topNotif

طرز تهیه بالم لب در خانه / 6 مدل بالم لب خانگی

3382 بازدید
24 مرداد 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

طرز تهیه بالم لب در خانه / 6 مدل بالم لب خانگی

هر ساله با ورود به فصل سرد، شاهد مشکلات پوستی از جمله خشکی و ترک خوردن لب ها خواهیم بود. این مشکلات به دلیل سردی هوا، تغییرات دمایی و بادهای خشک به وجود می‌آیند و علاوه بر لطمه به زیبایی لب‌ها، باعث آسیب‌ به پوست لب نیز خواهند ‌شد. برای رفع این مشکل یک راه ساده وجود دارد و آن هم استفاده از بالم لب می باشد. بالم لب مانند یک پماد برای لب‌ها بوده و حفظ تعادل چربی لب و آبرسانی آن را انجام می دهد. این مقاله درمورد طرز تهیه بالم لب در خانه و 6 مدل بالم لب خانگی می باشد، با ما همراه باشید؛

 

طرز تهیه بالم لب در خانه / 6 مدل بالم لب خانگی

طرز تهیه بالم لب در خانه / 6 مدل بالم لب خانگی

 

6 مدل بالم لب خانگی ساده و خوشمزه!

1. بالم لب وازلین درست کنید

با انجام این مراحل می توانید بالم لب وازلین را در خانه تهیه کنید:

مقداری وازلین را با استفاده از مایکروویو یا قرار دادن آن در یک قابلمه آب روی حرارت ملایم، گرم کنید.

به وازلین رنگ اضافه کنید، می توانید از رژ لب، رژگونه یا سایه چشم استفاده کنید، سپس با استفاده از یک قاشق آن را با وازلین خوب مخلوط کنید.

با قرار دادن کمی آب میوه یا طعم آب میوه به دلخواه، به وازلین عطر و طعم اضافه کنید.

مرطوب کننده لب را درون یک بسته قرار دهید و بگذارید تا خنک شود، سپس در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

2. بالم لب روغن نارگیل برای مرطوب سازی لب ها به طور طبیعی

توصیه می شود برای تهیه یک مرطوب کننده طبیعی لب روغن نارگیل، مراحل زیر را دنبال کنید:

یک قاشق غذاخوری موم، به همراه سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب کنید. چندین قطره از روغن ضروری مورد علاقه مانند روغن نعناع فلفلی اضافه کنید که برای شادابی و حجم بیشتر لب ها بسیار مفید است.

مخلوط بدست آمده را در یک بسته رژلب خالی قرار دهید، سپس از آن برای جلوگیری از خشکی لب استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: درمان خانگی ترک لب

 

3. کره شی و روغن زیتون

یک قاشق غذاخوری موم را در یک فنجان شیشه ای، در یک کاسه کوچک حل کنید، سپس ظرف را روی دمای متوسط ​​قرار دهید و بگذارید تا بجوشد تا زمانی که موم کاملا ذوب شود.

3/4 قاشق غذاخوری موم را با یک قاشق غذاخوری کره شی مخلوط کنید، سپس مواد را با هم زدن در یک کاسه در دمای متوسط ​​قرار دهید و ممکن است لازم باشد مواد برای مدت 2 الی 3 دقیقه کاملا حل شوند و در این مدت هم بزنید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را بعد از اینکه کره را از روی اجاق گاز برداشته اید، اضافه کنید.

در حین هم زدن مخلوط موم و مخلوط کره شی را به روشی آهسته اضافه کنید.

مرهم لب را بعد از قرار دادن در یک ظرف پلاستیکی کوچک، خنک کرده و بگذارید حداقل چهار ساعت بماند.

مرهم لب را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

 

طرز تهیه بالم لب در خانه / 6 مدل بالم لب خانگی

طرز تهیه بالم لب در خانه / 6 مدل بالم لب خانگی

 

4. طرز تهیه بالم لب خانگی با موم زنبورعسل و نعناع

برای تهیه آن هشت قطره روغن نعناع و یک قاشق چای خوری موم زنبورعسل را با دو قاشق غذا خوری روغن های اساسی دیگر ترکیب کنید. توجه داشته باشید که این روغن های اساسی باعث می‌شود که بدون نیاز به استفاده بیش از حد از مواد، سطح بیشتری از لب را با بالم لب بپوشانید و همچنین این روغن از واکنش‌های پوستی نیز جلوگیری خواهد کرد.

5. طرز تهیه بالم لب روغن زیتون و نارگیل

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با  3/4 قاشق چای‌خوری موم زنبور عسل و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید. این ترکیب را می توانید در یک محیط خشک و خنک، برای حدود یک ماه نگهداری کنید.

6. طرز تهیه بالم لب با آلوئه‌ ورا

مقدار مساوی از وازلین و ژل آلوورا را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. بعد در ظرف در بسته کوچک ریخته و در جای خنک قرار دهید تا وازلین به حالت جامد در بیاید. درست کردن این بالم لب بسیار ساده و کاربردی است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن نارگیل را با خواص تقویت عضلات و موی سر، تسکین درد کمر، مقابله با آلزایمر، مرطوب کننده و لوسیون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

 

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0