topNotif

طرز تهیه پالوده خیار (فالوده خیار) و فواید آن

4098 بازدید
29 مهر 96
مهربانو زهرا
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400
آخرین به روزرسانی 4 آذر 1398

طرز تهیه پالوده خیار (فالوده خیار) و فواید آن برای حفظ سلامت بدن

سلام دوستان مهربان

مهر بانو‌ زهرا هستم و می خوام در این صفحه از خوراکی های مفید و تجربیات خودم برای شما عزیزان مطالب جامعی به اشتراک بذارم. امروز براتون از یه تجربه ارزان و بسیار کارآمد و مفید از سری آموزش های مطبخ صحبت می کنم به عنوان پالوده خیار که امیدوارم بپسندید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

طرز تهیه پالوده خیار (فالوده خیار)

طرز تهیه پالوده خیار (فالوده خیار)

 

در یه شهر کویری و در یه روز گرم مهمان دوست نازنینی بودم که برای رفع عطش و حرارت بدن برام فالوده خیار همراه با شکر و آبلیمو حاضر کردن. اون روز گرم تابستون اون پالوده به عنوان یه دسر پذیرایی چسبید بعد ها به مرور زمان و تجربیات خودم متوجه شدم که میشه پالوده خیار رو بعنوان یه دسر ضد نفخ و یا یه خوراکی کم کالری و مفید برای لاغری استفاده کرد. بجای شکر و آبلیمو از سرکه سیب و کمی نمک استفاده کردم. از اونجایی که نعنا و عرق نعنا مناسب برای معده و ضد نفخ است کم کم نعنا هم به این دسر خوشمزه اضافه کردم، امیدوارم شما مهربانان هم از این خوراکی مفید استفاده کنید و لذت ببرید.

دوستان عزیزی که ذائقه شون با ترشی و سرکه سازگار نیست این خوراکی رو با کمی شکر و آبلیمو یا سکنجبین میل کنند یا اینکه می توانید خیار رنده شده رو فقط با نمک و عرق نعنا میل کنید، خودتون ببینید چی برای بدن تون لازمه چی لازم نیست و اضافه یا حذفش کنید.

دوستان عزیز گاهی ساده ترین و دم دستی ترین خوراکی های اطراف مون میتونه معجزه بزرگی در سلامتی ما باشه کافیه با دقت و زیباتر نگاه کنیم. سلامت و شاد باشید

 

همچنین بخوانید:  اسپری خنک کننده خانگی خیار برای شادابی پوست

 

فواید پالوده خیار

پالوده خیار یه دسر سریع، عالی و مناسب برای نفخ معده و دستگاه گوارش است. به دلیل داشتن خیار که کالری ندارد (کم کالری است) و سرکه سیب بسیار مناسب برای تقویت قلب و چربی اضافه بدن می باشد و حتی کمک زیادی به لاغری می کند. همچنین، خیار حاوی فیبر بوده که باعث تسریع در روند هضم غذا می شود. علاوه بر این، خیار برای زیبایی پوست و مو بسیار مفید است، چرا که گوگرد موجود در آن برای رشد مو مناسبه و از طرفی اسید اسکوربیک و اسید کافئیک موجود در خیار، کمبود آب (که موجب تورم در زیر چشم ها می شود) را کاهش می دهد.

آب موجود در خیار نیز پوست را آبرسانی کرده و از خشکی و التهاب پوست می کاهد. وجود سرکه سیب و خیار در این دسر برای بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا بسیار مفید می باشد. به افرادی هم که از نفخ معده رنج می برند، توصیه میشه این فالوده خیار رو به همراه چند برگ نعنا میل کنند تا اثر فوق العاده ش رو ببینند.

دستور تهیه پالوده خیار

مواد لازم :

  • چند عدد خیار متوسط
  • سرکه سیب
  • نمک
  • چند برگ نعنا تازه (اگر نعنای تازه در دسترس نبود مقداری عرق نعنا استفاده کنید)

طرز تهیه: ابتدا خیارها رو پوست کنده در ظرفی رنده می کنیم (به اندازه دلخواه)، سپس نمک و سرکه بریزید و چند برگ تازه نعنا یا عرق نعنا اضافه کنید، دسر خوشمزه و مفید ما آماده است.

Paloode khiar attarak 04

طرز تهیه پالوده خیار

نوش جان مهربانان

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر خیار را بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0