topNotif

شجاعت اخلاقی در دانش آموز تیزهوش را چگونه افزایش دهیم؟

1636 بازدید
23 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

شجاعت اخلاقی در دانش آموز تیزهوش

شجاعت اخلاقی را می توان با سه عامل تعریف کرد :

  1. تعهد به اصول اخلاقی
  2. آگاهی از خطر مربوط به تایید این اصول
  3. تمایل به رویارویی با خطر و پیامدهای آن،

شجاعت اخلاقی داشتن برای دانش آموزان تیزهوش که مطابق اصول خود عمل کنند بسیار مهم است، چرا که حس درست و نادرست و نیز حس عدالت خواهی شان شدید است.

آیا می شود شجاعت اخلاقی در دانش آموزان تیزهوش و با استعداد را افزایش داد ؟

در تحقیقی که با استفاده از راهبردهای مباحثه و معضلات اخلاقی انجام شده بود، 23 دانش آموز تیزهوش در این تحقیق شرکت کردند و از آنان خواستند که به خویشتن نگری و خویشتن شناسی بپردازند تا بر ارزش های خود و ارزش های دیگران تامل کنند. آنان دریافتند که برای دست یابی به اعتقادی از آن خود باید روندی را دنبال کنند که در آن شخص پس از بررسی متفکرانه پیامدها، آزادانه آن را از میان گزینه ها انتخاب کند. ارزش محترم و مغتنم شمرده می شود، آشکارا تایید می شود در واقعیت براساس آن عمل می شود.

شجاعت اخلاقی در دانش آموز تیزهوش

شجاعت اخلاقی در دانش آموز تیزهوش

ایجاد شجاعت اخلاقی از طریق بهره گیری از افسانه ها !

شجاعت اخلاقی از طریق مقابله متعهدانه و قدرتمندانه با چالش های زندگی ایجاد می شود، ولی دانش آموزان تیزهوش می توانند به صورت غیر مستقیم و بدون پذیرش خطر با خواندن داستان ها و افسانه هایی از یونان باستان، قهرمانان اسکاندیناوی، دزدان دریایی و سلحشوران کشور خود که از درس های اخلاقی پر محتوا مملو هستند، شجاعت اخلاقی خود را افزایش دهند.

با خواندن و مطرح کردن افسانه ها از طریق بحث و بررسی دانش آموزان تیزهوش زود تشخیص می دهند که افسانه برگرفته از مسائل زندگی واقعی هستند. افسانه ها خاصیتی اسرار آمیز دارند که می توانند حاوی برخی تناقض ها باشند و آن ها را انتقال دهند و دانش آموزان تیزهوش را ترغیب کنند با عقاید و روابط پیچیده رو به رو شوند تا بتوانند عقاید خاص خود را بیان کنند.

به جز این، افسانه ها دانش آموزان تیزهوش را ترغیب می کنند از هر نوع معضل اخلاقی که با آن مواجه می شوند درس بگیرند. معضلی که بسیاری از دانش آموزان تیزهوش با آن مواجه هستند انتظارات زیاد پدر و مادرشان و این پیام آشکار و سربسته است. تو باید اسم خانواده مان را به سطوح بالا و بالاتر موفقیت برسانی، به منظور پرداختن به این معضل موضوع پدر و مادر و فرزند در کلاس های پربارسازی برای دانش آموزان تیزهوش مورد استفاده قرار گرفت. با این هدف که حقایق در افسانه ها مورد بررسی قرار گیرد.

 

همچنین بخوانید:  جامعه پذیری افراد تیزهوش

 

موضوع ها و افسانه ها !

مستقل شدن از جمله ترک خانه، مبارزه برای استقلال، در جست و جوی معنا، مقام و قدرت از جمله پیدا کردن شغل، حرص و بلند پروازی، مسئولیت، مناسک گذر رنج جدایی و عذاب، در جست و جوی معنویت جز موارد بررسی شده در افسانه ها هستند.

دانش آموزان تیزهوش با تعقل توسعه یافته و توانایی درگیر شدن در سطوح بالاتر تفکر، تجزیه و تحلیل و ترکیب اطلاعات می توانند پس از خواندن افسانه درنگی کنند و درباره خود و توسعه شجاعت اخلاقی خویش بیندیشند.

بهره گیری از سرگذشت بزرگان برای ایجاد شجاعت اخلاقی

دانش آموزان تیزهوش می توانند با مطالعه زندگی افراد برجسته، شجاعت اخلاقی دیگران را ببینند و به اهمیت توسعه شجاعت اخلاقی پی ببرند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ کندر را با خواص درمان اسهال، درمان تب، تسکین اعصاب، تسکین دردهای مفصلی، تقویت حافظه، رفع بوی بد دهان، مقوی قلب، قاعده آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0