر زمانی که مقدور باشد میل نمایید، 6 حبه سیر در روز، صبح و ظهر و شب هر بار 2 حبه با عسل میل شود بهتر است سیر له شود و با عسل حل شود و آن را میل کرد، همه غذاها بهتر است به صورت پخته و بخار پز تهیه شود، سیب و آب سیب به مقدار زیاد و گلابی هر روز میل شود انار و آب انار به صورت تازه و آب زرشک همراه با عسل هر روز میل شود.

رژیم غذایی برای مبارزه با کبد چرب

رژیم غذایی برای مبارزه با کبد چرب

دمنوش های مناسب کبد چرب :

از  دمنوش های مناسب کبد چرب می توان به آویشن و گیاه قاصدک و بومادران و گیاه بابا آدم و دندان شیر و دمنوش به لیمو و بادرنجبویه به هر مقدار که قابل نوشیدن برای فرد باشد، توجه فرمایید که دمنوش آرتیشو از جمله موادی است که برای این قبیل بیماران جنبه دارویی دارد، گل گاو زبان و سنبل الطیب هر 2 شب یک بار 1 استکان مصرف شود.

از شربت های مفید برای کبد چرب شربت سیر است که طرز تهیه آن، 100 گرم سیر با 200 گرم آب، 200 گرم شکر سرخ (به جای شکر می توانیم از عسل استفاده کنیم) مجموعه فوق را مخلوط کرده تا قوام آمدن آن را بجوشانید، شربت سیر حاصله را صبح و ظهر و شب 1 قاشق میل نمایید.

شربت خاکشیر (همراه با لیمو ترش تازه)، شربت ترنجبین (روزی 1 استکان)، شربت عسلی آبغوره، شربت رضوی با ترکیبات مفید برای کبد، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان نقرس، رماتیسم و ناراحتی های گوارشی مفید است، همینطور آب زرشک، آب انار، آب تمبر هندی، کومبوچا، شیر و دوغ شتر، آبلیموی تازه و رب انار ملس نیز برای کبد چرب مفید هستند.

 

همچنین بخوانید:  تصفیه خون و پاکسازی کامل کبد با گیاهان داویی

 

مواد غذایی که بیماران کبدی می توانند استفاده کنند :

انواع سبزی جات، پخته شده یا به صورت خام، گوشت (گوشت کبک، گوشت کبوتر چاهی به صورت آبگوشت، گوشت شتر مرغ به صورت کبابی، گوشت شتر به مقدار کم به صورت کبابی و چرخ کرده با پیاز پوره شده، گوشت ماهی قزل آلا رودخانه ای، ماهی سالمون، ماهی سفید چرخ کرده، و کباب ماهی تابه ای همراه با پیاز)، انواع آش ها شامل : آش آبغوره در صورتی که تمایل داشته باشند می توانند زیره یا نعناع به آن اضافه کنند، آش تمبر هندی، آش سماق، آش آویشن (تیموس ولگاریس)، انواع آش های فوق را می توانند با شوید و نعناع و زیره میل نمایند و کدوی زرد پخته شده یا همان کدو تنبل پخته شده نیز نافع است.

سبزیجاتی شامل : خرفه، شلغم، جعفری، هویج ایرانی (زردک)، گل کلم، کلم پیج، کاهو، ترب، پیاز، سیر، تره فرنگی، کنگر فرنگی، آندیو (نوعی کاسنی تازه)، غازیاغی، ریحان، کرفس، شوید، رازیانه، سیاه دانه و بابونه برای کبد چرب مفید هستند.

آجیل های مفید برای کبد چرب : انجیر خشک، کشمش، مویز، بادام خام، فندق خام، گردو، بادام زمینی کمی بو داده و کم نمک، آلو خشک، تخمه آفتابگردان، خشخاش، تخم کتان، از ادویه جات فقط زردچوبه برای کبد مفید است.

خرما، سیب، گلابی، گریپ فروت، انگور بی دانه، به خصوص انگور قرمز، گیلاس، انار، هندوانه، خیار، انبه، خربزه، گرمک، آلبالو، لیمو ترش، آلو، ازگیل، موز، خربزه و طالبی برای کبد چرب مفید هستند.

توجه داشته باشید، که تنها نمک قابل مصرف برای این بیماران نمک دریایی است که حاوی پتاسیم، منیزیم، فسفر، ید، وانادیوم می باشد.

پرهیز ها و ملاحظات برای بیماران کبد چرب !!!

غذاهایی که نباید این قبیل بیماران مصرف نمایند: سوسیس، کالباس، پیتزا، چیپس، انواع سرخ کردنی ها، انواع شورها، خیار شور، شیرینی و شکلات، انواع گوشت گوسفند و گوساله و گاو برای کبد مضر هستند.

اکسیر سلامتی (معجون درمانی کبد چرب)!

ترکیب بسیار موثر و مفیدی که افراد گوناگونی از آن بهره مند شده و نتیجه گرفته اند، این داروی گیاهی باعث پاکسازی کبد و کاهش فشار خون و برای کلسترول مفید است.

اکسیر سلامتی حاوی دو لیوان و یک بسته کپسول است:

یک لیوان تمبر صفر آور (آلو بخارا) و یک لیوان حاوی ترکیباتی چون زرشک، چای ترش (مکی)، لیمو عمانی، گشنیز، سیاه دانه و چند گیاه مفید دیگر می باشد، کپسول حاوی خار مریم، آرتیشو و ترکیبات گیاهی دیگر است، این مجموعه همراه با عرق خار مریم و عرق کبدی مخصوص که حاوی عرقیات: نسترن، بید، کاسنی، شاتره، رازیانه علی الخصوص برای خانم ها مفید است که جهت پاکسازی کبد و کبد چرب بسیار موثر بوده و در ایران به تولید انبوه رسیده است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون کبد را با خواص درمان نارسایی کبدی، خنک کننده بدن، رفع بیماری های کبدی، کنترل چربی کبد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0