شنا کردن و مزایای آن برای بدن

1909 بازدید
05 آبان 97
بهاره
,

شنا کردن و مزایای آن برای بدن که بد نیست بدانیم

بهترین نوع تمرینات برای سلامتی انسان، آن هایی هستند که تمام سیستم های ضروری و حیاتی بدن را تقویت کرده و به کار وا دارند و هیچ نوع فعالیتی نمی تواند بهتر از شنا کردن این کار را برای ما انجام بدهد. باید اذعان داشت که شنا تنها فعالیت مناسب برای افرادی است که دارای مشکلات و ناراحتی های قلبی و تنفسی می باشند و آن هایی که دارای عدم توانایی و یا ضعف در دستگاه های مذکور هستند باید به طور جدی به این ورزش بپردازند.

شنا کردن و مزایای آن برای بدن

شنا کردن و مزایای آن برای بدن

برخلاف بعضی تمرینات و فعالیت های سنگین بدنی مانند حرکات جهشی، پرشی و دویدن و یا قدم زدن در مسافت های طولانی، شنا کردن ورزشی است که تاکنون آثار تمرینات منظم و ساده آن بر روی سلامتی افراد ثابت شده است. شنا کردن می تواند متناسب با سن و همتراز با آمادگی های جسمانی و توانایی های شما باشد و به سادگی و با ارزانترین هزینه در هر کجا در اختیار شما قرار بگیرد.

مفید برای سیستم گردش خون، قلب و سیستم تنفسی

از جمله حیاتی ترین سیستم های بدن می توان از گردش خون، قلب و سیستم تنفس نام برد. این سیستم ها در هنگام شنا کردن به دلیل قرار گرفتن بدن در حالت افقی برای مدت طولانی، به راحتی قادر به فعالیت می باشند. دستگاه قلب قادر به رساندن اکسیژن دوباره سازی شده به عضلات بوده و بدون اینکه نیاز به کار و تلاش زیاد و تحمل فشار بیش از حد باشد به فعالیت می پردازد. برای قلب انسان بهتر آن است که در طول شبانه روز تعداد ضربان کمتری را بزند و این کار در صورتی میسر است که قلب ها و شش ها تقویت شده و سیستم قلبی و عروقی بهبود یابد. این امر چگونه از طریق شنا کردن می تواند صورت بپذیرد و به چه نحوی می توان سازگاری بدن را در مقابل تحمل تمرینات تقویت نمود؟

در مراحل شنا کردن، وقتی شناگر نفس خود را حبس می کند (به خصوص در شنای زیر آبی) این تمرین در آب های کم عمق در بهبود ظرفیت تنفسی و توسعه ظرفیت شش ها کمک می کند. آنچه که مسلم است توسعه حیاتی تنفس معمولا در شناگران نسبت به غیر شناگران بیشتر توسعه می یابد. ظرفیت توسعه یافته تنفسی در انسان مخصوصا در موارد فشارهای روانی و جسمانی ضروری و لازم می باشد، به علاوه آموزش و یادگیری تنفس صحیح یک عامل مهم در کاهش بحران و فشار تنفسی انسان می باشد.

 

همچنین بخوانید: چگونگی تاثیر شنا بر لاغری و چربی سوزی بدن

 

کشش مناسب عضلات

کلیه عضلات اصلی بدن انسان نیازمند مدتی شنا کردن هستند. فشار مناسب وضعیت شما، فشاری است که توانایی عضلات شما را به آرامی نسبت به حداکثر توان کشش عضلات و حفظ یک وضعیت مناسب افزایش دهد. همچنین افرادی که می خواهند به کیفیت تمرینات ورزشی خود در بیرون از آب افزوده و آن را تقویت نمایند، می توانند با استفاده از شنا کردن از فواید آن در تکمیل نتیجه کار خود بهره مند شوند. تمامی عضلات اصلی بدن در شنا کردن مورد استفاده بوده و در اغلب فرم های تمرینات شنا به کار گرفته می شوند.

در تمرینات استقامتی شنا عضلات بازوها و ساق های پا (در ایجاد و اعمال نیروی محرکه) بسیار فعال هستند، برای مثال گاهی، عضلات به استراحت و شل شدن نیاز دارند. مخصوصا زمانی که مورد استفاده در فعالیت ها نمی باشند که این نیاز نیز در آب و زمانی که دمای آب مناسب باشد، تامین شده و شل شدن عضلات با حداکثر تاثیر مطلوب توسعه می یابد. شما در هنگام شنا در خواهید یافت که شل شدن عضلات یکی از قسمت های اصلی در تمرینات شنا است. در طی شنا کردن، تمامی مفاصل بدن در بازی و حرکت شرکت می کنند و در ضمن مراقب شدن، به طور مداوم در حرکات شدید و پیشرفته جنبشی شرکت دارند.

ساق های پا بدون درگیری در تحمل وزن بدن می توانند از مفصل ران در تمام مراحل تمرین فعالیت کنند و با بهترین و مناسب ترین روش در حین تمرین، انعطاف پذیری مچ و دیگر مفاصل پا، در مراحل هر دو شنا کرال سینه و پشت صورت می پذیرد و ادامه تمرین امکان انعطاف پذیری مفاصل شانه را از طریق حرکت بازوها در هر دو شنا به طور یکسان میسر می کند. تعادل یا وضعیت خوب بدنی یکی دیگر از اجزای اصلی تمامی مراحل تمرینات شنا می باشد.

وقتی تمام بدن در هنگام شنا کردن بدون تحمل شدت و فشار در آب قرار می گیرد، در آن صورت بدن در حالتی بی نظیر و آرام می باشد که این وضعیت نه تنها برای شنا کردن ضروری است بلکه برای ادامه حیات انسان نیز خوب و مفید می باشد. حالت سرزنده و شاداب با گام هایی بلند هنگام بیرون آمدن از استخر کاملا وضعیتی استثنایی است که در دیگر فعالیت های ورزشی کمتر به ما دست می دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق زنجبیل را با خواص رفع گرفتگی صدا، تقویت معده و کبد، نیرو دهنده قوای جنسی، ضد تهوع و استفراغ، رفع مسمومیت غذایی، ضد نفخ، درمان بلغم، تقویت حافظه، بادشکن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0