topNotif

زرد آلو و خواص مفید آن

2755 بازدید
15 آبان 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

زرد آلو و خواص مفید آن را بشناسیم

زرد آلو میوه تابستانی و خوشمزه است که بخاطر طعم ترش و شیرینش مورد علاقه کودکان و افراد دیگر است. همینطور از زردآلو برای تهیه لواشک و آلوچه و… نیز استفاده می کنند و حتی عده ای زرد آلو را با چاقو قطعه قطعه کرده و آن را خشک می کنند تا در فصل سرما از آن استفاده کنند.

همینطور در برخی غذاها از آن استفاده می شود پس اگر شما هم طرفدار این میوه خوشمزه هستید این مطلب را بخوانید تا با فواید و مضرات زردآلو آشنا شوید.

درخت زرد آلو بومی نواحی چین است و هنوز هم به صورت وحشی در این مناطق می روید و درخت زرد آلو را در اوایل قرن اول میلادی به آسیا و اروپا آوردند. درخت زردآلو تا ارتفاع 6 متر می رسد برگ های آن مانند قلب نوک تیز و به رنگ سبز روشن مایل به زرد می باشد و گل های زرد آلو درشت و به رنگ سفید متمایل به قرمز است.

میوه آن گوشتی و زرد رنگ با طعمی مطبوع و شیرین که در اواسط تابستان می رسد و هسته زردآلو صاف و قهوه ای و بیضی شکل است در داخل هسته مغز آن قرار دارد که طعمی شیرین و گاهی تلخ دارد.

زرد آلو و خواص مفید آن

زرد آلو و خواص مفید آن

ترکیبات شیمیایی زرد آلو  و خواص مفید آن :

در زرد آلو ترکیباتی همچون آب، انرژی، مواد قندی، پروتئین، کلسیم، فسفر، آلبومین، چربی،  ویتامین ث، مواد نشاسته ای، سدیم، پتاسیم، آهن، ویتامین آ و ویتامین های ب 1 و ب 2 یافت می شود.

مغز زرد آلو دارای 40 درصد روغن و مقداری پروتئین و قند و اسانس و ویتامین های آ و ث و ب 12 می باشد.

خواص دارویی زرد آلو :

از نظر طبع زرد آلو دارای طبع سرد و تر است و از خواص آن می توان به تصفیه کننده خون و باز کنندگی عروق و برطرف کننده بوی دهان و تب بر اشاره کرد.

زرد آلو به علت داشتن کبالت برای درمان کم خونی مفید است، ورم مفاصل را برطرف می کند و ضد نرمی استخوان است و برای قلیایی کردن بدن مفید است.

 

همچنین بخوانید:  روش تهیه برگه و مربای زردآلو

 

خواص درمانی هسته و برگ زردآلو :

مغز زرد آلو دارای طبع گرم و خشک و برگ و گل آن سرد و خشک است.

مغز آن تقویت کننده قوای جنسی است. روغن مغز هسته را در گوش بچکانید تا صداهای گوش را از بین ببرد و سنگینی گوش را درمان کند. روغن مغز هسته زردآلو برای نرم کردن پوست مفید است و اگر روغن مغز هسته تلخ باشد کشنده کرم معده و روده است و دم کرده برگ زرد آلو برای قطع و درمان اسهال مفید است و برای تسکین و درمان گوش درد چند قطره از دم کرده برگ زردآلو را در گوش بچکانید تا درد آن تسکین یابد.

مضرات زرد آلو :

  • زرد آلو به طور کلی دیر هضم و ثقیل و نفاخ است.
  • اشخاص سالخورده و کودکان باید از زیاد خوردن آن احتراز کنند.
  • همیشه باید زرد آلو را قبل از غذا خورد و همراه با آن هسته زرد آلو را هم تناول کرد زیرا هسته زردآلو ضد نفخ بوده و هضم را آسان می سازد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن هسته زردآلو را با خواص مرطوب کننده پوست، کاهش چین و چروک، درمان سیاهی و پف دور چشم، لایه برداری پوست، نرم کننده و تقویت کننده مو، پیشگیری و درمان سرطان، کاهش فشار خون، درمان سرماخوردگی، کاهش علائم آرتروز، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0