topNotif

ضرورت صحبت کردن و گفتگو در روابط زناشویی

1771 بازدید
04 دی 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

صحبت کردن و گفتگو در روابط زناشویی چه تاثیراتی دارد؟

صحبت کردن، تنها حرف زدن نیست، سکوت کردن نیست، گفتن حقایق نیست، دروغگویی هم نیست. معاشرت، اجتماعی بودن و آداب صحبت کردن و سخن گفتن از اصول اولیه روابط اجتماعی است. همه انسان ها قصد دارند با یکدیگر حرف بزنند و ظاهرا راه حل بسیاری از مشکلات را در این امر یافته اند. در بین همه افراد، زن و شوهرهایی وجود دارند که بیش از گذشته تمایل به صحبت کردن با یکدیگر را پیدا کرده اند. این دسته از زوج ها دریافته اند که مباحثه صحیح می تواند کلید خوشبختی و در عین حال تغییر بسیاری از مشکلات زندگی زناشویی باشد. اما، آیا صحبت کردن بین زن و شوهرها از واجبات است؟ آیا می دانید چگونه با همسر خود صحبت کنید؟ حال در ادامه با ضرورت صحبت کردن و گفتگو در روابط زناشویی آشنا شوید.

 

ضرورت صحبت کردن و گفتگو در روابط زناشویی

ضرورت صحبت کردن و گفتگو در روابط زناشویی

 

ضرورت صحبت کردن و گفتگو در روابط زناشویی

در قرون گذشته در هیچ کشوری، حتی کشورهای متمدن و پیشرفته آداب صحبت کردن متداول نبود. زوج هایی که از زندگی زناشویی خود ناراضی بودند عمدتا از خیانت، ولخرجی، بداخلاقی و سایر عیوب دیگر همسر خود شاکی بودند، اما هیچ گاه نمی گفتند ما چیزی برای گفتن نداریم یا اینکه شوهرم هیچ وقت با من حرف نمی زند.

اما امروزه مباحثه و حرف زدن بین زن و شوهرها یکی از قسمت های مهم روابط آنان به حساب می آید، زیرا اهداف و نگرش ازدواج نسبت به گذشته تغییر کرده است. ازدواج در سال های گذشته یک اتحاد رسمی و خشک برای یک نتیجه حساب شده بود، در حالی که امروزه پسر و دختر از ازدواج هدفی والاتر و عاطفی دارند و مایلند که همبستگی روحی قوی با همسر خود پیدا کنند و تنها عشق و بهترین دوست برای او باشند. از طرفی حرف زدن و گفتگو کردن یک وجه مشترک با ازدواج دارد، زیرا هر دو برای رهایی یک موجود از تنهایی لازم و ضروری هستند. البته رسیدن به چنین نتیجه ای در همه حال کار ساده ای نیست، اما زوج هایی که می خواهند سعادتشان تضمین شده باشد باید بیاموزند که چگونه در این مورد به توافق برسند.

صحبت کردن، تنها حرف زدن نیست!

مباحثه کردن تنها حرف زدن نیست، بلکه تماس داشتن است. همه ما می دانیم که یک تماس مداوم و لذت بخش روحی همیشه به آسانی به دست نمی آید. مفهوم تماس روحی یعنی انتقال یک پیام از یک فرد به همسرش با کمک الفاظ و سخنان زیبا و دلچسب. اما در همین امر به ظاهر ساده، مشکلات و موانع زیادی وجود دارد که می تواند منظورش را خوب بیان کند یا کسی که گوش می دهد ولی حرف ها را اشتباه می شنود، صحبت هایی که بیان می شوند یا شنیده می شوند، شاید آن حرف هایی نباشند که باید گفته شوند، بنابراین الفاظ تنها وسایلی هستند که هم می توانند ما را یاری دهند و هم کارها را به ضرر ما تمام کنند.

 

همچنین بخوانید:  دوازده رمز موفقیت در ناتوانی جنسی

 

اشتباهات و دام کلمات

عدم آشنایی دقیق از یکدیگر

معمولا زن و شوهرهایی که تازه ازدواج کرده اند به دلیل عادت و طرز تربیتی که داشته اند، زمانی که شروع به زندگی مشترک می کنند تا حد زیادی با هم بیگانه هستند و شاید مفهوم کلمات در نظر هر کدام به نحوی تجلی کند که در برخی از موارد کاملا با هم متفاوت باشد. از همین جا اولین سوتفاهم به وجود می آید و یک سو تفاهم کوچک، موجب بگومگوهای بزرگ می گردد. البته در این مورد بخصوص کمی گذشت زمان و تماس بیشتر مفهوم کلمات را در نظر زن و شوهر تا حدی یکسان خواهد کرد و اولین مانع، یعنی وجود سوتفاهم های کوچک و زودگذر، از بین خواهد رفت.

تمایل به سکوت و ذهنی خوانی

بعضی از زوجین جوان همیشه حرف نمی زنند، چون مایلند که در سکوت و آرامش روحی تماس لازم را با همسر خود برقرار کنند. این گروه معمولا افرادی احساساتی هستند و باورشان این است که اگر او مرا دوست دارد، باید خودش حدس بزند که من چه فکری می کنم و چه چیزی می خواهم. این استدلال کاملا هم اشتباه نیست.

درست است که عشق می تواند یک فرد را نسبت به تمایلات و احساسات دیگری حساس تر کند و حتی دو عاشق می توانند در بعضی موارد بدون گفتگو با هم تماس فکری برقرار کنند ولی لازمه این امر شناسایی کامل دو نفر و نزدیکی قلبی و روحی آن‌هاست که معمولا احتیاج به وقت و گذشت زمان دارد. با این وجود در تمام موارد نمی توان به این خوش خیالی مطمئن بود. مثلا ممکن است زن جوان به خاطر اینکه شوهرش فراموش کرده است از او خداحافظی کند، عصبانی شود و سردرد را بهانه کند و همسر فراموشکار تصور کند که حتما میگرن خانم عود کرده است. بنابراین، الفاظ و لغات، هر چند که ناقص باشند، در بعضی از موارد دقیق تر و بهتر از سکوت منظور را می رسانند.

تنها کلمات محبت آمیز کافی نیست

در روابط نزدیک و صمیمانه تر باز هم الفاظ محبت آمیز اهمیت ویژه خود را از دست نمی دهند، چون همان قدر که وسیله ای برای تماس و تفاهم بیشتر هستند، امکان سوتفاهم را هم به وجود می آورند. البته در اینجا ژست و حرکات هم نقش مهمی دارند که آن ها هم اگر بجا و به موقع مورد استفاده قرار نگیرند، نتیجه کار را خراب خواهند کرد. مثلا شوهر فکر می کند که با اظهار تمایل به زنش عشق خود را به او ثابت می کند، در حالی که زن در دنیای رویایی خویش کلمات محبت آمیز، رفتارهای ظریف، دقت و توجه به احساس و عاطفه را نشانه عشق و علاقه می داند.

بنابراین تمام ابزار سخن گفتن ما اعم از کلمات، سکوت ها، ژست ها و عادات، همگی دارای یک ایراد مهم و مشترک هستند، به این معنی که احساسات و افکار ما را به طور خام و خشن و بدون هیچگونه دقت لازم به طرف دیگر انتقال می دهند، به طوری که همیشه جایی برای سوتفاهم باقی می ماند. اطمینان کامل به تفاهم هنگامی بوجود می آید که تبادل فکری بین زن و شوهر در زمینه های مختلف زیاد باشند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بسپاسه را با خواص مقوی قوای جنسی، تقویت عضلات رحم، داروی گیاهی درد کمر، درمان گیاهی ناباروری، درمان تکرر ادرار، ضد اسهال و خونریزی، خوشبو کننده دهان و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0