topNotif

شایعترین بیماری های غدد (غده بزاقی، عرقی و پروستات) و راه های درمان آنها

1718 بازدید
12 دی 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

شایعترین بیماری های غدد (غده بزاقی، عرقی و پروستات) و درمان های طبیعی آن ها

بیماری های غده های بزاقی

غده های بزاقی گاهی دچار بیماری می شوند که شایع ترین آن ها اوریون است. همچنین ممکن است در مجرای غده های بزاقی سنگ یا تومور ایجاد گردد که درمان آن ها در دست متخصص درمان طبیعی است. علت پیدایش این بیماری ها بیشتر مزاجی است گرچه تحریکات موضعی دهان، افراط در خوردن مواد نشاسته ای یا مصرف زیاد شیرینی و غیره نیز هر یک می تواند عامل مستعد کننده باشد. درمان های پزشکی بیماری های مختلف که به وسیله ترکیبات جیوه یا سایر مواد معدنی انجام می گیرند نیز گاهی منجر به بیماری غده های بزاقی می گردند.

بیماری غده های عرقی

غده های عرقی در تمام نقاط بدن پراکنده اند و اگر دچار بیماری گردند پوست بدن زیاد خشک و یا زیاد مرطوب می شود. علت هر دو مورد اختلال مزاجی است و معمولا با بیماری سایر اعضای بدن ارتباط دارد. اگر بیماری معین و مشخصی به ظاهر مشاهده نشد به طریق زیر عمل کنید:

  • چند روز رژیم تمام میوه و به دنبال آن برنامه غذایی کامل هفتگی و نیز دوره های دیگر رژیم تمام میوه را به فواصل هر ماه یک مرتبه به مرحله اجرا درآورید.
  • مشت مال خشک و اسفنج و تمرین تنفسی و سایر تمرین های لازم باید همه روزه منظم اجرا شوند.
  • همچنین حمام داغ سولفات منیزی دو تا سه مرتبه در هفته بسیار سودمند واقع خواهد شد.
  • در هر مورد تنقیه شبانه با آب گرم در چند روز اول درمان سودمند واقع خواهد شد.
  • قرار دادن بدن در معرض آفتاب و هوا بسیار نافع خواهد بود.
  • همچنین استفاده از حمام دریا، هوای پاک و تمرین در خارج از منزل جزو دستورهای اصلی درمان هستند. هر چه ممکن است زیرپوش کمتری بپوشید تا پوست بدن بتواند هر چه می تواند هوا بگیرد.
  • توجه دقیق به رژیم غذایی در آینده نیز باید جزو اصول درمان قرار گیرد.
شایعترین بیماری های غدد

شایعترین بیماری های غدد

بیماری غده پروستات

این غده که در مردان نقش موثری دارد اغلب در اواسط یا اواخر عمر در نتیجه تورم یا بزرگ شدن موجب بروز اختلالاتی در عمل مثانه و مجرای ادرار می شود باعث تکرار ادرار و دفع ناقص آن می گردد. شایع ترین علامت آن میل به ادرار کردن به خصوص هنگام شب است. مقدار ادراری که هر دفعه دفع می شود بسیار کم و خروج آن بسیار مشکل است. همچنین بیمار در ناحیه مقعد و بین دو پا احساس ناراحتی می کند زیرا پروستات بزرگ می شود و بر ناحیه مقعد و سایر قسمت های مجاور فشار وارد می سازد.

علت اختلال غده پروستات

علت اختلال غده پروستات معمولا افراط در اعمال جنسی در اوایل جوانی و به خصوص عمل جلق است. لیکن مسمومیت عمومی دستگاه ها و تحریک موضعی به سبب افراط در دوچرخه سواری و سوارکاری و غیره نیز اگر توام با یبوست باشد در ایجاد این عارضه کمک موثری می کنند. در حقیقت یبوست یکی از عوامل مستعد کننده قوی در این بیماری است. دلهره، تشویش، پرکاری و غیره نیز در ایجاد اختلال پروستات سهم به سزایی دارد.

درمان پروستات

درمان طبی بیماری غده پروستات همانا برداشتن آن است. از آنجا که عمل آن بسیار خطرناک و ناراحت کننده است بیمار تا آنجا که می تواند از تن دادن به آن خودداری می کند زیرا اولا بیمار با تحمل این عمل از علت اختلال رهایی نمی یابد، ثانیا برداشتن این غده موجب درماندگی و از کار افتادگی اوضاع جسمانی و عضلانی و روانی بیمار خواهد گردید.

 

همچنین بخوانید:  تسکین عفونت پروستات با گیاه گزنه

 

یگانه راه حقیقی درمان اختلال پروستات توسل به معالجات طبیعی است، حتی در مواقعی که بیماری درمان ناپذیر باشد. با پیروی از روش درمان طبیعی مانند حفظ رژیم غذایی خاص، آب درمانی توام با اعمال یدی می توان بیمار را از این عارضه رهایی بخشید. اگر بیمار مبتلا به اختلال غده پروستات نتواند به موسسه درمان طبیعی مراجعه و یا از متخصص درمان طبیعی استفاده کند، باید این دستورها را در خانه انجام دهد:

بهترین طریقه شروع درمان آن است که رژیم غذایی تمام میوه را طبق دستور به مدت چهار تا هفت روز و حتی ده روز حفظ کند، پس از آن برنامه غذایی کامل هفتگی را جدا عملی سازد. گاهی دوره های کوتاه مدت رژیم غذایی تمام میوه با فواصل ماهیانه تا مدت سه ماه لازم می آید و این کار کمک شایانی به رفع بیماری می کند. تنقیه شبانه با آب گرم برای پاکسازی روده ها در چند روز اول درمان و در صورت لزوم در روزهای بعد بسیار سودمند واقع خواهند شد. مشت مال صبحگاهی و حمام نشسته طبق دستور باید منظما انجام شوند. همچنین تمرین تنفسی و سایر تمرین ها و نیز حمام داغ سولفات منیزی هفته دو بار بسیار مفید است. استفاده از هوای پاک و تمرین خارج از منزل نیز نقش اساسی در درمان بیماری ایفا می کند.

سایر درمان های پروستات

از نظر درمان موضعی حمام نشسته گرم و سرد در اختلالات پروستات بسیار سودمند خواهد بود. این کار باید شب ها انجام شود در حالی که کمپرس گرم و سرد را نیز باید روزی چند بار در محل بین دو پا قرار دهند، بدین ترتیب قطعه پارچه سفیدی را در آب گرم فرو برند و پس از فشار دادن آن را تا کنند و روی موضع بگذارند و پس از سه دقیقه آن را بردارند و این کار را سه مرتبه تکرار کنند بعد از آن نیز سه مرتبه به مدت 3 دقیقه کمپرس سرد در همان موضع بگذارند.

اعمال یدی روی ستون مهره ها در تمام موارد اختلالات پروستات بسیار سودمند خواهد بود. این کار باید شب ها انجام شود. عادت به زندگی منظم، غذای ساده، احتراز از نوشیدن مشروبات الکلی موجب موفقیت در درمان است. از مصرف غذاهای معطر و چرب، ادویه، ترشی، سس، چای پررنگ، قهوه باید خودداری شود. بیمار باید تا حد امکان از نوشیدن مایعات زیاد در روز خودداری کند و شب ها نیز از ساعت شش به بعد چیزی ننوشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون پروستات را با خواص تنظیم کننده غده پروستات مردان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0