سرد مزاجی و بی میلی جنسی در زنان و راه های درمان آن

3517 بازدید
07 دی 96
سمانه
,,

تاریخ به روزرسانی 04 مهر 1398

سرد مزاجی و بی میلی جنسی در زنان و درمان گیاهی سرد مزاجی آنان !

یکی از مشکلات جنسی زنان، اختلال در تهییج جنسی است که در گذشته سرد مزاجی (Frigidity) نامیده می شد. تهییج جنسی دارای دو جز ذهنی (هیجان و لذت بردن) و جسمی (احتقان تناسلی و پستان و افزایش ترشحات مهبل) است. در این نوع اختلال فرد ممکن است دچار یک یا هر دو‌ نوع اختلال تهییج جنسی باشد. بدین ترتیب که در اختلال سرد مزاجی جسمی، از رابطه جنسی لذت برده و انگیزه و تمایل در ادامه مقاربت را دارد ولی در تغییرات فیزیکی بدن (مانند ترشحات مهبل) چندان واضح نیست. در اختلال سرد مزاجی ذهنی، تغییرات جسمی رخ می دهد، اما فرد علاقه ای به ادامه مقاربت ندارد. اکثر افراد مبتلا به تهییج جنسی، اشکال در رسیدن به اوج لذت جنسی (ارگاسم) نیز خواهند داشت. حال در ادامه این مقاله با سرد مزاجی و بی میلی جنسی در زنان آشنا شوید.

 

سرد مزاجی و بی میلی جنسی در زنان

سرد مزاجی و بی میلی جنسی در زنان

 

علل سرد مزاجی و بی میلی جنسی در زنان

تقریبا تمامی عوامل دخیل در کاهش میل جنسی می توانند در ایجاد اختلال تهییج جنسی نقش ایفا کنند. همچنین، صدمات سیستم خودکار عصبی و کاهش استروژن (هورمون زنانه) می توانند از علل اختلال تهییج جسمی باشند. در هر صورت سرد مزاجی زنان و علل اصلی ناتوانی زنان در انجام عمل جنسی موفقیت آمیز معلول 2 عامل است که عبارتند از:

1- ناتوانی حاصل از موانع جسمی و مادی

در این حالت حتما یک مانع مکانیکی برای دخول قضیب وجود دارد که در راس این موانع چند مانع مهم نظیر ضخیم و سفت بودن پرده بکارت، چسبیده بودن لب های داخلی به یکدیگر، بزرگی بیش از حد لب های خارجی، وجود زائده ها و یا التهاباتی در اعضا خارجی تناسلی، وجود زائده ها و التهاباتی در اعضای داخلی تناسلی، طولانی بودن لب های داخلی، بزرگ شدن بیش از حد کلیتوریس و ممانعت آن از دخول کامل قضیب، پاره بودن یا از بین رفتن مهبل بر اثر عارضه ای و یا به طور مادرزادی، مسدود بودن بخش داخلی مهبل، تنگی زیاد مهبل، زائده های موجود در مهبل، دو قسمت شدن مهبل، در بعضی حالات استثنایی دراز شدن زیاد رحم، افتادن رحم، عدم تناسب در اندام که ممکن است به زن اجازه ندهد پاهایش را به قدر کافی باز کند و مرد را به خود راه دهد و… می باشد.

2- ناتوانی حاصل از موانع ذهنی و روحی

در این حالات ممکن است آلت مرد داخل مهبل زن شود ولی به محض دخول عضلات مهبل چنان ناراحت شوند و احساس درد کنند که عمل جنسی غیر ممکن گردیده و متوقف شود، در چنین مواردی یا زن دارای حالات عصبی بوده و یا بر اثر تربیت دوران کودکی از عمل جنسی می ترسد، التهاب و خراشیدگی های داخل مهبل نیز ممکن است به چنین نتایجی منجر شود.

بی حسی و سرد مزاجی در زنان از مشکلات جنسی زنان در امر زناشویی می توان به بی حسی و یا کم حسی جنسی زنان و سرد مزاجی آنان اشاره کرد، بی حسی جنسی حالتی است که در آن، زن هنگام نزدیکی لذت نمی برد و به اوج لذت جنسی نیز نمی رسد، ولی در سرد مزاجی، زن به هنگام نزدیکی از تحریکات جنسی لذت می برد ولی تنها از رسیدن به اوج لذت جنسی ناتوان است. در ریشه یابی علل زمینه ای سرد مزاجی آنان، نباید نقش 3 عامل دیگر را نادیده گرفت :

  1. عوامل عضوی: که به برخی از آن ها در بالا اشاره شد.
  2. سردی کاذب: که در نتیجه عدم اطلاع زن و شوهر از روش مقاربت، عدم هماهنگی و تحمل دو طرف است و ممکن است عوامل دیگر نظیر ضعف عمومی نیز باشد.
  3. کم خونی، سوءتغذیه، مصرف غذاهایی با طبیعت سرد و کلیه حالات ناتوان کننده را در برگیرد.
  4. سردی حقیقی: که بیشتر به اختلالات عمیق روانی و عاطفی مربوط می شود و روش درمان آن به وسیله روانکاوی و تشخیص عامل بیماری زا مشخص می گردد.

 

همچنین بخوانید:  درمان ناتوانی جنسی و سایر بیماری های مردان به روش طبیعی

 

را های درمان اختلال تهییج جنسی (سرد مزاجی) در زنان

برای درمان بی میلی جنسی و سردمزاجی زنان پرداختن به علل اصلی ایجاد کننده آن و تلاش در جهت از بین بردن آن علل لازم و ضروری است. به بیان دیگر، اساس درمان، شناسایی علت و در صورت امکان اصلاح آن است. تدابیر زیر می تواند کمک کننده باشد:

تمهیدات کلی

توصیه های ذکر شده در مورد کاهش میل جنسی از جمله اصلاح ارتباط، تنوع و هیجان، ورزش، ارتباط جنسی منظم، درمان دارویی و … را بکار ببندید (به مقاله كاهش میل جنسی در زنان مراجعه نمایید)

خودآگاهی جنسی

  • طبق روش درمان انزال زودرس در مردان، تمرکز حسی تک نفره و دو نفره را تمرین کنید تا به یک خودآگاهی جنسی کامل برسید.
  • تمامی عوامل برانگیزاننده و با دخیل در تهییج جنسی را به کار ببندید.

نکته: اگر بر اساس تمایل و خواسته همسرتان عمل کنید (به شرط اینکه زوجین با هم باز و راحت باشند) در بسیاری از موارد پاسخ مثبتی دریافت خواهید کرد.

استفاده از مواد موضعی

  • در آن دسته از افرادی که علائم و شواهد کاهش هورمون زنانه وجود دارد (نظیر بعد از یائسگی)، مصرف موضعی (داخل مهبلی) استروژن می تواند کمک کننده باشد.
  • استفاده از مواد لزج کننده به طور موقت می تواند، کمک کننده باشد.

درمان دارویی

  • در افرادی که شواهد کاهش تستوسترون وجود دارد، مصرف آن تحت نظر پزشک معالج می تواند کمک کننده باشد.
  • در آن دسته از افرادی که کاهش تهییج جنسی ثانویه به مصرف دارو (از جمله داروهای ضد افسردگی) است، مصرف مهار کننده های PDE5 ممکن است کمک کننده باشد.
  • استفاده از برخی روغن های موضعی و یا مکمل های خوراکی در مطالعات کوچکی موثر گزارش شده اند که هنوز آزمایشات بیشتری لازم دارد.

نسخه های گیاهی ضد بی میلی جنسی و سرد مزاجی در زنان و مردان

محلول خوراکی ترکیبی تنتور دارچین

جهت رفع ضعف نیروی جنسی در بانوان استفاده از محلول خوراکی ترکیبی تنتور دارچین بسیار مفید و موثر است. ‏تنتور هر گیاه با خیساندن گیاه خشک شده و یا تازه در محلول حاوی ۲۵ درصد الکل سفید و آب تهیه می شود از تمامی بخش های گیاه می توان به این منظور استفاده کرد.

ترکیبات:

5 قطره تنتور دارچین، 3 قطره تنتور میخک، 2 قطره تنتور جوز هندی و مقداری آب گرم نیاز است.

روش تهیه: کلیه اجزای فوق را مخلوط کرده و پس از به هم زدن آن را نیم ساعت قبل از صرف غذا میل کنید.

 

سرد مزاجی و بی میلی جنسی در زنان

سرد مزاجی و بی میلی جنسی در زنان

 

حلوای مقوی چهار مغز جهت تقویت جنسی مردان و زنان

استفاده مداوم و منظم از حلوای مقوی چهار مغز به دلیل سرشار بودن از مواد آلی و معدنی و همچنین وجود مقادیر زیادی پروتئین و کالری در آن، سبب تقویت میل جنسی و از بین رفتن ضعف و سستی جنسی در مردان و زنان می شود.

ترکیبات:

 50 گرم مغز گردو، 50 مغز فندق، 500 گرم مغز بادام، 50 گرم نارگیل تازه، 5 گرم تخم هویج، 5 گرم تخم زردک، 5 گرم تخم شاهی، 5 گرم دارچین، 5 گرم زنجبیل، 5 گرم جوز هندی، مقداری روغن زیتون، 50 گرم نبات زعفرانی و 100 گرم آرد نخود بو داده لازم است.

روش تهیه: 4 مغز فوق را چرخ کرده و به حالت پوره در آورید و تخم هویج، تخم شاهی، تخم زردک، دارچین، زنجبیل و جوز هندی را نرم ساییده و با آرد نخود مخلوط کرده و به پوره 4 مغز که از قبل آماده کرده اید، اضافه نمایید. سپس آن را درون ظرفی ریخته و روی آن روغن زیتون بریزید و روی حرارت قرار دهید تا پخته شود در هنگام پخته شدن نبات را نرم ساییده و کم کم به آن اضافه کنید، از این حلوا روزی 6 قاشق غذاخوری، در 3 وعده روزانه هر وعده 2 قاشق غذاخوری میل نمایید.

محلول ترکیبی شستشوی واژن میخک

جهت تحریک نیروی جنسی و افزایش میل جنسی شدید در خانم ها، استفاده از محلول ترکیبی شستشوی واژن میخک مفید و موثر است.

ترکیبات:

 15 گرم میخک خشک، 5 گرم فلفل سفید، 5 گرم هل غرابی، 5 گرم زنجبیل و 750 میلی لیتر آب مورد نیاز است.

روش تهیه: گیاهان فوق را مخلوط کرده به حالت نیم کوب درآورید، سپس آن ها را درون قابلمه کوچکی ریخته آب را به آن افزوده و به مدت 20 دقیقه بجوشانید تا آب آن به حدود 500 میلی لیتر برسد. سپس، آب آن را صاف نموده با نیم لیتر آب گرم مخلوط نموده و روزانه دو مرتبه واژن و اطراف آن را با این محلول شستشو و ماساژ دهید.

خوراک تخم مرغ نیمرو شده با صمغ انجدان

جهت تقویت نیروی جنسی زنان، استفاده از خوراک تخم مرغ نیمرو شده با صمغ انجدان بسیار مفید و موثر است.

ترکیبات:

صمغ انجدان 20 گرم، 4 عدد تخم مرغ محلی، کمی روغن زیتون و نمک و فلفل به میزان دلخواه نیاز است.

روش تهیه: ابتدا صمغ انجدان خشک شده را نرم ساییده و به حالت پودر در آورید. سپس، تخم مرغ های محلی را شکسته و در تابه نچسبی که درون آن روغن زیتون ریخته و روی اجاق قرار داده اید بریزید. در هنگام نیمرو شدن تخم مرغ ها پودر صمغ انجدان اضافه نموده و در پایان کمی نمک و فلفل نیز بدان بیفزایید و میل نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جینسینگ سفید را با خواص تقویت قوای جنسی و درمان مشکلات جنسی زوجین، مقابله با بروز علائم پیری در پوست، رفع لکه ها و چین و چروک پوست، تقویت ریشه موها و جلوگیری از ریزش مو، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا، تنظیم سوخت و ساز بدن، کاهش عوارض ناشی از یائسگی زنان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0