topNotif

شایع ترین علل سر درد در کودکان

1555 بازدید
27 خرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

شایع ترین علل سر درد در کودکان

سردرد یکی از شایع ترین علایم در کودکان است و 90 درصد کودکان حداقل یک بار در سال از سردرد شکایت می کنند. سردرد کودکان به صورت معمول چیزی به جز یک ناراحتی موقتی را ایجاد نمی کند اما اگر شدید یا عود کننده باشند نشانگر وجود یک بیماری هستند که این بیماری سریعا می بایست تحت درمان پزشکی قرار گیرد. کودکان با سن کمتر به خصوص کودکان زیر 5 سال قادر به شناسایی محل دقیق درد نیستند.

عامل ایجاد بیماری چیست ؟

عوامل متعددی برای سر درد کودکان وجود دارد که بیشتر آن ها جدی نیستند. در کودکان بزرگتر خصوصا دلایل سر درد مشابه افراد بزرگسال است. به هر حال والدین نگران این مطلب هستند که ممکن است کودکشان از یک بیماری جدی مثل مننژیت یا یک تومور مغزی رنج می برند. این دو بیماری درصد کمی از عوامل سر درد در کودکان را تشکیل می دهند اما مهم است که والدین از علایم اصلی آن ها اطلاع داشته باشند تا وقتی دستورالعمل های پزشکی را در این موارد جستجو می کنند اطلاعات کافی داشته باشند.

شایع ترین علل سر درد در کودکان

شایع ترین علل سر درد در کودکان

سردردهای کوتاه مدت در کودکان معمولا به واسطه عفونت های ویروسی مثل سرماخوردگی ایجاد می شود. این عفونت ها به طور طبیعی طی چند روز بدون هیچ گونه نیاز به درمان برطرف می شوند. بسیاری از کودکان در سن مدرسه از سردردهای عود کننده ضربانی رنج می برند. در بیشتر موارد سردردهای ضربانی بیش از 24 ساعت طول نمی کشند و مرتبط با استرس های روانی ناشی از مدرسه یا خانه هستند.

اشکال در بینایی مثل نزدیک بینی بعضی مواقع منجر به سردردهای دائمی می شود تا سن 15 سالگی حدود یک بیستم کودکان یک یا چندین حمله میگرنی را تجربه می کنند.

چه کاری می توان انجام داد ؟

  • در صورتی که سردرد همواره با استفراغ و یا گیجی باشد بدون تاخیر باید با پزشک تماس گرفت.
  • کودکی که بعد از یک آسیب مغزی دچار بیهوشی شده باشد باید فورا به بیمارستان برده شود.
  • اگر سر درد خفیف باشد کودک را تشویق به استراحت کنید و به او استامینوفن بدهید.
  • اگر حدس می زنید سر درد کودک به خاطر تنش و اضطراب است سعی کنید با شناسایی عامل اضطراب به او کمک کنید.
  • سردردهای عود کننده که عامل ایجاد کننده واضحی ندارند باید توسط پزشک بررسی شوند.

 

 

               همچنین بخوانید:  همه چیز درباره سردردها و نحوه درمانشان

 

 

میگرن در کودکان !

میگرن یکی از عوامل مهم سر درد در کودکان به خصوص در دختران است و تا سن 15 سالگی حدود یک بیستم کودکان دچار حمله میگرنی می شوند. میگرن کودکان اغلب متفاوت از میگرن بزرگسالان است و بعضی مواقع تشخیص آن مشکل می باشد. در کودکان با سن کمتر علایم میگرن اغلب دردهای شکمی عود کننده می باشد و سردرد یک طرفه و حالت تهوع از علائم بزرگسالی است که ممکن است رخ ندهد.

مواد معینی می توانند باعث تحریک میگرن در کودکان شوند، این مواد شامل :

استفاده بعضی از انواع غذاها مثل شکلات، پنیر و بعضی از مواد استنشاقی مثل ادکلن و دود تنباکو می باشند. در کودکان زیر 8 سال ممکن است علامت بیماری سر درد نباشد و علایمی همچون درد در وسط شکم، رنگ پریدگی، خستگی، استفراغ جز علایم میگرن باشند در صورت ادامه یافتن این علایم با پزشک مشورت کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون سردرد و میگرن را با خواص برطرف کننده هرگونه سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0