زندگی بعد از مرگ یکی از والدین

1930 بازدید
14 اردیبهشت 97
سمانه
,

مرگ یکی از والدین !

مرگ یکی از والدین بدترین اتفاقی است که ممکن است برای شما بیفتد، در میان درد و اندوه و سردرگمی فقط این را یقینا بدانید که اگر از این بحران جان سالم به در ببرید از هر چیزی جان سالم به در خواهید برد.

روزهای نخست !

برای بیشتر کودکان باور این امر دشوار است که پدر یا مادرشان واقعا مرده است. پس از این واقعه شاید گاهی مثلا وقتی در حال کتاب خواندن هستید فراموش کنید و تصور کنید پدر یا مادرتان هنوز جایی دور و بر خانه است، شاید کارهایی را که با او انجام می دادید تصور کنید و بعد ناگهان یادتان بیاید که او دیگر نیست.

تحمل مرگ عزیزان و سازگاری با آن بسیار دشوار است. اگر پدر یا مادرتان به طور ناگهانی یا فجیع مرده باشد ممکن است اثر بیشتری بر شما بگذارد تا اینکه در پی بیماری طولانی فوت کند چون در حالت دوم فرصت آن را داشته اید که هر دو آماده شوید، در یک شبانه روز نخست بهتر است تنها نمانید سعی کنید با پدر یا مادر زنده تان، برادر ها و خواهر هایتان یا بستگان نزدیکتان بمانید.

در این زمان طبیعی است که احساس ترس و ناامنی کنید بنابراین بودن در کنار افرادی که دوست دارید به شما کمک خواهد کرد. هنگام سوگ عزیزان، اعضای خانواده بسیار به هم نزدیک می شوند گویی مانند جوجه پرنده هایی که بی مادر مانده اند، نزدیکی جسمانی در این زمان بسیار آرامش بخش است بنابراین تا می توانید یکدیگر را در آغوش بگیرید.

زندگی بعد از مرگ یکی از والدینحضور در مراسم تدفین !

شاید پدر یا مادر و بستگان به خاطر رعایت وضعیت روحی شما مایل نباشند در مراسم تدفین شرکت کنید اما اگر خودتان تمایل دارید حضورتان در این مراسم بسیار اهمیت دارد، بنابراین پا فشاری کنید. اگر بتوانید در اداره مراسم مثلا انتخاب سنگ و گل و مطالبی که باید در مراسم یا سر مزار خوانده شود دخالت داشته باشید کمک بسیار بزرگی به شما خواهد کرد.

در صورت امکان جنازه را هم قبل از دفن ببنید. هر چند بسیار سخت است اما اگر مراسم تدفین را ببینید و امکان خداحافظی به طرز دلخواه خودتان را با مرده داشته باشید از نظر روانی سریع تر مرگ پدر یا مادر خود را خواهید پذیرفت. بعدا هم شاید رفتن بر سر مزار موجب آرامش خاطر شما شود و تحمل نبود وی را برایتان آسان تر کند.

صحبت درباره اتفاقی که افتاده است !

حتی اگر در آغاز دردناک باشد نهایتا تمایل خواهید داشت درباره اینکه پدر یا مادرتان چطور مرده است صحبت کنید. بزرگسالان غالبا می ترسند اگر در این باره با بچه ها صحبت کنند موجب ناراحتی آن ها شود ما اگر خود شما پا پیش بگذارید آسان تر خواهد بود. اینکه بدانید حقیقت وضع چگونه بوده است و پدر یا مادرتان در چه شرایطی مرده است بسیار موجب آرامش خاطر شما خواهد شد.

شاید برایتان سوال باشد که آیا پدر یا مادرتان چیزی را از شما مخفی می کند بنابراین برای آرامش خاطر خودتان سوال کنید. اینکه ندانید چه اتفاقی افتاده است می تواند بسیار بد باشد و از لحاظی مانند این است که دائما معلق باشید. یافتن پاسخ صحیح می تواند ذهن شما را شفاف سازد و کمک کند بر احساسات و عواطف طغیانگر خود غلبه کنید.

 

  همچنین بخوانید:  گریه بر هر درد بی درمان دواست 

 

چه باید کرد ؟!

گریه کردن ممکن است کمک کند، گاهی گریه کردن همراه با پدر یا مادر می تواند به هر دوی شما کمک کند. احتمالا پیش می آید که در حال انجام کاری به پدر یا مادرتان نزدیک شوید و همزمان گریه کنید. خجالت نکشید جلو بروید و او را بغل کنید، این کار می تواند شما را نسبت به قبل به هم نزدیکتر کند با این کار به یکدیگر آرامش می دهید و پس از آن احساس قدرت بیشتری خواهید کرد. اگر هر از گاهی تجمع خانوادگی داشته باشید ممکن است به شما کمک کند احساسات خود را در جمع آشکار کنید و بهتر بتوانید با آن ها مواجه شوید.

در چنین فرصت هایی می توانید درباره اینکه چه اتفاقی افتاده احساس شما چگونه است و در آینده چه خواهید کرد گفتگو کنید، یک ضرب المثل بسیار پر معنی وجود دارد که می گوید نیمی از حل مسئله بیان مسئله است. بنابراین با گفتگو درباره احساسات خودتان، احساس بسیار بهتری خواهید داشت. شاید دریابید که برادران و خواهرانتان دقیقا احساسی مانند شما دارند و دیگر احساس تنهایی نخواهید کرد.

داشتن دفتر خاطرات نیز بسیار موجب آرامش انسان می شود. دفتر خاطرات شما می تواند مانند دوستی باشد که بدون بحث کردن به شما گوش می کند، می توانید بسیاری از افکار پنهان خود را وقتی که حرف زدن درباره آن ها سخت است روی کاغذ بیاورید. بسیار موجب آرامش خواهد شد اگر این افکار را از ذهن خود بیرون بکشید و روی صفحه کاغذ بیاورید وقتی آن ها را روی دفتر خاطرات آوردید گویی آن ها را پشت سر گذاشته اید و دیگر لازم نیست درد و رنج آن ها را تحمل کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون تقویت اعصاب را با خواص تقویت اعصاب، آرامبخش، ضد استرس، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

 
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. عبداله
    16 آذر 1401

    دعوا سر پول بعد از فوت

0