topNotif

زیبایی مو با نسخه های طبیعی

1663 بازدید
16 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

مو و زیبایی مو با نسخه های طبیعی که بد نیست بدانیم

موی شما با هر رنگ و هر حالتی، با هر جنسی که باشد، نیاز به تغذیه مناسب و مراقبت کافی دارد. اگر به اندازه کافی از مواد معدنی و ویتامین ها در برنامه غذایی خود بگنجانید، موهای سالم و شادابی خواهید داشت. کمبود ید بیش از سایر مواد به مو آسیب می رساند. ید علاوه بر اینکه روی غده تیروئید اثر موثری دارد، همچنین در گردش خون نقش مهمی ایفا می کند. اگر ید به اندازه کافی به بدن نرسد در مرحله اول موها کدر، بی حالت، شکننده، مرده و شاخی می شود و مو دچار ریزش خواهد شد. کمبود ید علاوه بر اثر منفی بر روی مو، روی دندان و ناخن اثر منفی می گذارد. به طوری که دندان ها فاسد و ناخن ها شکننده می شود که همه خبر از نامناسب بودن تغذیه دارد.

زیبایی مو با نسخه های طبیعی

زیبایی مو با نسخه های طبیعی

رشد مو به عوامل زیر بستگی دارد :

تغذیه کافی، بهداشت مو همراه با شامپوها و صابون های مناسب و هوا دادن به موقع مو که باعث پر خون شدن کف سر و جذب بهتر ویتامین ها می شود. منظم و خوب کار کردن غده تیروئید، استراحت کافی، یعنی به موقع خوابیدن، عصبی نبودن، سیگار نکشیدن، ورزش که بهترین ورزش این است که پاها بالاتر از بدن قرار بگیرد که باعث پر خون شدن پوست سر شود و در نتیجه پیاز مو پر خون می شود و مواد غذایی را زود تر جذب می کند.

نخوردن نوشابه های گازدار و مواد قندی، چربی و غذاهای سرخ کردنی. ماساژ دادن، با دو انگشت سر به صورت دورانی تا زمانی که پوست سر گرم شود. در صورتی که آنتی بیوتیک مصرف می کنید، روزانه هشت لیوان آب و یک تا دو لیوان آب میوه و یک لیوان ماست را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا با خوردن آن ها ویتامین کافی به بدن و مو برسد و آنتی بیوتیک روی مو اثر نکند. تمام موارد ذکر شده، موثر در مو می باشند.

 

همچنین بخوانید:  ماسک های طبیعی برای تقویت مو

 

موادی که باعث تقویت مو می شوند :

سبزی های آهن دار مثل شنبلیله، سبزی های حاوی گوگرد مثل کلم، پیاز و ترب، سبزی تره تیزک یا سبزی چشمه، تربچه، ریحان، مرزه، شاهی، کرفس، کاهو، نعنا به مقدار کم، سیر و انواع جوانه ها، همچنین چلتوک و سبوس به علت داشتن ویتامین ب باعث محکم شدن پیاز و تقویت مو می شود.

غذاهای پلویی مثل ؛ هویج پلو، سبزی پلو، لوبیا پلو، میگو پلو، رشته پلو، ماهی پلو، کته ماست همراه با چلتوک مناسب اند و هویج، حتی می توانید هنگام دم دادن این پلوها به جای آب، آب چلتوک و سبوس برنج را روی برنج بریزید که باعث می شود انواع ویتامین ها به بدن برسد و از چاقی و سفید شدن مو جلوگیری می کند.

برای تهیه خورشت ها از تفت دادن زیاد مواد خودداری کنید و برای تاثیر بیشتر همگام با مصرف خورشت ها ترکیبات آن ها را به صورت خام و به همراه جوانه میل کنید. خورشت فسنجان، خورشت کنگر، خورشت ریواس، خورشت کرفس، خورشت کدو، انواع دلمه، آش رشته یا جو، آش ماست، انواع سالادها، میوه هایی مثل انگور، سیب، گلابی، خربزه، موز، طالبی، هلو و انواع خشکبار، روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، ذرت، آفتابگردان و روغن ماهی همه عوامل غذایی موثر در تقویت مو هستند.

فراموش نکنیم :

برای سلامت و جلوگیری از ریزش مو باید از خوردن، شیرینی جات، مواد کافئین دار، چای، نسکافه و قهوه داغ، پفک، انواع چیپس، غذاهای چرب و سرخ کردنی بپرهیزید و از مواد حالت دهنده صنعتی مثل ژل، چسب، تافت و مواد فر و اکسیدان استفاده نکنید.

از عوامل دیگر موثر در ریزش مو می توان به این موارد اشاره کرد :

  • استفاده نکردن از میوه و سبزیجات تازه
  • بالا بودن چربی
  • خوب کار نکردن هورمون ها
  • حساسیت به شامپوها
  • شستشو زیاد
  • استفاده از آب های تصفیه نشده
  • استفاده نکردن از کلاه مناسب موقع شنا

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن تقویت مو را با خواص رفع خشکی موها، رفع وز شدن موها، نرمی و درخشندگی مو، تقویت مو، کمک به رشد مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0