صاف کردن مو در خانه با روش های آیورودا

3182 بازدید
17 تیر 99
سمانه

روش صاف کردن مو با داروهای خانگی آیورودا

همه ما آرزو داریم موهای نرم، ابریشمی و صاف داشته باشیم. اما، آیا می دانید برای دستیابی به آن بافت مو بدون هیچ گونه صدمه ای به مو به چه چیزی نیاز دارید؟

در حالی که اکثر مردم از درمان های شیمیایی استفاده می کنند، خبر خوب این است که آیورودا برای صاف کردن موهای شما داروهای طبیعی دارد. در این مقاله، ما شما را با روش های مختلف آیورودا برای صاف کردن مو آشنا خواهیم کرد و به شما کمک می کنیم تا بتوانید روش های ایده آل برای صاف کردن موهای خود را انتخاب کنید.

صاف کردن مو چیست؟

فرایند تقویت موها برای رفع حالت شکنندگی و وزی به عنوان صاف کردن مو شناخته می شود. این باعث می شود موهای شما در هر شرایط محیطی به راحتی قابل کنترل باشد.

به طور کلی، دو نوع درمان صاف کننده مو وجود دارد:

صاف کننده های طبیعی و گیاهی

این درمان شامل گیاهان قدرتمند آیورودا و مواد طبیعی است تا به تدریج ساختار موهای خود را مجددا ترمیم کرده و به بافت صاف و براق برسید. این روش ها نه تنها روی صاف کردن مو، بلکه با بهبود انواع مختلف مشکلات مربوط به مو، در ایجاد سلامت کامل مو کمک می کنند. ممکن است در درمان های طبیعی نتوانید نتایج فوری را مشاهده کنید. اما این یک روش بسیار کارآمد برای درمان موهای شما بدون عوارض جانبی ناخواسته در طولانی مدت است.

صاف کننده شیمیایی

این شامل درمان با مواد شیمیایی مانند قلیایی ها، فرمالدهید و غیره می باشد. درمان های شیمیایی، موهای شما را سریعا صاف می کنند و بسته به مراقبت از مو پس از درمان، ممکن است 3 تا 12 ماه، ماندگاری داشته باشد. با این حال، درمان های شیمیایی با مجموعه ای از عوارض جانبی همراه هستند زیرا استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی مضر باعث ضعیف شدن فولیکول های مو شما می شود، که در نهایت ممکن است منجر به ریزش مو شود.

 

صاف کردن مو به روش گیاهی

صاف کردن مو به روش گیاهی

 

راز داشتن موهای صاف

قبل از کشف روش های بسیار موثر آیورودا برای صاف کردن موها، بیایید دریابیم که موهای شما دقیقا برای رسیدن به یک بافت صاف و ظاهری براق به چه چیزی نیاز دارند:

بدن شما به مواد مغذی ضروری مانند پروتئین و ویتامین ها احتیاج دارد، که تجزیه می شود تا کراتین، پروتئین و فیبر مورد نیاز موهای شما را تامین کند. به عبارت دیگر، کراتین چیزی است که به موهای شما ساختار می بخشد. کمبود کراتین (پروتئین) و رطوبت کافی در رشته های مو شما چیزی است که به پارگی لایه های کوتیکول منجر می شود و باعث خشکی و شکنندگی در مو می شود. از نظر آیورودا، این نتیجه افزایش واتا در بدن شماست.

گیاهان آیورودا فولیکول ها و یکپارچگی کوتیکول ها را از داخل بدن تقویت می کنند تا به طور طبیعی موهای سالم، نرم و درخشنده ای رشد کنند. در حالی که در صاف کردن موهای شیمیایی، موهای شما خارج از بدن با کراتین صاف شده است که با گذشت زمان خاصیت آن تمام می شود و دوباره با موهای خشک و وز روبه رو خواهید شد.

چگونه موهای خود را به طور طبیعی از طریق آیورودا صاف کنیم؟

علاوه بر درمان های موضعی، شما باید از رژیم غذایی سرشار از پروتئین، ویتامین آ و بیوتین برای رشد موهای سالم و ابریشمی (در حالی که سطح دوزهای دریافت آن ها را در حد تعادل نگه می دارید)، پیروی کنید. در اینجا برخی از داروهای خانگی موضعی آورده شده است:

برگ و گل گلابی

چند برگ درخت گل و برگ گلابی را مدتی در آب خیس کنید و آنها را درون چرخ آسیاب مخلوط کنید. موهای خود را با استفاده از این محلول شستشو داده و بعد از حدود 10-15 دقیقه موهایتان را آب بشویید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید تا موهای فوق العاده نرم و ابریشمی به دست بیاید.

سرکه سیب

صاف کردن مو با سرکه سیب یکی از محبوب ترین روش های رایج است؛ 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را به 2 فنجان آب اضافه کنید. موهای خود را با این محلول یک یا دو بار در ماه برای موهای سالم و نرم بشویید. این عمل به درمان موخره نیز کمک می کند.

آلوئه ورا

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا طبیعی را به 2 فنجان آب اضافه کرده و آنرا با بلندر یا مخلوط کن مخلوط کنید تا یک محلول تشکیل شود. هفته ای یکبار موهای خود را با این محلول بشویید تا موهای شما صاف و براق شود. آلوئه ورا همچنین برای رفع شوره سر موثر می باشد.

نارگیل

4 قاشق غذاخوری آب نارگیل، 2 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا و 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را در یک بطری اسپری مخلوط کنید و آنرا خوب تکان دهید تا مواد کاملا ترکیب شوند. بعد از شستشوی مو با شامپو، محلول را در موهایتان اسپری کنید تا موهای شما به خوبی مرطوب شوند.

آب نارگیل سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که به تقویت فولیکول مو کمک می کند و به سنتز کافی کراتین کمک می کند.

 

همچنین بخوانید:  فواید شامپو تخم مرغ برای موها

 

ماسک های صاف کننده مو

ماسک موز و آووکادو

پوره 1 موز و 1 آووکادو را با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم و یک قاشق غذاخوری روغن گل سرخ را درون مخلوط اضافه کنید. حال ماسک را روی موهای خود بمالید. حدود 30-45 دقیقه بعد، با استفاده از شامپوی مناسب، آن را بشویید.

موز دارای اسیدهای آمینه است که به موهای شما کمک می کند پروتئین را بازیابی کند. می توانید هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

کراتینه مو با برنج

یک فنجان برنج پخته شده، 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، 2 قاشق غذاخوری آرد ذرت و 2 قاشق روغن زیتون را درون ظرفی مخلوط کنید. این ماسک را روی رشته های موی خود بمالید. حدود 20 تا 30 دقیقه بعد، با آب آن را بشویید.

برنج همچنین منبع غنی پروتئین برای موهای شما است و این ماسک باعث می شود موهای شما یک بافت صاف مطبوعی داشته باشد.

ماسک آملا

پودر آملا و روغن نارگیل را درون یک ظرف مخلوط کنید. این ترکیب را روی موهای خود بمالید و بعد از 10-15 دقیقه آن را بشویید.

آملا دارای خواص فراوانی است که رطوبت موجود در رشته های مو شما را افزایش می دهد و سبب نرمی و درخشندگی طبیعی موها می شود.

ماسک ماست و تخم مرغ

دو قاشق غذاخوری ماست را به 1 عدد تخم مرغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و بعد از 45 دقیقه با استفاده از شامپو آن را بشویید. برای بهترین نتیجه این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید.

هم تخم مرغ و هم ماست سرشار از پروتئین می باشند که به موهای شما بافت فوق العاده نرمی می دهند. این یکی از گزینه های طبیعی عالی برای درمان کراتین است.

یادداشت مهم: در صورت داشتن پوست سر روغنی، از مصرف این ماسک مو خودداری کنید.

ماسک شیر و نارگیل

شیر و نارگیل را مخلوط کنید. همچنین می توانید مقداری عسل و آلوئه ورا به این مخلوط اضافه کنید. این ماسک را روی موهای خود بمالید. حدود 30-40 دقیقه بعد آن را با استفاده از یک شامپو بشویید.

شیر نارگیل که سرشار از پروتئین و اسیدهای آمینه است، طبق آیورودا یکی از بهترین ماسک های مو برای جلوگیری از ریزش مو و درمان خشکی و وزی موهاست.

روغن درمانی

حداقل یک بار در هفته موهای خود را با روغن های داغ درمان کنید. می توانید از روغن نارگیل، روغن بادام، روغن جوجوبا، روغن زیتون، روغن آویشن، روغن اسطوخودوس یا روغن رزماری (در صورت امکان) استفاده کنید تا رشد موهای سالم با یک بافت صاف تقویت شود.

نکاتی برای حفظ موهای صاف شده شما

  • از شامپویی استفاده کنید که فاقد سولفات و پارابن باشد.
  • پوست و موهای خود را به طور مرتب با روغن های آیورودا بر اساس میزان دوز مناسب، ماساژ دهید. این کار سبب می شود تا موهای شما تغذیه شوند و کراتین طبیعی آن را بازیابی می کند.
  • در هنگام شستشوی موها، بهتر است از آب سرد یا ولرم روبه سرد استفاده کنید.
  • شستشوی بیش از حد باعث ایجاد اصطکاک بیش از حد می شود که در نهایت منجر به ریزش مو می شود.
  • شانه کردن را یک یا دو بار در روز با استفاده از یک شانه چوبی دندانه دار محدود کنید. همچنین، هرگز موی خود را تا موقعی که خیس است، شانه نکنید.
  • اطمینان حاصل کنید که وضعیت خواب شما به ریشه مو شما فشار نمی آورد یا باعث خرد شدن آن نمی شود. بهترین راه این است که موهایتان را به طور یکنواخت روی بالش پخش کنید.
  • اگر در حال انجام صاف کردن موهای شیمیایی هستید، حتما در سال بیش از 3 بار به دنبال آن نروید. درمان موهای شما با مواد شیمیایی بیش از حد ممکن است باعث شکنندگی یا مستعد شکستگی مو شود.

صاف کردن مو هنگام شیردهی – آیا بی خطر است؟

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که بگوید مواد شیمیایی مورد استفاده در صاف کردن مو از طریق شیردهی به نوزادان منتقل می شود. اما بهتر است صبر کنید تا مرحله تغذیه با شیر مادر پایان یابد و سپس برای جلوگیری از هرگونه خطرات ناشناخته، به دنبال روش های صاف کننده مو شیمیایی باشید.

در غیر این صورت، می توانید در هر زمان به سراغ درمان های گیاهی آیورودایی بروید که پتانسیل نرم کنندگی استثنایی و طبیعی دارند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخم لاک پشت را با خواص کراتینه طبیعی مو، مقوی قوای جنسی مردانه، ضعف بدنی، تقویت اسپرم، ضد ناباروری، افزایش جهش اسپرم و ضد بلغم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0