topNotif

سیر سیاه چیست ؟ 9 خاصیت شگفت انگیز آن برای سلامتی را بدانید!

2374 بازدید
01 مهر 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 7 آبان 1402

سیر سیاه چیست ؟ 9 خاصیت شگفت انگیز آن برای سلامتی را بدانید!

سیر سیاه همان سیر معمولی است که برای 40 روز مداوم در معرض رطوبت و گرما تا درجات خاصی قرار گرفته است. با گذشت زمان، برخی ترکیبات موجود در سیر شروع به تجزیه و تجزیه کرده و سیر طعم تند معمول خود را از دست می دهد و شروع به ایجاد نوعی طعم شیرین می کند. وقتی سیر معمولی به سیر سیاه تبدیل می شود، ارزش غذایی آن تا حدودی متفاوت با سیر معمولی است. اگر میخواهید بدانید سیر سیاه چیست و 9 خاصیت شگفت انگیز آن برای سلامتی را بشناسید، با ما همراه باشید؛

 

سیر سیاه چیست ؟ 9 خاصیت شگفت انگیز آن برای سلامتی را بدانید!

سیر سیاه چیست ؟ 9 خاصیت شگفت انگیز آن برای سلامتی را بدانید!

 

9 خاصیت شگفت انگیز سیر سیاه برای سلامتی را بدانید!

سیر سیاه فواید بسیار زیادی دارد که مهمترین آن ها به شرح زیر است:

1. ارزش غذایی سیر سیاه

سیر سیاه حاوی مقادیر متمرکز آنتی اکسیدان های مهم است و حتی اثبات شده است که آنتی اکسیدان های موجود در سیر سیاه از سیر سفید معمولی بیشتر است! شایان ذکر است که سیر سیاه دارای کالری و فیبر بیشتری نسبت به سیر سفید است.

2. از بروز سرطان جلوگیری می کند

سطوح بالای آنتی اکسیدان ها در سیر سیاه از برخی بیماری های مزمن و جدی مانند سرطان و رشد و گسترش سلول های سرطانی جلوگیری می کند. همچنین اثبات شده است که مصرف عصاره سیر سیاه می تواند به کاهش رشد سلول های سرطانی در مبتلایان به سرطان روده بزرگ و سرطان خون کمک کند.

3. به تنظیم سطح قند خون کمک می کند

سیر سیاه در پیشگیری از دیابت و تنظیم سطح قند خون موثرتر از سیر معمولی  است. این به دلیل غلظت بالای آلیسین در سیر سیاه است.  این ماده به کاهش انتشار انسولین در بدن کمک می کند، که برای بیماران دیابتی بسیار مهم است و وضعیت آن ها را تحت کنترل قرار می دهد.

 

همچنین بخوانید: خوردن سیر قرمز چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد

 

4. سیستم گردش خون را تقویت می کند

سیر سـیاه باعث کاهش سطح هموسیستئین می شود، هموسیستئین یک آمینو اسید است که سطوح بالای آن در بدن می تواند آسیب قابل توجهی به عروق خونی وارد کند. بنابراین کنترل این اسید برای حفظ سلامت سیستم گردش خون بسیارمهم است. مصرف منظم سیر سیاه به بهبود جریان خون در سیستم گردش خون و کنترل فشار خون در سطوح سالم کمک می کند.

5. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

همانطور که سیر معمولی برای سیستم ایمنی بدن مفید است، سیر سیاه نیز برای سیستم ایمنی بدن مفید بوده و حتی در این زمینه از سیر سفید بهتر عمل می کند. و محتوای آنتی اکسیدانی سیر سیاه با رادیکال های آزاد مسئول آسیب و التهاب سلولی کمک می کند.

6. سلامت مغز را افزایش می دهد

خوردن منظم سیر سیاه بر سلامت مغز تاثیر مثبت دارد و به کاهش خطر ابتلا به بیماری های روانی و عصبی مانند: زوال عقل، آلزایمر و بیماری پارکینسون کمک می کند. همچنین می توان سیر سیاه را ابرای بهبود حافظه و جلوگیری از فراموشی  آسیب شناختی مصرف کرد.

7. میل جنسی را افزایش می دهد

اگرچه این موضوع هنوز در حال تحقیق است اما برخی از تمدن های باستانی معتقد بودند که سیرسیاه می تواند میل و عملکرد جنسی مردان را افزایش دهد.

 

همچنین بخوانید: خواص و مضرات سیر

 

8. به درمان کبد آسیب دیده کمک می کند

اثبات شده است که سیرسیاه حاوی موادی است که به التیام بافت آسیب دیده کبد، به ویژه در نتیجه مصرف زیاد الکل، که برای بیماران کبدی امید است، کمک می کند .

9. ریزش مو را کاهش می دهد

سیرسیاه می تواند مزایای بالقوه ای در برگشت ریزش مو و رشد مجدد موها داشته باشد، به ویژه هنگامی که روغن سیر سیاه استفاده شود.

 

سیر سیاه چیست ؟ 9 خاصیت شگفت انگیز آن برای سلامتی را بدانید!

سیر سیاه چیست ؟ 9 خاصیت شگفت انگیز آن برای سلامتی را بدانید!

 

ماندگاری و نگهداری سیر سیاه

اگر سیر سیاه در یخچال در یک ظرف هوای بسته نگهداری شود تا 30 روز قابل استفاده می باشد. اگر هدف ذخیره طولانی مدت آن باشد، نوعی پارچه جاذب در اطراف آن قرار می دهند تا رطوبت را جذب کرده و تا حد امکان آن را کاهش دهد.

هشدارها و خطرات

اگرچه سیر سیاه عموما بی خطر تلقی می شود، اما می تواند باعث آسیب شود، به ویژه اگر بیش از حد مصرف شود.

برجسته ترین آسیب های سیر سیاه به شرح زیر است:

دستگاه گوارش را تحریک  می کند، که این امر ممکن است باعث نفخ، اسهال و سوزش سر دل شود.

بوی نامطبوع بدن و بوی عرق ناخوشایند و بسیار تند می شود.

در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد می کند.

احتمال خونریزی را افزایش می دهد ؛ بنابراین،  مصرف سیر سیاه با داروهای رقیق کننده خون توصیه نمی شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سیرسیاه را با خواص ضد اکسیداسیون، ضد التهاب، ضد چاقی، محافظت از کبد، کاهش چربی خون، ضد سرطان، ضد آلرژی، تعدیل ایمنی، محافظت از قلب و عروق و محافظت عصبی و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0