topNotif

رژیم غذایی مناسب برای درمان واریس

1576 بازدید
30 آذر 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

رژیم غذایی مناسب برای درمان واریس و اطلاعات مهم پیرامون تغذیه

رژیم غذایی نامناسب می تواند منجر به اضافه وزن و یبوست شود که دو عامل موثر برای تشدید واریس اند، با تغذیه مناسب و متعادل می توان بر این مشکلات غلبه کرد، مواد غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف وجود دارد که در کنار سلامتی عمومی بر سیستم گردش خون نیز اثر حمایتی دارد، مصرف رژیم غذایی متعادل، سرشار از میوه و سبزی و با نمک و چربی کم نخستین گام در درمان واریـس است، متخصصان تغذیه مصرف یک بشقاب سبزی تازه پیش از هر وعده غذایی را توصیه می کنند که این امر علاوه بر کاهش اشتها و مواد مفید فراوانی که دارد، به هضم غذا کمک کرده و نیز کالری کمتری دارند، همچنین سبزیجات تازه باعث شکسته شدن کربوهیدرات ها، چربی ها و قندها در سیستم گوارشی می شوند.

رژیم غذایی مناسب برای درمان واریس

رژیم غذایی مناسب برای درمان واریس

مرکباتی مانند پرتقال و گریپ فروت و دیگر میوه ها مانند هویج، توت فرنگی و تمشک سرشار از ویتامین ث هستند که در کلاژن سازی نقش حیاتی دارند، کلاژن دیواره وریدها را مقاوم و انعطاف پذیر نگه می دارد، اسیدهای چرب ضروری در میوه های خشک، آجیل و دانه ها یافت می شوند و نقش حمایتی در سیستم گردش خون دارند و بالاخره اینکه آنتی اکسیدان موجود در آنها به ترمیم بافت های تخریب شده کمک می کنند.

یبوست باعث تشدید واریس می شود :

یکی از فاکتورهای موثر بر تشدید واریس، یبوست است، مطالعات نشان داده اند که یبوست باعث افزایش وریدهای پا می شود، برای جلوگیری از این مشکل توصیه می شود که فیبر جزیی از رژیم غذایی قرار گیرد. فیبر در سبزی ها وجود دارد و بخشی از گیاه است که بدن قادر به هضم آن نیست، این ترکیب ارزش غذایی ندارد اما به تنظیم فرآیند هضم کمک می کند.

عمدتا در سبزیجات و غلات کامل (مانند گندم سبوس دار) یافت می شود، غلات کامل سرشار از ویتامین های گروه ای و ب و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن و روی هستند، به عنوان مکمل رژیم غذایی پر فیبر باید هر روز حداقل چند لیوان آب بنوشید، آب نه تنها باعث هیدراته نگه داشتن بدن شما می شود و از یبوست جلوگیری کرده و برای گردش خون نیز مفید است و باعث حذف سموم می شود.

 

همچنین بخوانید:  درمان های خانگی مناسب برای واریس

 

خانواده توت

تمشک، شاه توت و زغال اخته سرشار از ترکیباتی اند که باعث جلوگیری از واریس می شود یا ناراحتی ناشی از آن را کاهش می دهند، این میوه های غنی از بیفلاونوئیدها و آنتی سیانیدین ها هستند که ساختارهای حمایت کننده وریدها و سیستم عروقی را تقویت می کند، خانواده توت به خاطر خاصیت کاهش شکنندگی مویرگ ها، افزایش قدرت دیواره وریدها و توان عضلانی و ترمیم اختلالات ساختارهای حمایت کننده وریدها شناخته می شوند.

اسیدهای چرب

روغن ماهی سرشار از اسید چرب است که به پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند، برای کاهش پوسته شدن بدن، قرمزی و خارش پوست در کنار حفظ سلامت عروق خونی، مصرف عصاره گل پامچال توصیه می شود که برای درمان واریس بسیار نافع است.

توجه داشته باشید: پیش از تغییر رژیم غذایی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گنه گنه را با خواص درمان واریس، ضد مالاریا، مقوی، اشتهاآور، ضد اسپاسم، ضد باکتری، آسان کننده هضم غذا، افزاینده ترشحات معده، کندکننده و تنظیم کننده ضربان قلب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0