topNotif

صرفه جویی در زمان با چند راهکار موثر که بد نیست بدانیم

1553 بازدید
14 دی 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

صرفه جویی در زمان : به ساعت نگاه کنید.

کاری را که برایتان مهم است، انجام بدهید.

از ارکانی که در زندگی شما بیشترین مفهوم را دارند فهرستی تهیه کنید. این شامل چه چیزهایی می شود؟ همسرتان و بچه هایتان؟ پیشرفت در امور شغلی؟ تماشای تلویزیون در طول روز؟ حالا فهرستی از اینکه وقتتان را در طول روز واقعا چگونه می گذرانید تهیه نمایید. آیا این دو فهرست با هم هم خوانی دارند؟ ببینید کدام کارها در زندگی شما مفهوم چندانی ندارند یا اصولا بی ارزش هستند، مثل تماشای مجدد یک برنامه تلویزیونی وقت آزادتان را، اگر اصولا چنین وقتی دارید، صرف انجام کاری کنید که برایتان ارزش واقعی داشته باشد. صرف یک فنجان قهوه با دوستی که مدتی است او را ندیده اید. کاشتن یک قلمه درخت، آموزش طریقه بستن یک گره هشت به فرزاندانتان، یاد گرفتن اینکه بهترین استفاده را از وقتتان ببرید و همین طور یاد گرفتن اینکه وقتتان را با شور و شعف صرف کنید.

برای روزتان برنامه ریزی کنید.

هر روز صبح بنشینید و ده دقیقه وقت صرف نوشتن یک فهرست از برنامه هایی کنید که می خواهید انجام بدهید. این چند دقیقه می تواند یکی دو ساعتی در امر تلاش های بیهوده شما صرفه جویی کند. زمانی که وقتی می گیرید، از پزشک، آرایشگاه، دندانپزشک، همیشه سعی کنید که اولین وقت را بگیرید تا از مواجه شدن با تاخیرهایی که در طی روز پیش می آید اجتناب کنید. همیشه قبل از مراجعه به پزشکتان به مطب او زنگ بزنید و ببینید که آیا به موقع شما را ویزیت می کند یا نه؟ تا مجبور نباشید مدتی از وقت خود را با ناکامی در اتاق انتظار بگذرانید.

لباس هایتان را آماده کنید.

کارهای مربوط به صبحتان را شب قبل انجام بدهید. لباس هایی را که می خواهید صبح روز بعد بپوشید از کمد بیرون بیاورید. قهوه تان را برای درست کردن آماده کنید. در حالی که تلویزیون تماشا می کنید کیف خود را آماده نمایید. هر کاری را که می توانید از شب قبل انجام بدهید تا مطمئن شوید که صبح مجبور نیستید عجله کنید.

برای خودتان وعده بگذارید.

با آن اوقاتی که سرتان شلوغ است مثل وقت هایی رفتار کنید که وعده مهمی با یک مشتری دارید. سر وعده تان باقی بمانید. به این ترتیب جلوی وقفه های مزاحمی که مانع از انجام کار شما می شوند گرفته می شود.

صرفه جویی در زمان

صرفه جویی در زمان

هنر تعدد کارها را در عمل تمرین کنید.

در عین واحد چندین کار را با هم انجام بدهید. در حالی که مشغول تماشای تلویزیون هستید، لباس های شسته شده را تا کنید. وقتی در اتاق انتظار دندان پزشک نشسته اید، چک های پرداختی خود را تنظیم نمایید. در حین استفاده از مایکروویو سه نوع غذا درست کنید. خودتان را عادت بدهید کارهای کوچکی را که معمولا تمام وقت روز ما را می گیرند، در لحظات اندکی که اینجا و آنجا در اختیار دارید انجام بدهید. به این ترتیب وقت بیشتری برای انجام کارهای مهمتر به دست می آورید.

کارهایتان را دسته بندی کنید.

وقتی می توانید با یک نوبت خارج شدن از منزل کارهایتان را انجام بدهید، سه بار رفت و آمد وقت زیادی را از شما تلف می کند. اگر لازم است که خرید کنید، ضمنا باید به بانک و اداره پست هم بروید، وقتی از روز را برای این کار در نظر بگیرید که در یک رفت و برگشت هر سه کار را انجام بدهید. چیزهایی را که می خواهید بخرید به صورت فهرستی روی کاغذی که به یخچال زده اید یادداشت کنید تا مجبور نباشید دو بار به مغازه خواروبار فروشی مراجعه نمایید. این کار نه تنها در وقت شما صرفه جویی می کند بلکه از مصرف بنزین هم می کاهد و آلودگی هوا را کاهش می دهد.

 

همچنین بخوانید:  سارقان وقت و زمان شما چه چیزهایی هستند؟

 

کارهای شبیه به هم را در یک فهرست قرار بدهید.

اگر در فهرست کارهایی که باید انجام بدهید سی مورد را یادداشت کرده اید آن ها بر حسب تشابهی که با هم دارند دسته بندی کنید. برای نمونه تلفن هایی را که باید بزنید کنار هم بنویسید کارهایی را که باید بکنید کنار هم و جلساتی را که دارید کنار هم، با این کار نه تنها در وقت صرفه جویی می کنید بلکه فهرست سی موردی را به پنج فهرست شش موردی تقلیل می دهید، یک اقدام ارزان اما موثر برای کم کردن استرس، آن گاه شما بهتر می توانید کارهایتان را اولویت بندی کنید. هر کاری را که انجام می دهید فورا از فهرست خود حذف نمایید تا وقتتان برای خواندن مجدد آن ها تلف نشود.

هر تلفنی را که می خواهید پاسخ بدهید.

این زیبایی تکنولوژی است، انسان می تواند با خیال راحت شام بخورد بدون اینکه مجبور باشد برای پاسخ دادن به تلفن کسانی که اعانه جمع می کنند یا می خواهند کارت اعتباری جدیدی را به شما ارائه نمایند، از جای خود بلند شود. پیامگیر تلفنی خود را روشن بذارید و در مواقعی از روز که وقت غیر موثر دارید به تلفن هایتان پاسخ بگویید. حتی بهتر این است که برای چند ساعت دو شاخه تلفن را از پریز بکشید.

پاسخ نامه را در کنار خود آن بنویسید.

در کنار همان نامه ای که دریافت کرده اید، پاسخ را با دست خط خودتان بنویسید. این از تایپ کردن یک نامه رسمی آسان تر است. مسلما این کار در همه موارد کارساز نیست اما اغلب به خوبی عمل می کند. ضمنا در مصرف کاغذ هم صرفه جویی می شود.

درست همان وقتی که دیگران می خواهند دست از کار بکشند، به آن ها زنگ بزنید.

وقتی آدم ها می خواهند هرچه زودتر محل کارشان را ترک کننده و به منزل برسند، احتمال اینکه شما را زیاد پای تلفن نگه دارند خیلی کمتر است. یا سعی کنید درست پیش از ناهار به آن ها زنگ بزنید که می خواهند با عجله برای صرف غذا محل کار را ترک کنند. اگر پیامگیر تلفنی جواب شما را داد بگویید چه کار دارید و در صورتی که امکان داشت بگویید لازم نیست که پاسخ تلفن مرا بدهید. این کار با حذف مکالمات غیر ضروری هم در وقت شما و هم در وقت طرف مقابلتان صرفه جویی حاصل می کند.

قبض ها را در کیفتان نگهداری نمایید.

قبض لباسشویی و خشک شویی ها را به جای اینکه در منزل بگذارید در کیف خود قرار بدهید تا هر وقت برایتان راحت بود مقابل مغازه توقف کنید و لباسهایتان را بگیرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

به لیمو را با خواص درمان سو هاضمه و درد معده، درمان خستگی روحی و اضطراب و دلهره، آرامش قلب، تسکین سر درد های میگرنی، دفع سموم، بالا بردن مصونیت بدن، تنظیم قاعدگی بانوان و جلوگیری از تاخیر آن، درمان سرماخوردگی و سرفه ، ضد نفخ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0