topNotif

عادت های مخرب در رابطه

1506 بازدید
28 مهر 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

عادت های مخرب در رابطه زناشویی

این عادت ها می توانند رابطه شما را خراب کنند

درست همان طور که بذر یک گل نیاز به کود، آب، نور و زمان دارد تا به شکل یک گل زیبا سر از خاک برآورد، ازدواج نیز یک پیوند است که با زمان بیشتری تقویت می شود. در یک رابطه خوب، دو نفر نه تنها خوبی های یکدیگر را می پذیرند بلکه باید ضعف های یکدیگر را نیز بپذیرند. اما بعضی اوقات برخی از عادت ها بر روابط سایه سنگینی دارند که رابطه را به خطر می اندازد.

در واقع، برای به دست آوردن شادی در روابط، شما باید برخی از عادت های مخرب را قربانی کنید و اگر این کار انجام نشود، همسر شما اگر چه به ظاهر مشکلی ندارد اما از درون خوشحال نخواهد بود و بعد از گذشت مدتی این رابطه برای هر دو نفر خسته کننده می شود. بنابراین بیایید درباره عادت هایی که می توانند رابطه شما را خراب کنند کمی صحبت کنید.

عادت های مخرب در رابطه

عادت های مخرب در رابطه

 اشتراک گذاری زندگی خصوصی

در زندگی هر فرد، والدین و دوستان قدیمی، اولین افراد نزدیک هر فرد محسوب می شوند، به همین دلیل است که برخی از مردم عادت دارند که هر چیزی را با والدین یا دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارند. اما این بدان معنا نیست که شما اجازه دارید زندگی خانوادگی خود و همسرتان را با آن ها هم در میان بگذارید. این کار باعث می شود که شریک زندگی شما احساس بدی داشته باشد و همچنین اعتماد خود را نسبت به شما از دست خواهد داد. با تکرار این کار، او از صحبت با شما خسته و نگران خواهد شد و پایه و اساس رابطه ضعیف خواهد شد.

مشکل اعتیاد

اعتیاد صرفا در مورد نوشیدن یا سیگار کشیدن نیست. وابستگی های دیگر مانند رسانه های اجتماعی، خرید و یا اعتیاد به قمار نیز رابطه را نابود می کنند. در حقیقت، هنگامی که فرد اعتیاد به صحبت کردن یا وقت گذاشتن برای کسی یا چیزی غیر از همسر خود را داشته باشد، او شروع به نادیده گرفتن شریک زندگی خود می کند و باعث می شود فاصله بین آنها بدون گفتن کلامی ناشناخته بماند. اگر شما هر روز صبح بعد از بیدار شدن، به جای وقت صرف کردن و صبحانه خوردن با شریک زندگی خودتان به دنبال گوشی خود یا سراغ لپ تاپ می روید، حتما رابطه شما در خطر است.

 

همچنین بخوانید:  اثرات صداقت عاطفی در روابط

 

بی توجهی به علایق شریک زندگی

خیلی از افراد به بهانه دادن فضای آزاد به همسر خود یا بی علاقه بودن نسبت به نگرش و سلایق شریک زندگی خود از او دور می شوند. مثلا زن علاقه شدیدی به هنر دارد اما مرد هیچگونه علاقه ای ندارد و متاسفانه همسر خود را نیز در این مسیر حمایت نمی کند. البته این عادت اغلب در هر دو زوج دیده می شود. بسیار مهم است که ازدواج موفقیت آمیز باشد. زن و مرد نه تنها باید به یکدیگر احترام بگذارند، بلکه باید به طور کامل از یکدیگر مراقبت کنند و نسبت به زندگی شخصی شریک خود بی توجه نباشند. خوشبختی نه تنها در عشق ورزیدن به همسر است بلکه در مراقبت و همکاری در تمام امور زندگی است. بنابراین، برای خوشحالی، سعی کنید انتظارات خود و شریک زندگی خود را تحقق بخشید.

تمرکز روی نقطه ضعف ها

زمانی که دو نفر زندگی خود را شروع می کنند، عادت های خوب یکدیگر را تشخیص می دهند. در چنین مواردی، لازم است که کمبودها و ضعف ها را نیز همان طور قبول کنند.  اغلب دیده می شود که برخی افراد همسر خودشان را به دلیل کاستی ها، تمام مدت سرزنش می کنند و نیاز به تعریف چیزهای خوب را نمی فهمند و نادیده می گیرند. این موضوع منجر به تنش و سکوت در روابط می شود. علاوه بر این عصبانیت و خشم را در شخص ایجاد می کند.

برخی از افراد تنها در زندگی خود فقط روی نقطه ضعف ها تمرکز می کنند که این باعث می شود که رابطه از درون تو خالی و بدون عشق ادامه پیدا کند. اگر شما روحیه خود را به جای انتقاد از دیگران به پذیرش ضعف ها و همچنین تمرکز روی خوبی ها افزایش دهید، مطمئنا می توانید روابط خود را بهبود بخشید.

بیان نکردن عشق

اغلب مردم فکر می کنند که اگر آنها ازدواج کرده اند، دیگر نیازی به دادن یک هدیه یا گفتن دوست دارم نیست. این نوع تفکر، روابط درونی را ضعیف می کند. به یاد داشته باشید که برای دوست داشتن کسی کافی نیست که فقط با او ازدواج کنید، بلکه عشق بعد از ازدواج خیلی مهمتر از قبل از ازدواج است. باید بدانید که هیچ انسانی قادر به خواندن ذهن طرف مقابل نیست پس اگر همسر خود را دوست دارید لطفا به زبان بیاورید. این موضوع به خصوص برای زن ها از اهمیت فراوانی برخوردار است. عمدتا زن ها بیشتر از مردها نیاز به شنیدن جلات عاشقانه دارند.

کلام آخر اینکه، هیچ انسانی کامل نیست و خوب و بد بودن هم یک تعریف نسبی است. شاید یک رفتار از نظر شما کاملا درست بوده باشد اما از نظر همسر، دوست یا همکارانتان یک رفتار نامناسب تلقی شود پس لطفا به دنبال آدم همه چیز تمام نباشید چون اصلا وجود ندارد. فقط سعی کنید عادات بد خود را که رابطه شما را به سمت نابودی سوق می دهد شناسایی کرده و آن را تغییر دهید و در این راه از همسر خود نیز کمک بگیرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

لبان الذکر را با خواص دفع انرژی های منفی بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0