topNotif

طرز تهیه اسکراب شکر قهوه ای در خانه و خواص آن برای پوست

7817 بازدید
27 آذر 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

روش تهیه 4 اسکراب (لایه بردار) طبیعی با شکر قهوه ای و خواص آن برای پوست

امروزه، در اکثر محصولات زیبایی موجود در بازار از مواد شیمیایی مضر استفاده می کنند که برای پوست مناسب نمی باشد. اگر می خواهید پوست زیبا و درخشان داشته باشید و انواع لکه ها و مشکلات پوستی خود را از بین ببرید، شکر قهوه ای می تواند به شما کمک کند. شکر قهوه حاوی مواد مغذی ضروری مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آهن است که برای پوست بسیار مفید است. با کمک شکر قهوه ای، شما می توانید یک اسکراب (لایه بردار) طبیعی ایجاد کنید که نه تنها پوست شما را عمیقا پاکسازی می کند بلکه، پوست را تغذیه نیز می کند. در این مقاله، روش تهیه 4 اسکراب (لایه بردار) طبیعی با شکر قهوه ای و فواید آن برای پوست را بیان خواهم کرد.

لایه بردار شکر قهوه ای و قهوه

مواد لازم برای تهیه اسکراب شکر قهوه ای و قهوه

  • یک قاشق غذاخوری قهوه
  • یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک کپسول ویتامین ای
روش تهیه لایه بردار شکر قهوه ای و قهوه

 ابتدا پودر قهوه و شکر قهوه ای را در یک کاسه مخلوط کنید. حالا کپسول ویتامین ای را باز کرده و محتوای کپسول را به مواد اضافه کنید. البته، می توانید از قرص ویتامین ای نیز به صورت پودر شده استفاده کنید. سپس یک قاشق روغن زیتون را اضافه کنید. پس از مخلوط کردن همه آن ها را روی صورت قرار دهید با یک دست به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. اگر روغن زیتون در دسترس نیست، شما همچنین می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید.

خواص لایه بردار شکر قهوه ای و قهوه

اسکراب ساخته شده از شکر قهوه ای و قهوه، سلول های مرده پوست را از بین می برد و به صورت رطوبت می بخشد. همچنین، با کمک اسکراب شکر قهوه ای و شکر، می توان سلولیت را کاهش داد.

طرز تهیه اسکراب شکر قهوه ای

طرز تهیه اسکراب شکر قهوه ای

لایه بردار شکر قهوه ای و روغن جوجوبا

مواد لازم برای تهیه لایه بردار شکر قهوه ای و روغن جوجوبا

  • یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  • یک قاشق چای خوری آب لیمو
  • یک قاشق چای خوری روغن جوجوبا
  • نصف قاشق چای خوری نمک دریایی
روش تهیه لایه بردار شکر قهوه ای و روغن جوجوبا

برای تهیه این اسکراب، شکر قهوه ای و نمک دریایی را در یک کاسه مخلوط کنید. حالا آب لیمو و روغن جوجوبا را به آن اضافه کنید. این لایه بردار را روی نواحی پوست صورت و یا بدن خود قرار داده و به آرامی ماساژ دهید. بعد از گذشت 15 دقیقه پوست خود را بشویید.

خواص لایه بردار شکر قهوه ای و روغن جوجوبا

روغن جوجوبا برای پوست مفید است. روغن جوجوبا دارای خواص مشابهی است که در روغن های طبیعی موجود در بدن یافت می شود. بنابراین روغن جوجوبا به طور طبیعی پوست را مرطوب می کند. این اسکراب پوست را تغذیه می کند. این اسکراب، علاوه بر لایه برداری و پاکسازی صورت از سلول های مرده، پوست را بدون لکه، نرم و براق می کند.

 

همچنین بخوانید: ماسک موی پاپایا درمان قطعی برای موهای خشک

 

لایه بردار شکر قهوه ای و پاپایا

مواد لازم برای تهیه لایه بردار شکر قهوه ای و پاپایا

  • دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  • دو قاشق غذاخوری پاپایا
  • یک قاشق چای خوری روغن نارگیل یا روغن زیتون
روش تهیه لایه بردار شکر قهوه ای و پاپایا

ابتدا شکر قهوه ای و پاپایا را با هم مخلوط کنید. حال روغن زیتون یا روغن نارگیل را به آن افزوده و خوب مخلوط کنید. سپس آن را روی پوست صورت خود برای ده دقیقه ماساژ بدهید. بعد از 10 دقیقه، صورت را با آب سرد شستشو دهید. این اسکراب را می توانید در هر روز استفاده کنید.

خواص لایه بردار شکر قهوه ای و پاپایا

پاپایا از ویژگی های بسیاری برخوردار است. پاپایا علاوه بر اینکه برای معده مفید است، برای پوست نیز بسیار سودمند است. در پاپایا مقدار زیادی آنتی اکسیدان وجود دارد که برای سلامت پوست مفید هستند. این لایه بردار، علاوه بر پاکسازی پوست، درخشش و روشنایی پوست صورت را افزایش می دهد.

لایه بردار شکر قهوه ای و آناناس

مواد لازم برای تهیه لایه بردار شکر قهوه ای و آناناس

  • دو قاشق چای خوری شکر قهوه ای
  • یک قاشق چای خوری روغن زیتون
  • دو قاشق غذاخوری آناناس له شده
روش تهیه لایه بردار شکر قهوه ای و آناناس

ابتدا شکر قهوه ای و روغن زیتون را در ظرفی مخلوط کنید. سپس آناناس له شده را به آن افزوده و هم بزنید تا یک خمیر ایجاد شود. سپس این لایه بردار را به کمک دست روی پوست صورت یا بدن قرار داده و به آرامی به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. بعد از ماساژ پوست را با آب بشویید.

خواص لایه بردار شکر قهوه ای و آناناس

آناناس حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است که باعث تغذیه صورت و روشن شدن رنگ پوست صورت می شود. اسکراب شکر قهوه ای با آناناس پوست شما را مرطوب نگه می دارد و تیرگی پوست را از بین می برد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شکر قهوه ای را با خواص کاهش سلولیت، لایه بردار پوست، آرامش بخش اعصاب، اشتها آور،کند کردن روند پیری و بهبود گردش خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0