topNotif

سندرم تونل کارپال چیست؟

1692 بازدید
20 آبان 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

سندرم تونل کارپال (Carpal tunnel syndrome) چیست؟

جالب است که زندگی ما قرار بود با استفاده از لپ تاپ ها و رایانه ها ساده تر شود. این اتفاق افتاد اما خطرات زیادی را نیز افزایش داد. کار بر روی یک لپ تاپ و رایانه بیش از یک ساعت روی چشم تاثیر بدی دارد و همچنین مشکلات زیادی در انگشتان دست به وجود می آورد از جمله بیماری سندرم تونل کارپال (Carpal tunnel syndrome) که مشکلات فراوانی را برای دست و مچ دست ایجاد می کند. اجازه دهید به شما چیزهای مهم مربوط به بیماری سندرم تونل کارپال را نشان دهیم.

سندرم تونل کارپال چیست؟

سندرم تونل کارپال چیست؟

علل و علائم بیماری سندرم تونل کارپال چیست؟

سندرم تونل کارپال بیماری است که افرادی را که اغلب وقت خود را با رایانه، لپ تاپ یا تلفن هوشمند صرف می کنند، به خطر می اندازد. این بیماری در نتیجه فشردگی عصب میانی تونل کارپال در مچ دست می باشد. درد دست در این بیماری و عدم احساس در انگشتان دست، از جمله مشکلات این بیماری است. براساس یک تحقیق، 30٪ از افرادی که با کامپیوتر و لپ تاپ کار می کنند، در معرض خطر این سندرم هستند. این تحقیق شامل افرادی می شود که بیش از 7 ساعت در روز با لپ تاپ ها، رایانه ها و گوشی های هوشمند وقت صرف می کنند. در این بیماری، درد در مچ دست فرد و عدم توانایی در بلند کردن اجسام انگشتان دست اتفاق می افتد و اغلب اوقات لازم است که جراحی انجام شود.

این مشکل می تواند به طور همزمان در هر دو دست رخ دهد. مهمترین چیز در مورد این بیماری این است که، بر روی کوچکترین انگشت (Junior) تاثیر نمی گذارد. افرادی که از این بیماری رنج می برند، ممکن است احساس درد و تورم کنند و همچنین ممکن است درد از کف دست به سمت پایین برود. درد و یا بی حسی در شب و یا زمانی که دست گرم است، افزایش می یابد. درد و احساس ضعف در دست فرد احساس می شود. فرد به راحتی قادر به نگه داشتن چیزها نیست و اشیا از دست او رها می شوند. برای او بلند کردن یک شی بسیار دشوار می شود. بعضی از زنان ممکن است به علت تغییرات در هورمون ها درگیر این بیماری باشند.

 

همچنین بخوانید:  قارچ پای ورزشکاران و روش های درمان آن

 

روش های کاهش درد در بیماری سندرم تونل کارپال

هنگام رانندگی مراقب باشید

باید از فشار دادن بیش از حد به دست و مچ دست اجتناب کنید. اگر به طور مداوم برای مسافت های طولانی رانندگی می کنید، سعی کنید دست خود را کمی بر روی فرمان یا دستگیره نگه دارید تا فشار بیش از حد بر روی مچ دست نداشته باشد. باید وضعیت صحیح در خواب داشته باشید به طوری که فشار بر روی عصب دست نباشد.

ورزش برای دست ها مفید است

درد تونل کارپال می تواند با تمرین منظم نیز برطرف شود. تمرینات مربوط به مچ دست و انگشتان، مخصوصا در این مورد بیماری بسیار مفید هستند. این درد را می توان با تمرینات مانند کشش دست ها، مچ دست و انگشتان، تمرین شانه ها و گردن، چرخش دست جهت عقربه های ساعت و عکس آن، کاهش داد.

راه هایی برای پیشگیری از سندرم تونل کارپال مچ دست

  • مراقبت های ویژه ای از بدن خود داشته باشید به خصوص به انگشتان دست خود استراحت دهید.
  • برای کسانی که با رایانه ها کار می کنند، لازم است که کمر، دست ها و پاها خود را در موقعیتی قرار دهند که در مچ دست و انگشتان فشار کمتری باشد.
  • توجه به نوع نشستن، نفس عمیق، گوش دادن به موسیقی، مدیتیشن و یا دعا نیز سودمند است.
  • در طول کار برای جلوگیری از این مشکل، به دست کمی استراحت دهید و از جای خود بلند شوید.
  • هنگام کار بر روی کامپیوتر، صفحه کلید نباید بالاتر از ارتفاع آرنج باشد.
  • سعی کنید زمانی که به مدت طولانی می نشینید، کمر حالت مستقیم و صاف داشته باشد.
  • ورزش مچ دست، کمر و گردن روزانه در جلوگیری از این بیماری و کاهش درد بسیار موثر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ریشه موصیلی سفید را با خواص تقویت میل جنسی، بهبود ضعف جنسی، درمان اختلال نعوظ، کاهش استرس و اضطراب ذهنی، آنتی اکسیدان و درمان عفونت، افزایش شیر مادر، افزایش وزن و افزایش حجم عضلات، تقویت ایمنی بدن، کنترل دیابت، تسکین درد و التهاب ناشی از آرتروز، درمان اختلالات ادراری مانند بی اختیاری ادرار، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0