topNotif

سوپ های مخصوص افراد دیابتی

20404 بازدید
23 دی 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

دستور پخت سوپ های مخصوص افراد دیابتی 

سرو کردن سوپ رقیق قبل از غذای اصلی ضمن اینکه شدت گرسنگی را کاهش می دهد، با کم کردن اشتها موجب صرفه جویی در مصرف کالری های اضافی می شود، سوپ خوشمزه ای که با مهارت و با سلیقه پخته شده باشد، جایگزین خوبی برای وعده غذای اصلی ناهار یا شام است.

سوپ مارچوبه !

مواد لازم برای دو نفر :

  1. 300 گرم شاخه سفید مارچوبه
  2. یک قاشق چای خوری کره یا روغن رژیمی
  3. نمک یددار، فلفل سفید به مقدار نیاز
  4. یک قاشق غذاخوری آرد سفید
  5. 1/8 لیتر شیر
  6. 1/4 لیتر سوپ سبزیجات
  7. 1/8 لیتر خامه
  8. کمی گرد جوز هندی
  9. یک قاشق غذاخوری شاهی تازه
سوپ های مخصوص افراد دیابتی

سوپ های مخصوص افراد دیابتی

طرز تهیه :

مارچوبه ها را بشویید، سرشاخه های آن را جدا کرده کنار بگذارید و باقی مارچوبه ها را در حلقه هایی به قطر 2 سانتی متر تکه کنید، کره را در تابه آب کنید و مارچوبه ها را در آن تفت دهید و کمی نمک بزنید آرد را هم روی آن بپاشید و تفت دهید، سپس شیر و سوپ را به آن اضافه کنید، درب ظرف را بسته و مخلوط را با درجه متوسط به مدت 10 دقیقه حرارت دهید و سپس با همزن آن را به صورت پوره درآورید، حالا سرشاخه های مارچوبه و خامه را به آن اضافه کنید و به مدت ده دقیقه دیگر حرارت دهید، در پایان با افزودن فلفل و نمک آن را خوش طعم کرده و شاهی خرد کرده را روی آن بپاشید و سرو کنید.

سوپ بلغور!

مواد لازم برای دو نفر :

  1. 750 گرم آب صاف کرده گوشت
  2. 40 گرم کره
  3. یک عدد تخم مرغ محلی
  4. 80 گرم بلغور گندم
  5. دو قاشق غذاخوری جعفری تازه
  6. نمک یددار، فلفل و گرد جوز هندی به اندازه نیاز

طرز تهیه :

سوپ گوشت را گرم کنید، کره را هم گرم کنید و به هم بزنید تا کف کند، کم کم تخم مرغ را به آن اضافه کنید و سپس بلغور را هم آرام به آن اضافه کنید، جعفری شسته و خرد شده را هم داخل آن بریزید و به هم بزنید، مخلوط را با نمک یددار، فلفل و گرد جوز هندی چاشنی بزنید و با کمک دو قاشق چای خوری دانه های بلغور را کمی له کنید و آرام داخل سوپ که آهسته در حال جوش زدن است بریزید و 15 دقیقه صبر کنید تا غذا آماده سرو شود.

سوپ های مخصوص افراد دیابتی

سوپ های مخصوص افراد دیابتی

سوپ لوبیای مجاری !

مواد لازم برای دو نفر :

  1. 80 گرم لوبیا سفید
  2. 0/7 لیتر آب معدنی
  3. یک عدد پیاز
  4. یک عدد فلفل دلمه ای
  5. 120 گرم سیب زمینی
  6. 80 گرم گوشت ران گوساله
  7. یک قاشق چای خوری کره
  8. نمک و فلفل به اندازه نیاز
  9. یک قاشق چای خوری آرد
  10. یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  11. نصف قاشق چای خوری گرد پاپریکا

طرز تهیه :

لوبیا سفید را شب قبل داخل آب معدنی بریزید تا خیس بخورد، فلفل دلمه ای را بعد از شستن و جدا کردن هسته، همراه با پیاز خرد کنید، سیب زمینی را هم بعد از شستن و پوست کندن خرد کنید و گوشت گوساله را هم ریز خرد کنید، کره را در قابلمه آب کنید و پیاز را در آن تفت دهید، گوشت گوساله را هم فلفل و نمک زده به آن اضافه کنید، آرد را روی گوشت بپاشید، رب گوجه فرنگی را هم اضافه کنید و به هم بزنید تا سرخ شود.

لوبیای خیس خورده را با آب آن به غذا اضافه کنید و مدت کوتاهی بگذارید تا بپزد، گرد پاپریکا را روی غذا بپاشید و سیب زمینی و فلفل دلمه ای خرد شده را هم اضافه کنید، درب ظرف را بسته و حدود یک ساعت روی حرارت بگذارید تا کاملا پخته شود سپس با نمک یددار و فلفل آن را مزه دار کرده و سرو کنید.

سوپ های مخصوص افراد دیابتی

سوپ های مخصوص افراد دیابتی

سوپ قارچ !

مواد لازم برای دو نفر :

  1. 100 گرم قارچ
  2. یک پیاز کوچک
  3. یک قاشق چای خوری کره
  4. یک قاشق غذاخوری آرد
  5. نیم لیتر آب صاف کرده سبزیجات پخته
  6. 2 قاشق غذاخوری خامه
  7. کمی گرد زیره، نمک یددار و فلفل
  8. یک قاشق غذاخوری جعفری ساطوری

طرز تهیه :

قارچ ها را بشویید و پاک کرده و خرد کنید، پیاز را پوست کنده و ریز کنید، کره را در یک ظرف آب کنید و پیاز را کمی در آن تفت دهید، آرد را هم روی آن بپاشید و تفت دهید، آب سبزی سرد را روی پیاز بریزید و به هم بزنید و بگذارید تا مایه کمی غلیظ شود، قارچ خرد شده را هم به آن اضافه کنید و 15 دقیقه حرارت دهید تا خوب پخته شود، با اضافه کردن خامه طعم سوپ را کمی ملایم کرده و با نمک یددار و فلفل آن را خوش طعم کنید، سپس جعفری خرد شده را هم روی آن بپاشید.

سوپ سبزی ساده !

مواد لازم برای دو نفر :

  1. یک پیاز کوچک
  2. یک عدد هویج
  3. 100 گرم تره
  4. 50 گرم ریشه جعفری
  5. یک لیتر آب
  6. مقداری برگ مهر گیاه
  7. نمک یددار و فلفل سفید و کمی گرد جوز هندی

طرز تهیه :

پیاز را پوست گرفته و نصف کنید، از سطح برش آنها را در ظرف گذاشته و بدون روغن حرارت دهید تا کمی سرخ شوند، در این فاصله هویج، تره و جعفری را شسته و تمیز کرده، خرد کنید و به پیازها اضافه کنید، کمی آب داخل ظرف بریزید که سطح پیازها و سبزی ها را بپوشاند و 20 – 30 دقیقه بجوشانید، 15 دقیقه بعد برگ های خرد شده مهر گیاه و جعفری را به آن اضافه کنید و با نمک و فلفل آن را چاشنی کنید و بگذارید کاملا پخته شود، حالا پیازها را از سوپ درآورید، سوپ را با فلفل و نمک یددار و گرد جوز هندی کاملا تند کنید، غذا آماده سرو است.

 

همچنین بخوانید:  سوپ فلفل دلمه ای جهت کاهش وزن

 

سوپ کدو و رازیانه !

مواد لازم برای دو نفر :

  1. 200 گرم فیله کدو
  2. نصف رازیانه
  3. یک قاشق چای خوری کره
  4. کمی تخم گشنیز آسیاب شده
  5. نیم لیتر سوپ سبزی
  6. 2 قاشق خامه ترش
  7. نمک یددار به میزان لازم

طرز تهیه :

کدو را در قطعات یک سانتی متری خرد کنید، قسمت سبز رازیانه را جدا کرده و بقیه آن را به صورت رشته های باریک ببرید، کره را آب کنید و قطعات رازیانه را به آن اضافه کنید و کمی حرارت دهید، رازیانه را از داخل ظرف بردارید و در محل گرم نگه دارید.

حالا تکه های کدو را داخل ظرف بریزید و کمی هم گرد تخم گشنیز به آن اضافه کنید، سوپ سبزی را هم با آن مخلوط کنید و پانزده دقیقه روی اجاق حرارت دهید سپس با مخلوط کن آن را به صورت پوره درآورده و کاملا بپزید، خامه ترش را با سوپ مخلوط کنید و با نمک یددار و فلفل چاشنی بزنید و با رازیانه و سبزه های آن، غذا را تزیین کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر مارچوبه را با خواص  ضد سرطان، درمان بیماری های قلبی، کنترل و درمان دیابت نوع 2، درمان بیماری لوسمی، کاهش نفخ شکم و سلامت دستگاه گوارش، پیشگیری و درمان یبوست، کاهش فشار خون بالا، پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان، کاهش سندروم پیش از قاعدگی، تقویت بینایی ، درمان كم خونی، بهبود هضم غذا، کاهش وزن و لاغری، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0