topNotif

عشق و دوست داشتن واقعی یعنی چه ؟

2452 بازدید
26 فروردین 97
سمانه

عشق و دوست داشتن واقعی یعنی چه ؟

انسان سالم کسی است که هم بتواند خوب کار کند و هم بتواند خوب عشق بورزد. عشق هم مانند کار، می تواند زندگی را ارزشمند کند. توجه و علاقه مندی به دیگران، باعث زندگی بهتر آنان می شود. عشق ما به دیگران و عشق دیگران به ما، سبب می شود که حتی در بدترین شرایط بتوانیم به زندگی خود ادامه دهیم، این در حالی است که نا امیدان، زیر فشار شرایط، متلاشی می شوند. رستگاری انسان تنها از طریق عشق و باز هم عشق میسر می شود.

ویژگی عشق :

البته عشق مستلزم تن دادن به خطر است، خطر رد شدن و مورد بی اعتنایی قرار گرفتن. نزدیک شدن به دیگران، ممکن است با فاصله گرفتن آن ها همراه باشد و در نتیجه در مقایسه با گذشته، تنهایی بیشتری به همراه داشته باشد. دوست داشتن و مهر ورزیدن ممکن است با تحمل درد همراه باشد اما بدون عشق هم زندگی معنا و مفهوم پیدا نمی کند. همچنین عشق مستلزم تعهد است و در واقع این تعهد، اساس یک رابطه عاشقانه است. گر چه تعهد، تضمینی برای موفقیت رابطه ی صمیمانه نیست، اما شاید یکی از مهم ترین عوامل سرشار کننده ی این رابطه محسوب شود.

ویژگی دیگر عشق اصیل، حفظ فردیت است به طوری که هویت اشخاص زیر سوال نمی رود. عشق اعمال انتخاب آزادانه است زیرا اشخاصی که یکدیگر را دوست دارند، بدون یکدیگر نیز می توانند زندگی کنند، اما انتخاب کرده اند که با هم زندگی کنند.

عشق و دوست داشتن

عشق و دوست داشتن واقعی

شکل های مختلف عشق :

وقتی از روابط عاشقانه صحبت می کنیم. به انواع مختلفی از عشق نظر داریم. مانند عشق میان پدر و مادر و فرزند، عشق میان برادران و خواهران، عشق میان دوستان و سرانجام عشق رمانتیک. البته این انواع مختلف عشق، با هم تفاوت های اصولی دارند، اما انواع عشق های اصیل در اصولی با هم شریک هستند.

عشق حقیقی و غیر حقیقی :

همیشه تمیز قائل شدن میان عشق حقیقی و عشق غیر حقیقی ساده نیست. عشق حقیقی، اسباب انبساط خاطر می شود و عشق کاذب، کسانی را که می خواهند آن را عرضه کنند، سرکوب و خوار می کند. بعضی از عشق های کاذب، به نظر حقیقی می رسند اما کسانی را که در معرض این عشق هستند، معلول و ناتوان می کند.

 

همچنین بخوانید:   انواع عشق در زندگی زناشویی

 

افرادی که عشق کاذب دارند، این گونه اند :

عشقش بی قید و شرط و بی چشم داشت نیست، می خواهد عهده دار امور باشد و به جای طرف مقابل تصمیم بگیرد، انتظارات و توقعات غیر واقع بینانه دارد، انتظار دارد که شخص مقابل او، به گونه ای ویژه ای رفتار کند تا شایسته ی عشق او باشد، به روابط عاشقانه اطمینان نمی کند. به شخص مقابل خود، برای پر کردن خلاهای زندگی اش، وابسته است، احساس تعهد ندارد.

عشق حقیقی :

عشق یعنی رها کردن این توهم که می توانیم خود، دیگران و محیط مان را به طور کامل کنترل کنیم. هر چه برای کنترل، بیشتر تلاش کنیم، کنترل خود را بیشتر از دست می دهیم. عشق یعنی دست برداشتن از کنترل، یعنی گشوده بودن به روی حوادث زندگی. عشق یعنی داشتن توانایی شگفت زده شدن. عشق بالغانه یعنی رسیدن به وحدت، در شرایط حفظ یکپارچگی و حفظ فردیت. در عشق بالغانه هر دو طرف یکی می شوند و با این حال، فردیت خود را حفظ می کنند.

ویژگی های عشق حقیقی :

عشق، نواقص را تحمل می کند. حتی در یک رابطه ی عاشقانه هم لحظات ملامت بار و کسالت آور وجود دارد. گاه دلگیر می شویم، گاه تنش بر روابط مان حاکم می شود و گاه به بن بست می رسیم. عشق حقیقی به مفهوم شادی ابدی و بی وقفه نیست. اما به این معناست که بتوانیم دشواری ها را تحمل کنیم. می دانیم که در گذشته اوقات خوشی را تجربه کرده ایم. می توانیم آینده ای تابناک را در ذهن خود تصور کنیم. کافی است به یکدیگر اطمینان کنیم و به هم توجه و علاقه نشان دهیم تا بر مسائل و مشکلات غلبه کنیم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن اسطوخودوس را با خواص رفع استرس و افسردگي، آرامش بخش، ضد تشنج، رفع بد خوابي، برطرف کننده سرفه، تقويت حافظه، درمان کننده آرتروز، درمان سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0