topNotif

شکم صاف و سفت با 9 راهکار ساده

1895 بازدید
15 بهمن 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

9 راهکار برای اینکه شکم صاف داشته باشیم.

شکم صاف و سفت با 9 راهکار ساده

شکم صاف و سفت با 9 راهکار ساده

داشتن شکم صاف یکی از هدف های ورزش کردن است که سخت ترین آن نیز می باشد. در ادامه راهکارهایی برای رسیدن به این هدف گفته می شود که باعث ایجاد احساس افتخار شما می شود.

1. آب بنوشید.

آب یکی از مهمترین قسمت های رژیم شماست، آب سرشار از مواد معدنی و مغذی است، همچنین بدون آب زنده بودن غیرممکن می شود. نوشیدن آب باعث می شود همیشه از منظر آب رسانی، بدن تامین شده و کمی احساس سیری به شما نیز می دهد. به یاد داشته باشید وقتی احساس تشنگی کنید به معنای این است که آب بدنتان کم شده است. و این تشنگی به صورت گشنگی خود را نشان می دهد که باعث می شود تمایل به خوردن شما افزایش یابد. آب رساندن به بدن به معنای جلوگیری از مصرف غذای بیشتر است.

2. نوشابه را حذف کنید.

مهم نیست نوشابه رژیمی یا معمولی را ترجیح دهید، عادت نوشیدن نوشابه فقط باعث می شود شما چربی شکم بیشتری ذخیره کنید.  مصرف گاه گاه نوشابه مشکلی ندارد اما مصرف روزانه یا هفتگی نوشابه باید از رژیم غذایی حذف گردد. تمامی گازهای داخل نوشابه به شکم شما ظاهری چاق می دهند. مصرف نوشابه، رژیمی یا معمولی، باعث ایجاد مشکلاتی  همانند سندروم متابولیک، چاقی، آسیب سلولی، مشکلات کبدی، … برای بدن می شود.

3. مصرف مواد غذایی فرآوری شده را کاهش دهید.

غذاهای فرآوری شده مقدار زیادی شکر و مواد نگهدارنده دارند. این مواد غذایی سریعا احساس سیری را در فرد ایجاد می کنند اما از آنجایی که مواد مغذی آن ها کم است فرد سریعا دوباره گرسنه می شود. به جای سیر کردن شما با مواد غذایی عالی و مغذی این مواد بدن شما را با موادی نه چندان سالم پر می کنند که این باعث ایجاد مضراتی می گردد.

شکم صاف و سفت با 9 راهکار ساده

شکم صاف و سفت با 9 راهکار ساده

4. مصرف کربوهیدرات پیچیده را افزایش و مصرف کربوهیدرات ساده را کاهش دهید.

کربوهیدرات پیچیده زمان بیشتری می برد تا کاملا سوخته شود، انرژی بدن بیشتر باقی می ماند و گلوکز خون در حد متعادل می ماند، همچنین مواد مغذی معدنی، ویتامین را به بدن می رساند. حال آن که کربوهیدرات ساده انرژی کوتاه مدت تری برای بدن باقی می گذارد و مقدار کمی مواد مغذی به بدن می رساند. با متعادل کردن قند خون، بدن کمتر احساس گرسنگی می کند، کمتر هوس مواد غذایی شیرین و فست فود می کند و این یعنی شکمی صاف داشتن.

5. ورزش های مخصوص شکم را در برنامه هفتگی خود بگنجانید.

ورزش روزانه شما را در مقابل ناکامی ها مقاوم می کند. با ورزش روزانه شکم شما سریعتر به مقصود خود نخواهید رسید. برای اینکه عضلات شکم شما نیاز دارند پس از هر تمرین مخصوص شکمی زمانی برای خود داشته و استراحت کنند، شما با استراحت دادن به شکم خود سریعتر به مقصود خود خواهید رسید. حداکثر 3 بار در هفته ورزش شکمی پیشنهاد می شود.

6. عضلات شکمی خود را در هنگام ورزش تمام بدن درگیر کنید.

اگر شما دراز نشست انجام می دهید و مقدار کمی اثر آن را می بینید علتی دارد. دراز و نشست فقط عضلات روی شکم را درگیر می کند، در واقع برای 1 کیلو چربی سوزی شما نیاز دارید 250 هزار دراز و نشست انجام دهید تا به هدف خود برسید. به جای تمرین دادن عضلات رویی شکم برنامه ورزشی برای خود پیدا کنید که بر روی عضلات داخلی شکم کار کند. تمرینات عضلات داخلی شکم باعث تقویت این عضلات می شود که این به معنای دستیابی سریع به شکم صاف است.

به یاد داشته باشید شما نیاز دارید کل عضلات بدن خود را تمرین دهید زیرا عضلات داخلی شکم با پاها، سینه، کمر در ارتباط هستند و ورزش های مخصوص هر قسمت باعث درگیری عضلات شکمی نیز می شوند. تمرین این قسمت ها همچنین باعث قرار گرفتن بدن در وضعیتی خوب می شود که این یعنی نمای شکمی صاف را در اختیار خواهید داشت.

 

همچنین بخوانید:  بهترین اسموتی ها برای کاهش وزن

 

7. استرس خود را کم کنید.

وقتی دچار استرس می شویم، هورمونی به نام کورتیزول در بدن آزاد می شود، بخشی از این هورمون در شکم تجمع کرده و چربی ها را به خود جذب می کند. کاهش استرس روزانه باعث از بین رفتن این چربی ها و داشتن شکم صاف می شود.

8.غذاهایی مصرف کنید که شکم صاف را به شما هدیه می دهند.

افراد اشتباهات غذایی خاصی را انجام می دهند که مانع از کاهش وزن می شود.  ما نباید از چیزهای بد بدون در نظر گرفتن فواید آن ها اجتناب کنیم یا به تغذیه، سالم و ورزش به تنهایی بچسبیم. رژیم خوب رژیمی است که هم روح و هم جسم را شاد و سالم نگه دارد. زمانی که ما به نوشابه نیاز داریم و به عبارتی هوس نوشابه داریم این که برای داشتن شکم صاف از آن بگذریم کاری عبس است، زیرا رژیم سالم به شادی روح نیز می اندیشد مصرف یک عدد نوشابه در سه ماه یا یک سال قطعا مشکلی ایجاد نمی کند بلکه این چنین شما به روح و خواسته هایش نیز توجه کرده و همین باعث ادامه دادن این سبک زندگی می شود. رژیم عاقلانه، سالم و متعادل همیشه بهترین رژیم است.

اما برای داشتن شکمی صاف چه بخوریم؟ چه نخوریم؟

-از مصرف شکر خودداری کنید.

به جای مصرف شکر از میوه هایی که شکر زیادی دارند استفاده کنید، این چنین متابولیسم بدن شما نیز درست کار می کند. موادی همچون خرما، موز، انگور، شیره انگور، شیره خرما و… مصرف کنید.

-کربوهیدرات ها بخش مهمی از رژیم غذایی شما هستند.

باید پروتئین های چرب همانند گوشت، لبنیات، ماهی و آجیل را به عنوان کربوهیدرات مصرفی خود قرار دهید.

-چربی ها لازمند.

از مصرف چربی ها خودداری نکنید. چربی های سالمی همچون آواکادو، آجیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید. رژیم غذایی که شامل چربی است خیلی بهتر از رژیم غذایی بدون چربی است، زیرا بدن به چربی نیاز دارد، اما نه هر چربی بلکه چربی های سالم، این چربی ها را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

اهداف واقع بینانه برای خود بگنجانید و به آرامی پیش روید. یک شبه منتظر نتیجه نباشید. به یاد داشته باشید چربی های شکمی شما یک شبه به وجود نیامدند شما باید برای داشتن شکمی صاف زحمت بکشید، تمرین کنید، به تغذیه و زندگی خود دقت کنید تا در نهایت به نتیجه دلخواهتان برسید. ممکن است هورمون ها، ژن ها و عوامل دیگری باعث نداشتن شکم صاف شوند ولی باز هم تا جایی که می توانید برای هدفتان تلاش کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زنجبیل درشت را با خواص درمان سرفه و سرماخوردگی، درمان سردرد و میگرن، رفع گرفتگی عضلات، درمان و تسکین درد روماتیسم، درمان ناراحتی های کلیه، تقویت کننده نیروی جنسی، ضد نفخ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0