سازگار و ناسازگاری غذاها یعنی چه ؟

1885 بازدید
26 فروردین 97
سمانه

سازگار و ناسازگاری غذاها یعنی چه ؟

سازگارى و ناسازگارى غذاها یک نکته قابل توجه و حقیقت مسلم است که اکثر افراد به صورت خیلى ساده و بى اهمیت به آن می نگرند و به راحتى از کنار آن مى گذرند، در صورتى که به تجربه ثابت شده است که مخلوط نامناسب غذاها با یکدیگر و عدم رعایت ترکیب صحیح آن ها در رژیم غذایی موجب ناراحتى و عوارضى در دستگاه گوارش و اختلال در سیستم اعصاب می گردد. علت تخمیرهای خطرناک، عفونت روده ها، دردهای سخت شکم و کبد، مسمومیت خون و انواع سردردها و تحریکات عصبی، همه ناشی از ناسازگاری بعضی از غذاها با هم می باشد.

ولو این که تمام این غذاها غیر گوشتی بوده و فقط از گیاهان و نباتات انتخاب شده باشد. بنابراین هر کس باید بداند که چه غذاهایی با یکدیگر خوب ترکیب می شوند و سازگارند و برعکس چه خوراک هایی با یکدیگر بد ترکیب شده و ناسازگارند، زیرا سازگاری غذاها با یکدیگر برای حفظ تندرستی از اصول ثابت و مهمی است که می تواند آن را کلید شفا و تندرستی دانست.

ناسازگاری بین محصولات زیر زمین و روی زمین :

سازگاری و ناسازگاری غذاها با هم موضوعی است که بشر از قدیم به حکم تجربه و غریزه طبیعی به آن پی برده و امروز با بررسی های علمی در آزمایشگاه های جدید، صحت این موضوع ثابت شده که آن چه در زیر زمین به وجود می آید، با آن چه در روی زمین پیدا می شود سازگار نیستند.

سازگار و ناسازگاری غذاها یعنی چه ؟اختلاط میوه ها و سبزی هایی که در داخل زمین می رویند و دارای خاصیت ماینه تیسم هستند، با میوه ها و سبزی هایی که در روی زمین به وجود می آیند و دارای خاصیت الکتریسم هستند، ناسازگارند و اگر این دو را با یکدیگر مخلوط کرده و بخوریم، ماده ای شیمیایی را به وجود می آورد که بعد از گذشتن از کبد با خون مخلوط می شود و از این اخلاط یک نوع مسمومیت مزمن و غیر قابل اجتناب پیدا می شود که در بیشتر موارد اختلالات دردناک دستگاه هاضمه، اسهال، نفخ و گاز شکم از آن به وجود می آید، که اغلب منجر به فتق، قولنج، جوش، ورم امعا، سردردهای یک طرفه (میگرن)، درد کلیه، آنژین، آپاندیست، آلرژی و غیره می شود.

 

همچنین بخوانید:  شایع ترین حساسیت های غذایی

  یادآوری :

یادآوری می شود که در مورد سازگاری و ناسازگاری غذاها با هم موارد استثنا وجود دارد. چنان چه که سیب درختی با اینکه روی درخت می روید و دارای خاصیت الکتریسم می باشد با سبزی ها و غلاتی مثل گندم، ذرت، برنج و میوه هایی مثل خربزه و هندوانه یا پرتقال و گلابی به خوبی سازگار است و می توانیم آن ها را زیاد با هم بخوریم ولی از طرف دیگر میوه های روغن دار مثل بادام، فندق، گردو با میوه های شیرین درختی سازگار نیستند و برعکس با میوه های زمینی یعنی سبزی ها سازگار می باشند.

 عسل و خربزه :

از قدیم الایام از ضرب المثل دو نفر مثل عسل و خربزه هستن، حاکی از ناسازگاری این دو با هم است، زمانی که عسل با خربزه مخلوط می شود، ترکیب‌های موجود در این دو ماده خوراکی با یکدیگر واکنشی نشان می دهند که نتیجه این واکنش، به وجود آمدن یک ماده سفت و سخت است. به همین دلیل، اگر خربزه و عسل باهم مصرف شوند، سفت شدن ماده حاصل از ترکیب آن ها، باعث می شود هضم برای دستگاه گوارش بسیار سخت شود. در یک کلام اینکه خربزه و عسل، ترکیبی دیرهضم و بدهضم است. در موارد بسیار زیادی هم دیده شده افرادی که خربزه و عسل را باهم خورده‌اند، دچار دل دردهای شدیدی می شوند. البته این دل دردها در حدی نیستند که بتوانند منجر به مرگ یا مرگ آنی افراد سالم شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق خارشتر را با خواص دافع سنگ های کلیه و مثانه، شستشو دهنده کلیه ها، مفید جهت سیاه سرفه و سلامتی کلیه ها، تقویت اعمال کلیه، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0