topNotif

سوالاتی درباره رژیم غذایی و سرطان قسمت دوم

1678 بازدید
05 بهمن 96
شقایق
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

در این مطلب به سوالاتی درباره رژیم غذایی و سرطان پاسخ داده خواهد شد.

قسمت اول را بخوانید

 

آیا فیبر در کاهش خطر بروز سرطان نقش دارد ؟!

رژیم های پرخطر بروز سرطان، به ویژه سرطان کولورکتال را کاهش می دهند. رژیم های گیاهی کالری کمی را از چربی تامین می کنند و علاوه بر اینکه فیبر زیادی دارند از نظر حبوبات، غلات کامل، سبزیجات و میوه ها بسیار غنی می باشند و مطالعات ثابت کرده اند که تمام این عوامل باعث کاهش بروز سرطان دیواره رحم می شوند. فیبر زمان عبور مواد دفعی را از روده کاهش می دهد و با این عمل مواد زاید زمان کمتری را تحت اثر فلور روده که باعث تولید مواد کارسینوژن می شود قرار می گیرند و علاوه بر این کارسینوژن ها فرصت نمی یابند که بر سلول های روده اثر کنند. همچنین فیبر با اتصال به اسیدهای صفراوی مدفوع که شدید خاصیت کارسینوژنی دارند اثر ضد کارسینوژنی خود را ایفا می کنند.

 

سوالاتی درباره رژیم غذایی و سرطان

سوالاتی درباره رژیم غذایی و سرطان

 

فیبرهای غذایی به دو گروه محلول و غیر محلول تقسیم می شوند، فیبرهای محلول شامل صمغ ها، پکتین ها، موسیلاژ ها و برخی از هموسلولزها و فیبرهای نامحلول شامل سلولز، لینگنین و برخی از همی سلولزها می باشند. توصیه می شود که هر فرد روزانه 35 – 20 گرم فیبر دریافت کند و نسبت به فیبر محلول نامحلول 3 به 1 باشد که این همان نسبتی است که در غذاهای گیاهی یافت می شود. غذاهای پر فیبر شامل کرارکرها و نان های تهیه شده از غلات کامل، آرد غلات کامل و سبزیجاتی مانند هویج، ذرت، نخود و لوبیا می باشند. همچنین میوه هایی مانند هلو، انجیر، کشمش، سیب، توت ها و زرد آلو فیبر بالایی دارند. سبوس گندم و جو نیز فیبر بالایی دارند. مصرف 6 – 11 سهم از گروه غلات و 5 – 9 سهم از گروه میوه ها و سبزیجات می تواند مقدار توصیه شده مصرف روزانه فیبر را تامین کند.

 

همچنین بخوانید:  درمان های طبیعی سرطان

 

آیا چای سبز اثر محافظتی در برابر سرطان دارد ؟!

چای سبز حاوی مقادیر چشمگیری از مواد محافظتی در برابر سرطان است و به همین دلیل دارای برخی از ویژگی های ضد کارسینوژنی است. این چای با فرآیندی تولید می شود که پلی فنل های آن باقی می مانند. پلی فنل ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و تشکیل و رشد تومور ها را در حیوانات تغذیه شده با آنها مهار کرده اند. پلی فنل ها فعالیت متابولیکی کارسینوژن های موجود در غذا را مهار می کنند و از تشکیل دی ان آ اضافی کارسینوژن جلوگیری می کنند. از بین انواع پلی فنل ها، اپی گالوکاتچین 3 گالات و کاتچین های چای اثرات ضد توموری دارند. هر چند مطالعات بالینی در این زمینه بسیار محدود است اما برخی از مطالعات، مطالبی را در این زمینه منتشر کرده اند، به عنوان مثال مطالعه جئوتال اثرات محافظتی چای سبز را با نشان دادن اثر آن در کاهش شیوع سرطان مری ثابت کرده است و وئتال نشان داد که میزان بروز سرطان پستان در زنان آسیایی – آمریکایی با مصرف چای سبز نسبت عکس دارد.

قسمت اول را بخوانید

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن شاهدانه را با خواص ضد التهاب، افزایش سلامت قلب، کمک به درمان دیابت، کمک به مبارزه با سرطان، افزایش سلامت مغز، کمک به کاهش وزن، کاهش دردهای دوره قاعدگی، درمان اگزما، افزایش رشد مو و درمان خشکی و خارش سر، رفع شوره مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0