topNotif

ریه و درمان بیماری های آن

3095 بازدید
07 آذر 96
سمانه
,

ریه و درمان بیماری های آن و گیاهان دارویی !

ریه (شُش) بخش حیاتی بدن ما که برای تنفس مرتب و منظم به آن نیاز داریم گاها دچار بیماری هایی می شود که پزشکان طب سنتی برخی گیاهان دارویی مرتبط با بیماری های مخصوص ریه را پیشنهاد داده اند که تا حدی این بیماری ها را کنترل کرده و یا آن ها را کاهش می دهد.

حتما بارها این مسئله برای شما پیش آمده که به هر دلیلی صدایتان گرفته و درست نمی توانید صحبت کنید اطبا سنتی برای گرفتگی صدا افشره سیر را پیشنهاد داده اند، پس زمانی که نیاز به صاف کردن صدا و گلوی خود داشتید از افشره سیر استفاده کنید.

چند توصیه در درمان بیماری های ریه :

جوشانده زوفا (عرق زوفا) به همراه سکنجبین، شیرین بیان، خرمالو و شیر هویج همگی خلط آور هستند.

اگر ریه شما دچار خونریزی می شود از یونجه (عرق، دمنوش و..)، آب هویج، خاکشیر، عسل و گلاب استفاده کنید، توجه داشته باشید گلاب را کمی گرم کرده و ولرم نه سرد آن را میل کنید.

ریحان، خردل، مرزنجوش و بابونه چه مصرف عرقیات آن ها، چه درون غذا یا دمنوش فرقی ندارد به هر صورت مصرف شود سبب باز شدن ریه می شود.

ریه و درمان بیماری های آن

ریه و درمان بیماری های آن

درمان آسم و سرفه :

اگر دچار سرفه های شدید و سخت شده اید از انار سیاه، مخلوط مرزه با انجیر، اسطوخودوس (دمنوش، عرق یا بخور)، بوصیر و سوسنبر استفاده کنید باعث کم شدن و در نهایت رفع سرفه شما می شود.

اطبا برای افرادی که تنگی نفس دارند شوید، شیر خشت، انار، کندر، آب لیموی ترش و سرکه گرم به همراه عسل را توصیه کرده اند. افرادی که به آسم مبتلا شده اند حتما از جوشانده شقایق، سوپ سیر، انگور، جوانه گندم، شیر شتر و آب ولرم به همراه عسل استفاده کنند برای بیماری آسم نافع است.

برونشیت که در اثر استعمال دخانیات و مصرف بیش از حد سیگار، هوای آلوده و مشاغلی که مرتبط با هوای آلوده هستند ایجاد می شود را می توان با مصرف برخی گیاهان دارویی و میوه و سبزیجات کنترل کرد، اطبا سنتی برای کنترل برونشیت سوپ کلم، شاه تره، برگ بو، سوپ سیر و گیاه کاکوتی را توصیه کرده اند.

 

همچنین بخوانید:  پاکسازی ریه با 6 ماده غذایی

 

آنچه که باید درباره ذات الریه بدانیم :

سینه پهلو یا همان ذات الریه که در گذشته بیماری جدی ای بوده و بسیاری از بیماران خود را می کشت امروزه نیز اگر مداوا نشود می تواند بسیار خطرناک باشد.

علائم شایع ذات الریه خلط، درد قفسه سینه، تب و اشکال در تنفس می باشند که در صورت عدم مداوا بسیار خطرناک هست، پزشکان گیاهان سنتی برای کنترل یا جلوگیری از این بیماری مصرف اسفناج، گشنیز، آب هندوانه، خیار و دم کرده آویشن را توصیه کرده اند.

بیماری سل چیست ؟

سل بیماری دیگری مرتبط با ریه ها است که اگر مداوا نشود بسیار خطرناک می باشد، سل بیماری عفونی است که دارای علائمی همچون تب، تعریق شبانه، کاهش وزن و سرفه های مزمن همراه با خلط آغشته به خون می باشد این بیماری بسیار جدی است و در 50 درصد مواقع بیمار خود را می کشد.

اما امروزه بخاطر بهداشت بهتر و واکسن ها و داروهای موجود در بازار خطر آن کمتر از گذشته است، از سیر، گردو، شکر تیغال و زنجبیل شامی استفاده کنید تا از بروز این بیماری جلوگیری شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه پولک را با خواص آنتی بیوتیک، ضد التهاب، ضد باکتری و ضد میکروب، درمان بیماری  سینوزیت، درمان آسم، درمان روماتیسم، بهبود سرماخوردگی، بهبود عفونت ادراری و سوزش ادرار، درمان عفونت داخلی زنان، ضد عفونی کردن دستگاه تنفسی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0