طرز تهیه ماکارونی ساده و لذیذ

79792 بازدید
09 آذر 96
مهربانو زهرا

طرز تهیه ماکارونی ساده و لذیذ

به نام خالق مهربانی ها

دوستان عزیز همراهان همیشگی مطبخ سلام امیدوارم حالتون خوب باشه با یه روز دیگه و یه آموزش دیگه درخدمت شما مهربانان عزیز هستم آموزش امروز طرز تهیه ماکارونی ساده و لذیذ، غذای غیر ایرانی اما طرفداری زیادی روبه خودش جلب کرده خصوصا بین کودکان و جوانان عزیز؟ ماکارونی ها تنوع زیادی هم از نظر شکل و هم از نظر پخت دارن که بنا به سلیقه تون می تونید هر نوعی رو انتخاب کنید و درجشن تولدها و میهمانی ها خودمونی از خوردنش کنار عزیزاتون لذت ببرید.

مواد لازم جهت تهیه ماکارونی برای چهار

  • ماکارونی ساده یا فرمی: پانصد گرم (یک بسته )
  • سویا یا گوشت: دویست گرم
  • قارچ: دویست گرم
  • رب: دو قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی: (جهت ته دیگ) یک عدد
  • پیاز: یک عدد
  • نمک، زردچوبه، فلفل : به میزان لازم  
طرز تهیه ماکارونی ساده و لذیذ

طرز تهیه ماکارونی ساده و لذیذ

 

طرز تهیه ماکارونی

اول سویا رو خیس میکنیم در صورت تمایل اگر خواستید بجای سویا، گوشت داخل غذاتون بریزید گوشتون رو چرخ می کنید و به جای سویا گوشت داخل مواد می ریزیم پیازهامون رو نگینی خرد می کنیم، داخل ماهیتابه کمی تفت میدیم، وقتی پیاز تغییر رنگ و طلایی شد، سویا یا گوشت رو بهش اضافه می کنم و باز با شعله کم تفت میدیم. قارچ ها رو خورد کرده به مواد اضافه می کنیم و باز کمی تفت میدیم، حالا ادویه ها رو بعد از تفت کامل مایع بهش اضافه می کنیم و در آخر دو قاشق رب رو به مایه ماکارونی اضافه می کنیم. الان باید مواد با رب هم تفت داده بشه (اگردوست داشتید میتونید همراه با رب کمی زعفران هم به مایه ماکارونی اضافه کنید بسته به میل و سلیقه شما) مایه ماکارونی آماده است، شعله رو خاموش می کنیم.

 

همچنین بخوانید:  دستور پخت عدسی خوشمزه و آسان

 

در قابلمه ای آب و نمک اضافه میکنیم و بعد از جوش اومدن، ماکارونی ها رو داخل قابلمه ریخته (میتونید قبل از درست کردن مایه، آب جوش رو بذارید که بعد از آماده شدن مایه، آب جوش آمده ماکارونی ها رو بریزید داخلش برای مواقعی که وقت کم دارید همین کار رو بکنید؟)

بعد از کمی نرم شدن ماکارونی ها اونا رو آبکش می کنیم و آب سرد یکی دو بار می ریزیم ته قابلمه، روغن ریخته و سیب زمینی ها داخل قابلمه می چینیم، بعد از چند دقیقه ماکارونی های آبکش شده رو یه لایه کف قابلمه می ریزیم و کمی از موادمون رو  روی ماکارونی ها می ریزیم. به همین ترتیب یه لایه ماکارونی و یه لایه مایه و در قابلمه رو گذاشته با حرارت کم دم می کنیم. زمان برای دم کشیدن غذا بین نیم ساعت تا چهل دقیقه است.

غذامون آماده است، در دیس یا بشقاب سرو میکنیم. نوش جان این غذا چون سریع آماده میشه و تنوع رنگ و طعم زیاد داره برای جشن تولدهای شما یا مهمونی های خودمونی توصیه میشه ? امیدوارم از آموزش امروز لذت برده باشید تا یه آموزش دیگه خدا نگهدارتون عزیزان✋

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زردچوبه را با خواص پیشگیری از آلزایمر و افسردگی، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، پیشگیری و درمان سرطان، پاک کننده کبد، درمان جوش صورت و آکنه، کاهش چین و چروک پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

11
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. مصطفی
    29 بهمن 1399

    ی چند روزی بود تو خونه تنها بودم
    فقط تخم مرغ میخوردم ????
    حالا با روش شما زدم تو پخت و پز ماکارونی ببینیم چی درمیاد

  2. سینا
    12 مهر 1399

    بابا سخته بخدا

  3. پرواز
    13 آبان 1398

    عالی بود.

  4. مهناز
    5 شهریور 1398

    سلام من روش شما رو امتحان کردم و نتیجه گرفتم به همه پیشنهاد می کنم این روش را امتحان کنید, ممنون بابت این آموزش

    • عطارک
      7 شهریور 1398

      درود بر شما
      خوشحالیم که این آموزش باعث رضایتتان گردیده است.

      سپاس فراوان

    • Amirreza
      25 مرداد 1399

      Perrrrrfect

  5. ادیب
    17 تیر 1397

    واقعا کسی نمیتونه بگه این غذارو دوست نداره
    ممنونم از مطلب بسیار خوبتون
    موفق باشید

    • فیروزه
      18 آذر 1397

      من دوست ندارم واقعا غذای مزخرفیه

  6. ریحانه
    6 تیر 1397

    ای وای من، دهنم آب افتاد
    درست کردم باحال شد
    شما هم امتحانش کنید

  7. مهدیه سادات
    23 دی 1396

    مختصر و مفید

0