topNotif

سلامت دهان و دندان به روش سنتی

2060 بازدید
10 آذر 96
سمانه
,,

با سلامت دهان و دندان به روش سنتی آشنا شویم

دهان و دندان ها یکی از بخش های اصلی و مهم بدن هستند ما با استفاده از دندان هایمان توانایی جویدن و به کمک دهان خود قورت دادن غذاها و میوه ها و… را که مصرف می کنیم داریم. اگر دندان های خرابی داشته باشیم نه تنها هنگام صرف غذا دچار مشکل می شویم بلکه خواب و آسایش ما به هم می ریزد چه بسا در صورت عدم درمان دندان هایمان بیماری منتقل به بقیه نقاط دهان و لثه ها شود و باعث عفونت شده و سلامتی ما را به خطر بیاندازد.

به طور مختصر اهمیت دهان و دندان را شرح دادم هرچند خود شما به اهمیت آن واقف هستید، حال در این مطلب گیاهان تقویت کننده دهان و دندان و بیماری های مرتبط با آن را به شما معرفی می کنم پس حتما ادامه مطلب را بخوانید.

درمان دندان درد :

افرادی که دچار دندان درد شده اند می توانند از دود کافور، آب پیاز، گرد باقلا و با جوشانده تاجریزی غرغره کنند درد آن را تا حد زیادی کاهش می دهد تا به دندان پزشک مراجعه کنید.

نمک، نان، گلابی، سرکه، فلفل، سیب و خاکشیر همگی زیاد کننده بزاق دهان می باشند و مربای تمشک، به، غوره، عسل، مربای شقایق، زولبیا و بامیه همگی کم کننده بزاق دهان هستند، بسته به نیاز و بدن خود از هر گیاه، نوشیدنی، مربا و … که برایتان مفید است استفاده کنید.

اگر درون دهان شما دچار جوش شده آب غوره، رب، هسته انار به همراه عسل و با سنبل الطیب غرغره کنید نافع هستند.

سلامت دهان و دندان به روش سنتی

سلامت دهان و دندان به روش سنتی

درمان بد بویی دهان :

بدبویی دهان و دندان یکی از بیماری های شایع است که علل ساده تا پیشرفته ای همچون نخوردن صبحانه تا بیماری های پیشرفته باعث آن می شوند، در صورت بدبویی دهان از آب آلو، قرص نعنا، خاکشیر، سیب و جعفری استفاده کنید تا دهانتان خوشبو شود اما اگر علت این بدبویی بسیار پیشرفته است ممکن است از این گیاهان نیز کمکی بر نیاید حتما با دکتر خود در مورد آن مشورت کنید.

اگر لقی دندان دارید از زیتون، سیر، فرنجمشک، توت فرنگی، نمک و گلنار استفاده کنید باعث سفت شدن دندان هایتان می شود.

اگر کودکی دارید که تازه دندان در می آورد و سعی در تیز کردن آن ها دارید می توانید از خرفه، ریحان، نمک و تخم سماق استفاده کنید تا دندان های تیز و برنده ای داشته باشد.

 

همچنین بخوانید:  تسکین درد دندان در طب آیورودا

 

بیماری اسکوربوت را بشناسیم :

یکی از بیماری های دهان و دندان که در اثر کمبود ویتامین ث و تغذیه نامناسب ایجاد می شود اسکوربوت هست، این بیماری تا حدی جدی است که در صورت درمان باعث مرگ بیمار می شود از علایم آن ایجاد لکه هایی بر پوست، اسفنجی شدن لثه ها و خونریزی غشای مخاطی است.

افرادی که مبتلا به اسکوربورت هستند اغلب رنگ پریده و افسرده هستند و در نهایت اگر این بیماری معالجه نشود باعث مرگ بیمار می شود برای جلوگیری از ایجاد این بیماری یا کنترل آن می توان از لیمو ترش، سماق، یونجه (عرق یا دم کرده)، پرتقال، خرفه و تمشک استفاده کرد که ویتامین ث موجود در این گیاهان تا حدی از تشکیل این بیماری جلوگیری می کند.

بیماری پیوره :

پیوره بیماری عفونی دیگر در رابطه با دهان و دندان است که شلی دندان ها، عفونت لثه ها، خونریزی لثه ها از علایم آن هستند برای جلوگیری از ایجاد این بیماری می توانید اسفناج، کلم و هویج، پرتقال و لیمو ترش مصرف کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن میخک را با خواص درمان انواع مشکلات پوستی، درد دندان، سوء هاضمه، سرفه، آسم، سردرد، استرس ، ضد میکروب، ضدعفونی‌کننده، ضد ویروس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0