topNotif

چگونه زندگی سالم داشته باشیم ؟ قسمت دوم

1498 بازدید
02 آذر 96
سمانه

چگونه زندگی سالم داشته باشیم ؟

این مقاله در ادامه بحث قبلی در مورد چه بخوریم تا سالم بمانیم و یا چه نخوریم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها نوشته شده است.

بهتر است پس از خوردن غذا پیاده روی نمایید تا غذا کاملا جا افتاده و بعد استراحت نمایید، زیر سر را کمی بلند نمایید تا به هضم غذا کمک شود، هنگامی ورزش کنید که شکم نه پر و نه خالی است دویدن بهترین ورزش است و باید طوری دوید که آدم نفس نفس بزند، در غذا رعایت مقدار و داشتن آرامش لازم است هنگامی که اشتها دارید غذا را بخورید و درنگ نکنید، آب را هر گاه احساس تشنگی کردید بخورید صداهای بلند باعث دفع فضولات سر می شود در ادرار کردن درنگ نکنیم با شکم خالی یا پر به حمام نروید و پس از خوردن طعام بلافاصله نخوابید.

نکاتی در مورد زمان خواب :

از خواب روز بپرهیزید زیرا سبب بروز امراض رطوبتی می گردد و بدن را لاغر می کند و اگر می خواهید در روز بخوابید این خواب باید بسیار اندک باشد، کم خوابی سبب از بین رفتن رطوبت بدن شده و مانع هضم غذا می شود و ادامه آن جنون آور است، با شکم خالی نخوابید زیرا قوای بدن را تحلیل برده و سبب لاغری می گردد، بر پشت خوابیدن سبب پخش فضولات به راه های غیر طبیعی بدن می شود و سبب صرع، کابوس و سکته می گردد.

زن باردار از ترسیدن، بی تابی، بوی تند غذا و صدای ناهنجار بپرهیزد، زنی که شیر می دهد از ترس، غم، غضب بپرهیزد و آرامش را سر لوحه خویش قرار دهد.

چگونه زندگی سالم داشته باشیم ؟

چگونه زندگی سالم داشته باشیم ؟

نکته های طلایی در مورد نوشیدن آب :

بسیاری عادت دارند هنگامی که غذا می خورند آب بنوشند که این کار یک عمل غیر منطقی بوده و تاثیر سویی بر عمل هضم دارد، وقتی که در بین غذا آب می نوشید این عمل ترشحات را رقیق نموده و در نتیجه مانع هضم کامل غذا شده و مقادیر زیادی از غذا ها بدون آن که جذب بدن شوند دفع می شوند، پس برای جلوگیری از این عمل بهتر است نیم ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از غذا از مصرف هر گونه آشامیدنی اجتناب کنید. مصرف آب به صورت ناشتا باعث شستشوی معده و مجاری فوقانی گوارش شده و از بسیاری بیماری ها پیشگیری می کند، برای جلوگیری از فشار به کلیه از نوشیدن چند لیوان آب در یک لحظه خودداری کنید.

اگر در اثر کار بدنی عطش زیادی دارید می توانید با فاصله هر 20 دقیقه یک لیوان آب بنوشید و هنگام تشنگی از مصرف نوشیدنی های دیگر به جای آب پرهیز نمایید.

غذا ها و میوه هایی که دارای طبع سرد هستند :

بالنگ، بنفشه، کاهو، سرکه، کدو، نخود، گل محمدی، سیب، گشنیز، جو، نان، برنج، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، ماش، عدس، گل کلم، کرفس، نخود سبز، اسفناج، شلغم، گوجه فرنگی، گشنیز، گیلاس، خیار، بادمجان، هلو، گریپ فروت، توت فرنگی، شاه بلوط، سیب سبز، گلابی، آلوچه، انار، آلو، ریواس، هندوانه، بادام زمینی، کدو تنبل، ارزن، ماش، لیمو، بامیه، برنج، گوشت مرغابی، انجیر، سماق، چغندر، کاسنی، شفتالو، خربزه شیرین، چای، قهوه، عرق، بیدمشک و شیر و پنیر تازه همگی دارای طبع سرد می باشند.

غذا ها و میوه هایی که دارای طبع گرم هستند :

به، گردو، پسته، خرما، شکر، کشمش، موز، انگور، سیب درختی، زرد آلو، سیر، پیاز، تره، مرغ خانگی، خربزه، تربچه، گندم، سیر، فلفل، ماکارونی، عسل، زیره، قند، زنجبیل، مرزه، گل گاو زبان، موز، طالبی، انبه، خرمالو، قارچ، زعفران، ترخون، زرد چوبه، گلپر، آویشن و بابونه همگی دارای طبع گرم می باشند.

چگونه زندگی سالم داشته باشیم ؟

چگونه زندگی سالم داشته باشیم ؟

غذاهایی که شما را خوش اخلاق تر می کنند :

به دنبال غذاهایی باشید که سرشار از ویتامین ب 12 و اسید فولیک هستند، برای این منظور بهتر است لوبیا قرمز و گوشت گوساله کم چرب بخورید (طرز تهیه دمی لوبیا قرمز) یا یک سالاد کاهو با سینه مرغ سفارش دهید، علاوه بر این می توانید مقداری قزل آلای کباب شده را در کنار مقدار کمی کلم بروکلی بر سر میز غذا داشته باشید همه این غذا ها به اندازه کافی ویتامین ب 12 و اسید فولیک دارند که بدن شما را خوشحال و راضی نگه دارند، اسید فولیک به طور معمول در سبزیجات و ویتامین ب 12 در گوشت ماهی، مرغ و لبنیات وجود دارد.

از مصرف مقدار زیاد میوه و سبزیجات لذت ببرید، میوه ها و سبزیجات مقدار زیادی از عناصر غذایی کلیدی و آنتی اکسیدان های مورد نیاز را فراهم می کند که به طور مستقیم در سلامت بدن شما تاثیر گذار هستند خوردن دو وعده میوه و سبزیجات بیشتر در طول روز با افزایش 11 درصدی شانس عملکرد سالم تر بدن در ارتباط است، بنابراین دقت کنید که رژیم غذایی روزانه تان به اندازه کافی میوه و سبزیجات داشته باشد.

 

همچنین بخوانید:  12 راهکار موثر برای تغییر حال بد به حال خوب

 

توصیه هایی در مورد سلامتی بدن :

هر روز غذاهای سرشار از سلنیوم بخورید، سلنیوم یک ماده معدنی است که در بدن مانند آنتی اکسیدان عمل می کند، میزان افسردگی در افراد سالخورده ای که روزانه مکمل های غذایی با 200 میکروگرم سلنیوم مصرف می کنند کمتر است، بنابراین سعی کنید حداقل مقدار توصیه شده مصرف سلنیوم در روز را در رژیم غذایی تان داشته باشید که 55 میکرو گرم در روز است.

آرد مکمل گندم و جو دو سر از جمله مواد غذایی ای هستند که می توانند سلنیوم مورد نیاز روزانه شما را تامین کنند، دیگر غذاهای سرشار از سلنیوم عبارتند از : حبوبات، گوشت کم چرب، گوشت گوساله، مرغ پوست کنده یا بوقلمون، لبنیات کم چرب، آجیل و غذاهای دریایی.

چند بار در هفته غذاهای دریایی بخورید، وقتی افراد ماهی زیاد می خورند علائم افسردگی کمتر به سراغشان می آید به ویژه ماهی هایی که سرشار از اسید چرب امگا 3 هستند بهترین منابع اسید چرب امگا 3 را ماهی قزل آلا، ساردین و ماهی تن دارا می باشند.

zendegiye salem2 attarak1 photo

زندگی سالم 2

غذاهایی که شما را بد اخلاق می کنند :

چربی های اشباع شده خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را افزایش و در بدتر شدن خلق و خو تاثیر زیادی دارند، بیش از حد کافئین مصرف نکنید، کافئین به شیوه های مختلف کج خلقی شما را بدتر می کند، اگر مواد غذایی حاوی کافئین مانند چای و قهوه و نوشابه های حاوی کافئین و غیره را در ساعات پایانی روز مصرف کنید، این عادت روی خواب شبانه شما تاثیر می گذارد و باعث می شود دیر به خواب بروید و شاید تا نزدیکی طلوع خورشید بیدار بمانید، در نتیجه کج خلقی و خستگی بیش از حد در طول روز شما را همراهی می کند و این حالت تا وقتی ادامه دارد که یک استراحت شبانه خوب را به خودتان اختصاص دهید.

مصرف کافئین انرژی تان را افزایش می دهد که این موضوع بیشتر اوقات فعالیت شما را در طول روز زیادتر می کند و خستگی در پایان روز و در نتیجه بد اخلاقی را همراه دارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زردچوبه را با خواص پیشگیری از آلزایمر و افسردگی، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، پیشگیری و درمان سرطان، پاک کننده کبد، درمان جوش صورت و آکنه، کاهش چین و چروک پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0