topNotif

شیرینی کنجدی با عسل

2692 بازدید
08 آبان 96
مهربانو زهرا
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

سلام مهربانان روزتون زیبا و پر از آرامش

مهر بانو زهرا هستم و امروز براتون یه خوراکی بسیار مقوی و مفید و میشه گفت یه نوع شیرینی (شیرینی کنجدی با عسل) راحت هدیه آوردم… دراین روزهای سرد پاییزیی این خوردنی دلچسب بیشتر می چسبه☺️

تهیه شیرینی کنجدی با عسل در خانه

این شیرینی ساده و راحت در فصل پاییز زمستان و هوای سرد برای بدن خیلی مفیده و گرما و نشاط به بدنتون می بخشه به خاطر دارا بودن عسل و کنجد این شیرینی برای بانوان جوان و کسانی که کم خونی (درمان کم خونی) دارن بسیار مفید است و هم می تونه یه میان وعده برای زنگ های تفریح دانش آموزان عزیزتون در مدرسه باشه. شما می تونید در مجالس و مهمونی هاتون از این شیرینی های خوشمزه تهیه کنید و در کنار مهمانان عزیزتون از خوردنش لذت ببرید و یا اینکه بعنوان چاشت یا عصرانه همراه چایی میل کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه شیرینی کنجدی با عسل

برای تهیه این شیرینی می تونید سلیقه ای رفتار کنید و فقط عسل و کنجد استفاده کنید و اگر دوست دارید بقیه مواد رو اضافه یا کم کنید. بانوان هنرمند می تونند با کمترین هزینه بهترین و مفیدترین خوراکی را برای خود و دلبندان عزیزشون تهیه کنند کافیست با دقت نگاه کنیم و به خواص خوراکی ها پی ببریم.

 

همچنین بخوانید:  طرز تهیه پالوده خیار

 

مواد لازم برای تهیه شیرینی کنجدی ساده :

  • حدود ۲ قاشق عسل
  • ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم کنجد (بستگی داره تا چه حدشیرینی سفت بشه)
  • حدود ۱۰۰ گرم پودر نارگیل
  • ۵۰ گرم مغز بادام، گردو و پسته (توجه کنید که مغزها دلخواه هستند، از هرمغزی که در منزل دردسترس بود استفاده کنید)

طرز تهیه : اول عسل رو در ظرفی مناسب ریخته روی شعله غیر مستقیم (بخار کتری) کمی گرم میکنیم (دقت کنید عسل نباید روی حرارت مستقیم قرار بگیره و زیاد حرارت ببینیه برای همین از حرارت غیر مستقیم استفاده کنید) بعد کنجد و پودر نارگیل رو بهش اضافه می کنیم و کامل مخلوط می کنیم تا سفت بشه، یواش یواش مغز بادام و مغز پسته و گردو رو هم اضافه کرده ، یه سینی یا ظرف صاف انتخاب کنید، ته ظرف تون رو کمی چرب کنید و مواد رو بریزید داخلش و کامل صافش کنید و درون یخچال بذارید، بعدازچند ساعت از یخچال بیرون آورده به اندازه دلخواه برش بزنید، دخترم شیرینی ها رو بصورت توپ قلقلی دوست داره و بعنوان میان وعده زنگ تفریح مدرسه میبره ?شما هم می تونید این کار رو بکنید و به اندازه دلخواه شیرینی هاتون رو گرد و قلقلی کنید.

shirini konjed asali attarak photo6

مخلوط کنجد و عسل شیرینی های خوشمزه و پر خاصیت آماده است می تونید همراه با یک لیوان چایی میل بفرمایید نوش جان…

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر نارگیل را با خواص کمک به عملکرد کلیه ها و مثانه، سالم سازی پوست و مو و جوان سازی، بهبود عملکرد مغز، تقویت  سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از ناباروری مردان، کاهش کم خونی، جلوگیری از آرتروز و پوکی استخوان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0