topNotif

سنگ کیسه صفرا و گیاهان شفابخش 1

4857 بازدید
01 دی 96
سمانه
,,

درمان سنگ کیسه صفرا با گیاهان شفابخش (قسمت اول)

مقاله نسخه های گیاهی برای سنگ کیسه صفرا بر سه مقاله قسمت تقسیم شده است و شما می توانید در پایین این صفحه لینک مربوط به قسمت های دیگر را ملاحظه نمایید.

کیسه صفرا

در سمت راست بدن زیر کبد کیسه کوچکی به اندازه یک گلابی کوچک وجود دارد که آن را کیسه صفرا می نامند، کیسه صفرا عملی مهم انجام می دهد بدین معنی که صفرایی که توسط کبد ساخته می شود در این کیسه جمع شده و از آن جا به وسیله لوله نازکی وارد روده دوازدهه (اثنی عشر) می گردد.

سنگ کیسه صفرا و گیاهان شفابخش 1

سنگ کیسه صفرا و گیاهان شفابخش 1

صفرا به معنی زرد رنگ و نیز به معنی زرد آب می باشد، صفرا هر گاه در مجاورت هوا قرار گیرد تغییر رنگ می دهد و سبز رنگ می شود، این ماده هنگام وارد شدن غذا به معده مترشح و در کیسه صفرا جمع می گردد کیسه کوچک صفرا در حقیقت انبار صفرا می باشد، صفرا وقتی وارد روده شد از یک طرف در هضم غذا کمک می کند و از طرف دیگر روده ها را ضدعفونی نموده باعث سرعت تخلیه روده می شود.

رنگ مدفوع ناشی از ترشح صفراست، وقتی صفرا کمتر از حد معمول ترشح کند شخص دچار یبوست می شود، قابل توجه آن که سرطان لوزالمعده و هپاتیت ویروسی یرقان به همراه خود دارند، علایم جمع شدن صفرا، قی، زردی چشم، تلخی دهان، خشکی و درشتی زبان، عطش زیاد و ضعف اشتها و بد حالی هاضمه ای و کمی اسهال می باشد.

 

همچنین بخوانید:  سم زدایی کبد و کیسه صفرا با نسخه های موثر گیاهی

 

ورم کیسه صفرا !

همان طور که آپاندیس متورم می شود، این کیسه کوچک نیز بر اثر هجوم میکروب ها متورم شده و درد سختی زیر دنده ها و طرف راست ظاهر می شود و بیمار ممکن است دچار یرقان شده و گاهی حالت استفراغ داشته باشد، شانه راست به درد دچار می شود و در موقع گرسنگی، درد در شکم ظاهر گشته که با خوردن غذا مرتفع می گردد.

گاهی به علت املاحی که در کیسه صفرا به وجود می آید، این کیسه در خود سنگ به وجود می آورد، به وجود آمدن سنگ بدین قرار است که میکروب وارد صفرا می شود سپس املاح کم کم دور آن را می گیرند و رسوب می کنند و سنگ به تدریج بزرگ می شود، این سنگ ها گاهی جلو مجرای خروجی کیسه صفرا را گرفته و بیمار را به انسداد صفراوی دچار می کند گاهی صفرا در بیرون ریختن مایع صفرا تنبل می شود که اصطلاحا در این موارد از داروهای صفرابر استفاده می شود.

به هر حال هم کبد باید خوب کار کند و صفرا را بسازد و هم کیسه صفرا، صفرا را به خوبی تخلیه کند در غیر این صورت انسان دچار اختلالات زیادی در کار کبد و کیسه صفرا خواهد شد.

توصیه :

  • غذای چرب نخورید
  • ورزش و پیاده روی کنید
  • میوه و سبزی خام زیاد استفاده کنید
  • سعی کنید زیاد عصبانی نشوید
  • شب زنده داری نکنید
  • فراموش نفرمایید انجام کارهای سنگین باعث خستگی شدید و تنبلی کبد می شود.
سنگ کیسه صفرا و گیاهان شفابخش 1

سنگ کیسه صفرا و گیاهان شفابخش 1

درمان با گیاهان و سبزیجات شفابخش !

آلبالو : آلبالو صفرابر خوبی است، قی و اسهال صفراوی را درمان می کند.

سکنجبین : محمد زکریای رازی سکنجبین را صفرابر می داند و معتقد بود که از التهاب و حرارت معده می کاهد.

زردچوبه : برای دفع صفرا و سنگ های صفراوی زردچوبه داروی ارزنده ای می باشد.

صمغ درخت گوجه و آلو : بهترین خرد کننده ی سنگ های صفرا برای التیام زخم مفید است.

سنجد : خوردن سنجد معده را تقویت و مانع ریختن صفرا به معده می شود.

انگور : در مواردی که معده و کیسه ی صفرا مریض شده اند با رژیم انگور می توان دوباره آنها را سالم و اختلالات آنها را از بین برد.

سنگ کیسه صفرا !

سنگ کیسه صفرا معلول سال های بد غذایی و زندگی خلاف بهداشت می باشد که منجر به مسمومیت دستگاه های بدن عموما کبد و خصوصا کیسه صفرا می گردد، یبوست عامل مستعد کننده آن است.

تشکیل سنگ کیسه صفـرا چند سال طول می کشد و اندازه آن ممکن است کوچک یا بزرگ باشد، علایم عمومی این بیماری عبارت است از درد خیلی شدید در ناحیه تحتانی دنده های راست (به خصوص هنگام فشار دادن)، نفخ، یبوست، استفراغ، بی اشتهایی و بی حالی عمومی.

اگر سنگ کیسه صفرا بزرگ باشد هیچ کاری جز عمل جراحی نمی تواند به سرعت آن را از میان بردارد لیکن این عمل فقط در موارد فوق العاده استثنایی مجاز است و اثر آن فقط جنبه تسکین دارد زیرا این کار از مسمومیت دستگاه های بدن و تنبلی کبد، که عامل اصلی ایجاد سنگ هستند جلوگیری نمی کند، مگر آن که کیسه صفرا را به کلی بردارند که در این صورت دستگاه های مختلف بدن، بخصوص کبد از لحاظ ذخیره کردن صفرا دچار اختلال می شود، چنانچه گفتیم عمل جراحی فقط در موارد بسیار ضروری لازم است.

  قسمت بعدی را نیز مطالعه نمایید. قسمت دوم 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون کبد را با خواص درمان نارسایی کبدی، خنک کننده بدن، رفع بیماری های کبدی، کنترل چربی کبد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0