topNotif

طرز تهیه کره نارگیل خوراکی در منزل

6223 بازدید
26 خرداد 99
سمانه
,

طرز تهیه کره نارگیل خوراکی در منزل

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه کره نارگیل درست کنید؟ برای تهیه کره نارگیل هیچ مواد تشکیل دهنده غیر قابل دسترس و هیچ تجهیزات تخصصی وجود ندارد و آماده سازی آن فقط 15 دقیقه طول می کشد و شما کره نارگیل خامه ای و خوشمزه ای دارید که آماده استفاده است. کره نارگیل یک ماده فوق العاده است اما یک اشکال دارد که بسیار گران است! اما نه اگر خودتان آنرا درست کنید. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه کره نارگیل آشنا شوید؛

 

طرز تهیه کره نارگیل

طرز تهیه کره نارگیل

 

طرز تهیه کره نارگیل

  1. برای شروع، تمام آنچه شما نیاز دارید 3 تا 4 فنجان پودر نارگیل (500 گرم) است. 3 فنجان از پودر نارگیل را به دستگاه غذاساز یا مخلوط کن اضافه کنید؛ بعد از آنکه کمی مخلوط شد یک فنجان از پودر نارگیل باقی مانده را به آن اضافه کنید و مجددا مخلوط کنید.
  2. مراقب باشید که حجم نارگیل بیشتر از ظرفیت دستگاه مخلوط کن نباشد تا پره های مخلوط کن به راحتی بتواند بچرخد.
  3. حالا یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده را در حالی که دستگاه در حال کار است به آن اضافه کنید. البته این کار اختیاری است و ضروری نیست و بدون روغن نارگیل هم می توانید کره نارگیل را آماده کنید.
  4. تقریبا 15 دقیقه باید اینکار را ادامه دهید تا جایی که مخلوط به شکل مایع درآید. کره نارگیل شما آماده است؛ تعجب نکنید تهیه کره نارگیل به همین آسانی است. آن را درون یک شیشه درب بسته در دمای اتاق نگه دارید.

نکته: در صورتیکه کره نارگیل سفت شد، شیشه را در یک کاسه آب گرم به صورت ایستاده قرار دهید تا کره ذوب شود و سپس آن را به هم بزنید و از آن استفاده کنید.

تفاوت بین روغن نارگیل و کره نارگیل چیست؟

  • روغن نارگیل توسط پرس سرد از میوه نارگیل تهیه می شود. در دمای اتاق جامد است و هنگام گرم شدن مایع می شود. دارای عطر و بوی خفیف تا متوسط است.
  • کره نارگیل با پوره کردن میوه نارگیل تهیه می شود. در دمای اتاق جامد است و هنگام گرم شدن نرم می شود. دارای عطر و بوی قوی است.
  • یک قاشق غذاخوری کره نارگیل حدود 2 گرم فیبر غذایی دارد. کره نارگیل کالری بیشتری نسبت به روغن نارگیل دارد. هر دو محصول در هر قاشق غذاخوری حدود 110 تا 120 کالری دارند.

سایر مواد مغذی موجود در کره نارگیل عبارتند از:

پروتئین، پتاسیم، منیزیم، آهن

 

همچنین بخوانید:  روغن گی (Ghee) و خواص درمانی آن

 

آیا روغن نارگیل و کره نارگیل برای شما مناسب هستند؟

روغن نارگیل و کره نارگیل مملو از چربی های اشباع شده می باشند. انجمن قلب آمریکا (AHA) هشدار می دهد که یک رژیم غذایی با چربی های اشباع شده، خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.

اما طرفداران نارگیل معتقدند که بیشتر تحقیقات چربی اشباع قدیمی است. آنها معتقدند که بیشتر چربی های اشباع شده اسید لوریک است، بنابراین در واقع کلسترول خوب شما را افزایش می دهد و خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد.

زمان و تحقیقات بیشتر باعث حل اختلاف خواهد شد. اما اینکه روغن نارگیل و کره نارگیل چه تاثیری بر خطر ابتلا به بیماری های قلبی می گذارد، در نهایت به عوامل بسیاری از جمله سطح فعالیت شما و رژیم کلی بستگی دارد.

کاربردهای زیبایی برای روغن نارگیل و کره نارگیل

اگر در مورد مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبت شخصی نگران هستید، پیشنهاد می کنم روغن نارگیل یا کره نارگیل را به لوازم آرایشی خود اضافه کنید.  اسیدهای چرب آنها ممکن است به کاهش چین و چروک، خشکی پوست و لکه های سنی کمک کند.

نکته: قبل از استفاده از روغن نارگیل یا کره نارگیل روی ناحیه کوچکی از پوست خود، مقداری کمی روغن یا کره نارگیل را تست کنید تا حساسیت و واکنش آلرژیک احتمالی را آزمایش کنید.

آشپزی با روغن نارگیل و کره نارگیل

روغن نارگیل و کره نارگیل از نظر ظاهری، طعم و کارایی تفاوت های اندکی دارند. روغن نارگیل برای سرخ کردن و پخت و پز بهترین است. کره نارگیل برای تهیه شیرینی ها عالی است.

کره نارگیل به عنوان یک جایگزین کره روی نان تست صبحانه خوشمزه است. همچنین می توانید در موارد زیر از کره نارگیل استفاده کنید:

  • کره نارگیل را به اسموتی ها اضافه کنید
  • آن را روی میوه تازه یا ماست یخ زده بریزید.
  • برای تهیه شیرینی و آب نبات مناسب است و ممکن است جایگزین کره یا روغن شود. این یک طعم قوی و شیرین را به دستور العمل های شما اضافه می کند.

سخن پایانی

با وجود ادعاهای بسیاری از کارشناسان بهداشت طبیعی و علاقه مندان به نارگیل مبنی بر اینکه این محصولات یک شگفتی برای سلامتی هستند، هم روغن نارگیل و هم کره نارگیل را با اعتدال مصرف کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر نارگیل را با خواص کمک به عملکرد کلیه ها و مثانه، سالم سازی پوست و مو و جوان سازی، بهبود عملکرد مغز، تقویت  سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از ناباروری مردان، کاهش کم خونی، جلوگیری از آرتروز و پوکی استخوان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0