topNotif

زندگی بدون حضور پدر یا مادر

1753 بازدید
08 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

زندگی پس از طلاق یا مرگ والدین !

زندگی بدون حضور پدر یا مادر : اگر مادرتان مجبور است یا می خواهد کاری پیدا کند حقیقتا برای او مفید خواهد بود زیرا او را در تماس با دوستان و همکاران جدیدی قرار خواهد داد. حتی اگر می خواهد در خانه و کنار شما بماند احساس خیلی بهتری خواهید داشت، به او بگویید که عادلانه نیست فقط برای مراقبت از شما تنها در خانه بماند. یکی از چیزهایی که روبرو شدن با آن برای شما قطعا دشوار خواهد بود این است که پدر یا مادرتان با شخص جدیدی آشنا شود و بخواهد با او ازدواج کند.

طبیعی است که حس کنید این کار بی انصافی در حق خاطره پدر یا مادری است که فوت کرده یا از شما جدا شده است چون در قلب خود می دانید که هیچ کس نمی تواند جای او را برایتان بگیرد. اما سعی کنید خود را به جای پدر یا مادرتان بگذارید. او تنهاست و نیاز به دوست و همراهی دارد که او را کمک و حمایت کند. می دانید که تنهایی چه احساس بدی است اگر خوب فکر کنید خیلی زود می فهمید که منصفانه نیست پدر یا مادرتان تا آخر عمرش تنها بماند.

زندگی کردن با پدر یا مادر مجرد !

زندگی کردن در خانواده ای که فقط پدر یا فقط مادر دارد برای هر کسی دشوار است. هر روز عده مادرانی که مراقبت و سرپرستی فرزندانشان را به عهده دارند بیشتر می شوند. چنین مادرانی باید به تنهایی بار زندگی را به دوش بکشند. برای مادر مجردی که کودکان خردسال دارد غالبا دشوار است کاری پیدا کند که از نظر ساعات کاری به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا با مدرسه فرزندانش جور در آید یا حقوق کافی داشته باشد تا مخارج فرزندانش را تامین کند اما اگر هنگامی که مادر یا پدرتان همسر خود را از دست می دهد در سال های نوجوانی باشید استقلال شما بیشتر خواهد شد.

زندگی بدون حضور پدر یا مادر

زندگی بدون حضور پدر یا مادر

نگرانی های والدین !

به زودی متوجه خواهید شد که نگرانی اصلی پدر یا مادرتان نیازمندی های روزمره است. احتمالا خواهید فهمید که پدر یا مادرتان از بعضی چیزها برای خودش می گذرد تا شما تامین باشید. بدانید که پدر یا مادرتان نگران این است که مبادا از لباس، تفریح و انواع چیزهایی که بچه های خانواده های پولدار دارند محروم باشید.

با او همراه و همدرد باشید تا جایی که می توانید به او کمک کنید و سعی کنید گله و شکایت نکنید به یاد داشته باشید که برای پدر یا مادرتان خیلی سخت است که به درخواست پول یا چیزهای دیگر از سوی شما پاسخ رد بدهد و احتمالا هر وقت چنین کند لبریز از احساس گناه خواهد شد. فراموش نکنید که پدر یا مادری که مجبور می شود شما را از چیزی محروم کند احتمالا در مورد خراب شدن رابطه اش با شما یا حتی از دست دادن عشق و محبت شما احساس ناامنی و نگرانی می کند.

ایستادن روی پای خودتان !

وقتی در خانواده شما فقط پدر یا فقط مادر وجود داشته باشد احتمالا مسئولیت های زیادی نه فقط برای خودتان بلکه اگر برادر و خواهر کوچکتر داشته باشید برای دیگران نیز بر دوش شما خواهد افتاد. همه باید همت کنند و برای مصالح خانواده زحمت بکشند، روحیه کار جمعی و پرهیز از خودخواهی باید حاکم باشد و باید قبل از زمانی که انتظارش را داشتید روی پای خود بایستید. باید تصمیم گرفتن را یاد بگیرید و در انجام کارها به پدر و مادرتان کمک کنید تا کارهای خانواده راحت پیش برود.

اگر سن کافی دارید شاید احساس کنید که لازم است کار نیمه وقتی پیدا کنید تا به درآمد خانواده کمک کنید همچنین شاید لازم باشد کارهای جدید برای خانواده انجام دهید مثل غذا درست کردن یا مراقبت از بچه ها، شاید لازم باشد تعمیر وسایل خانه را یاد بگیرید و با پول برخورد مسئولانه تری داشته باشید. سعی کنید به جای خجالت کشیدن از انجام این کارها به آن ها افتخار کنید.

 

همچنین بخوانید:  هشت ویژگی همسر خوب بودن

 

ناپدری و نامادری !

کنار آمدن با ناپدری یا نامادری یکی از دشوارترین کارهایی است که یک کودک باید انجام دهد. طبیعی و قابل فهم است که افراد جدید را مزاحمانی تصور کنید که در خانواده شما اخلال به وجود آورده اند و عشق و محبت پدر یا مادرتان را دزیده اند. احتمالا نه تنها از نظر عاطفی احساس تهدید می کنید و حتی در خانه خودتان نیز احساس انزوا می کنید بلکه احساس می کنید جا و موقعیت شما مورد اشغال یک بیگانه قرار گرفته است.

با این حال شاید دریابید که بسیاری از ناپدری ها و نامادری ها سعی نمی کنند رقیب مادر یا پدر اصلی شما باشند و سعی می کنند شما احساس ارزش و اهمیت کنید. در بسیاری از موارد در خواهید یافت که مورد توجه خاص هستید. گاهی اگر پدر یا مادر شما همسر جدیدی پیدا کند موجب آسودگی خیال شما می شود چون خوشحال خواهید شد از اینکه بدانید زندگی والد شما راحت تر شده است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

حسن لبه را با خواص ضد سرفه های عفونی و خلط دار، پاکسازی سر از بلغم و رطوبت، دافع امواج منفی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0