topNotif

طرز تهیه خمیر دندان زغال اکتیو خانگی برای سفید کردن دندان ها

1451 بازدید
13 آذر 01
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آبان 1401

طرز تهیه خمیر دندان زغال اکتیو خانگی برای سفید کردن دندان ها

بسیاری از ما روز خود را با مسواک زدن شروع می کنیم و بسیاری در مورد اینکه کدام خمیردندان را ترجیح می دهند، نظرات متفاوتی دارند. برخی خمیردندان سفید ساده را ترجیح می دهند، برخی با طعم نعناع و برخی با طعم دیگر. انتخاب های متعددی در بازار وجود دارد.

اما آیا مطمئن هستید که خمیر دندانی که استفاده می کنید بی خطر است؟ ممکن است از دانستن این موضوع شوکه شوید که بیشتر خمیردندان های خریداری شده در فروشگاه حاوی تعدادی مواد مضر هستند و می توانند بیشتر از اینکه به دندان ها و سلامت کلی شما آسیب برسانند، ضرر داشته باشند.

برخی از مواد سمی مورد استفاده در خمیردندان های تجاری عبارتند از تریکلوزان، سدیم لوریل سولفات، پروپیلن گلیکول، میکروبیدها و دی اتانولامین. همچنین، خمیر دندان های تجاری با شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام طعم دار می شوند. بنابراین، اگر خمیر دندان تجاری خریداری شده ایمن نباشد، چگونه دندان های خود را تمیز نگه دارید؟

خوب، یک رژیم غذایی سالم و روغن کشی می تواند کمک زیادی به حفظ سلامت دهان و دندان شما کند. و برای خمیر دندان، می توانید خودتان در خانه درست کنید. این ساده و ارزان است، و می دانید که از مواد ایمن استفاده می کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید یک خمیر دندان سفید کننده طبیعی را تنها با سه ماده تشکیل دهید زیر درست کنید:

  • پودر زغال اکتیو
  • روغن نارگیل فوق بکر
  • پودر پوسته تخم مرغ

 این خمیردندان خانگی نسبت به خمیردندان های سفید کننده تجاری بسیار کمتر ساینده است و به دندان ها یا لثه های شما آسیب نمی رساند.

طرز تهیه خمیر دندان زغال اکتیو خانگی برای سفید کردن دندان ها

طرز تهیه خمیر دندان زغال اکتیو خانگی برای سفید کردن دندان ها

زغال اکتیو برای دندان

زغال اکتیو با کاهش لکه ها و پلاک روی دندان ها به سفید شدن دندان های شما کمک می کند. در واقع، زغال‌ریز متخلخل با اتصال به ترکیباتی که دندان‌ها را لکه‌دار می‌کنند، از جمله قهوه و شراب قرمز عمل می‌کند. همچنین، تعادل pH را در دهان شما بهبود می بخشد و به مبارزه با بوی بد دهان کمک می کند.

معجزه پوست تخم مرغ برای دندان

یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده این خمیر دندان خانگی پودر پوسته تخم مرغ است. پودر پوسته تخم مرغ که منبع غنی کلسیم است، به تقویت دندان ها کمک می کند. حتی از پیشرفت روند پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

روغن نارگیل برای دهان و دندان

آخرین عنصر در این دستور، روغن نارگیل فوق بکر است که برای سلامت دهان و دندان شما بسیار مفید است. این به حفظ بهداشت دهان و دندان کمک می کند و نقش کلیدی در جلوگیری از بوی بد دهان، پوسیدگی دندان، حفره ها و التهاب لثه ایفا می کند. همچنین حساسیت دندان را کاهش می دهد.

این کار را با حمله به باکتری‌های مضر در دهان انجام می‌دهد، که به نوبه خود تشکیل پلاک را کاهش می‌دهد، دلیل اصلی بسیاری از مشکلات دهان. همچنین به سفید شدن و درخشندگی دندان ها کمک می کند.

نحوه درست کردن خمیر دندان زغال اکتیو خانگی 

چیزهایی که نیاز خواهید داشت:

  • زغال چوب فعال – ½ قاشق چایخوری
  • پودر پوسته تخم مرغ – 1 قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل– 1 قاشق غذاخوری
مراحل درست کردن خمیر دندان زغال اکتیو
  • نصف قاشق چایخوری زغال اکتیو را در یک کاسه بریزید.
  • حالا یک قاشق غذاخوری پودر پوسته تخم مرغ اضافه کنید.
  • سپس 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده و فوق بکر اضافه کنید.
  • مواد را با کاردک یا قاشق غیرفلزی مخلوط کنید تا قوام خمیری یکدستی به دست آید.
  • خمیر دندان خانگی شما آماده استفاده است. آن را به ظرف دربسته منتقل کنید.

 

همچنین بخوانید: 14 درمان طبیعی بیماری پریودنتیت دندان

 

چگونه از خمیر دندان زغال اکتیو خود استفاده کنید
  1. مقدار کمی از خمیر دندان خانگی خود را با استفاده از یک کاردک یا قاشق کوچک روی مسواک خود قرار دهید.
  2. دندان های خود را طبق معمول مسواک بزنید و به دندان های جلویی و پشتی یکسان توجه کنید.
  3. پس از اتمام مسواک زدن، دهان خود را کاملا با آب ولرم بشویید.
  4. شما می توانید از این خمیر دندان روزانه استفاده کنید.

کلام پایانی

  • می توانید از نوارهای pH برای تست اسیدیته خمیر دندان خانگی خود استفاده کنید. این خمیر دندان باید PH 7 (خنثی) یا بالاتر داشته باشد، به این معنی که این خمیر دندان برای استفاده بی خطر است.
  • این خمیر دندان خانگی حاوی جوش شیرین نیست، به این معنی که روی دندان شما ساینده نمی شود.
  • می توانید زغال فعال را به شکل قرص، کپسول یا پودر خریداری کنید. در صورت خرید کپسول، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را باز کنید. اگر از قرص ها استفاده می کنید، می توانید آنها را به شکل پودر خرد کنید.
  • همچنین می توانید کمی نمک هیمالیا به خمیر دندان اضافه کنید. این به کشتن باکتری های دهان و کاهش خطر بیماری لثه کمک می کند.
  • از آنجایی که این خمیردندان دارای بافتی دانه‌دار است، به شکستن بیوفیلم مواد مختلف کمک می‌کند تا دندان‌های شما بدون لکه بماند.
  • می توانید خمیر دندان را در کابینت دارو نگهداری کنید. نیازی به نگهداری آن در یخچال نیست.
  • دوام خمیردندان چند ماه خواهد بود.
  • اگر شروع به خشک شدن کرد، کمی روغن نارگیل ذوب شده و فوق بکر اضافه کنید و قبل از استفاده خوب مخلوط کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر زغال اکتیو را با خواص درمان آکنه، سم زدایی پوست، جوان‌سازی پوست، سفید کننده دندان، رفع تیرگی زیر بغل، لایه برداری پوست، از بین بردن جوش های سرسیاه، درمان ریزش مو و حجم دهنده موها، درمان عفونت چشم، کاهش کلسترول، پاک کننده دستگاه گوارش و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0