topNotif

ساده ترین راه برای سالم نگه داشتن کلیتین

3525 بازدید
04 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

ساده ترین راه برای سالم نگه داشتن کلیتین که بد نیست با آن آشنا شویم

کلیتین دو عضو بسیار مهم بدن شما می باشند. هر یکی از آن ها در یک پهلو کمی پایین تر از کمرتان جای دارد، و به نحوی در قسمت عقب شکم قرار گرفته است تا از آسیب محفوظ بماند. اگر ضربه ی محکمی بر گرده ی شما در ناحیه ی زیر دنده ها، نزدیک ستون فقرات وارد آید ممکن است کلیه لطمه ببیند. لیکن در اغلب موارد معیوب شدن کلیتن ناشی از عفونت ها و سموم جریان خون است.

کلیتین چگونه خون را تصفیه می کند ؟

پزشکان می گویند: در هر یک از قلوه و جگر انسان صافی های بسیاری وجود دارد و همه خون از این صافی های بسیار ظریف عبور می کند و غیرممکن است که قطره خونی در بدن انسان باشد و در عین حال از این صافی ها عبور نکند و این صافی ها خون را کاملا تصفیه کرده و سمومات آن را جدا می نمایند.

ساده ترین راه برای سالم نگه داشتن کلیتین

ساده ترین راه برای سالم نگه داشتن کلیتین

علاوه از صافی های مزبور در قلوه ها مجاری و لوله های بسیاری وجود دارد که غیر از خون مواد جامد به شکل و صورت محلول از آنها نیز می گذرد و این دو عضو کوچک که وزن هر دوی آنها از یک چهارم کیلو 250 گرم اضافه تر و بیشتر نیست و از نظر بسیاری از افراد یکی از اعضای بدون ارزش و اهمیت و کالبد انسانی می باشد، طوری در انجام وظیفه حیاتی از نظر دوران خون موثر است که هرگاه قلوه ها نباشد انسان نمی تواند به زندگی خود ادامه دهد.

کلیتین بزرگترین پالایشگاه بدن است

تقریبا یک چهارم مقدار خونی که از قلب جاری می شود مستقیما به کلیه می رود. این خون توسط رگ های ضخیم انتقال یافته و از میان رگ ها منشعب متعددی در کلیتین می گذرد. در هر کلیه ای بالغ بر یک میلیون صافی ریز وجود دارد. خون باید قبل از برگشت به قلب حتما از یکی از این گلومرولها عبور کند. این دستگاه های کوچک پالایش از انبوه عروق ریزی که به شکل اسفنج می باشد تشکیل یافته است. هنگامی که خون از میان رگ ها می گذرد آب اضافی و اکثر مواد شیمیایی آن فشرده و به مجرای قیف مانندی ریخته می شود.

این مجرا از لابه لای رگ های مویین بسیاری عبور می کند و موادی که مورد لزوم بدن است دوباره به چشمه ی خون جذب می گردد ولی مواد سمی رد شده به داخل ادرار می ریزد. روزانه تقریبا یکصد لیتر مایع در بدن تصفیه می شود که نود و هشت لیتر آن دوباره داخل جریان خون و فقط دو لیتر به صورت ادرار دفع می شود.

معالجه عفونت های پیشابی

موثرترین چاره ی اکثر التهابات مجاری پیشاب نوشیدن آب و آب میوه ی فراوان می باشد. این مایعات مواد زائد زهرآگین خون را می شوید و می برد. آب مایه ی حیاتست و آشامیدن آن به مقادیر فراوان، نسوج بدن را تر و تازه نگاه می دارد، همچنین مانع غلیظ و کند شدن جریان خون می گردد. آب با تولید عرق پوست را از زیر پاک می کند و نیز مجاری بول را طهارت داده و از رسوب سنگ ها در مثانه و کلتین جلوگیری می نماید.

در مورد ابتلا به التهاب مثانه لازم است از مصرف چاشنی های تند، مانند فلفل و خردل، اجتناب شود. علاوه بر این درمان های ساده، حمام گرم روزانه به نحوی که بیمار اقلا مدت بیست دقیقه در وان آب گرم بنشیند، برای علاج عفونت های ادراری سودمند خواهد بود. گذشته از این ها، اگر بیمار در بستر استراحت کند، بهبود کامل زودتر حاصل خواهد گردید.

اما بهترین راه معالجه همان آشامیدن آب فراوانست که راه های ادرار را می شوید و بدن را از آسیب های داخلی باز می دارد. یکی از بهترین عادات بهداشتی این است که صبح به محض برخاستن از رختخواب یکی دو لیوان آب ناشتا بنوشید. یکی دو لیوان هم بین وعده های غذایی و شبانگاه بیاشامید و چنانچه خود و فرزندانتان را به مصرف آب فراوان و پرهیز از چیزهای زیان آور عادت بدهید آرزوی سلامت و سعادت در زندگیتان به حقیقت خواهد پیوست.

 

همچنین بخوانید:  آشنایی با بیماری های کلیوی و رژیم غذایی مناسب آن

 

دیابت عامل بیماری کلیه 

دیابت یکی از متداولترین عوامل بیماری کلیه ای مرحله آخر (ESRD) می باشد که از مرحله یک شروع شده و تا مرحله پنج پیش می رود. اینجاست که عملکرد کلیه ها تا جایی پیش می رود که نیاز به درمان جایگزین کردن کلیه می شود. این درمان شامل دیالیز یا پیوند می شود. اگر به دقت قند خونتان را تحت کنترل داشته باشید بهتر می توانید از بروز بیماری شریان های کوچک خون که بیماری شریانی میکرو نامیده می شود جلوگیری کنید. این اختلال معمولا همراه با کمبود پروتئین در ادرار همراه است و در آخر منجر به آسیب کلیوی دیابتی می شود.

نکته آخر

این که بیماری کلیوی رو به رشد است. خوشبختانه این بیماری ها قابل پیشگیری هستند. مطمئنا تشخیص زودهنگام می تواند عملکرد کلیه هایتان را طولانی تر کند. حفظ یک سبک زندگی سالم کار خیلی سختی نیست. به همین دلیل است که باید این توصیه ها را جدی بگیرید تا بتوانید از یک زندگی سالم لذت ببرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بن سرخ را با خواص درمان دردهای شکمی، روماتیسم، استفراغ، سنگ کلیه و سرماخوردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0