topNotif

علائم تشخیص درد آپاندیس

2954 بازدید
16 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

علائم تشخیص درد آپاندیس چگونه است ؟

آپاندیس زائده کرمی شکلی است که در روده انسان دیده می شود و در طرف راست و پایین شکم قرار دارد. آپاندیس در نقطه ای که روده کوچک به روده بزرگ متصل می شود و به آن روده ی کور می گویند، دیده می شود. روده ی کور به شکل لوله ای است که انتهای تحتانی آن بسته می باشد.

آپاندیس در انسان معمولا سه تا چهار اینچ (هشت تا ده سانتی متر) طول و نیم اینچ پهنا دارد. به نظر می رسد که آپاندیس در هزاران سال قبل یک عضو ضروری و لازم در دستگاه گوارش بوده و شاید در هضم سلولز کمک می کرده است، ولی امروزه این عضو به تدریج تحلیل رفته و هیچ کار مشخصی نمی توان برای این عضو در نظر گرفت. در حقیقت اندامی است که نبودن آن نیز هیچ لطمه ای به بدن نمی زند.

علائم تشخیص درد آپاندیس

علائم تشخیص درد آپاندیس

آپاندیسیت چیست ؟

آپاندیس دارای دریچه های عضلانی است که معمولا ترشحات موکوسی آپاندیس از طریق این دریچه ها به روده ی کور می ریزند. اگر چیزی سبب انسداد این دریچه ها شود، ترشحات موجود در داخل آپاندیس، همراه با باکتری ها ایجاد فشار می کنند. آپاندیس توسط باکتری ها مورد حمله قرار می گیرد و این مساله سبب می شود که کل ناحیه دردناک و متورم شود و به این مساله آپاندیسیت یا التهاب آپاندیس می گویند. شخصی که دچار آپاندیسیت شده باشد، در ناحیه راست و پایین شکم خود احساس درد شدیدی می کند و ممکن است حالت تهوع و یا اسهال داشته باشد. در مواردی ممکن است تب خفیفی نیز ایجاد شود. همچنین شماره ی یاخته های سفید خون افزایش پیدا می کند.

 

همچنین بخوانید:  علت هضم نشدن غذا در معده چیست؟

 

تشخیص آپاندیسیت :

گاهی ممکن است این التهاب و ایجاد فشار در آپاندیس منجر به ترکیدن آن شود که خطرناک بوده و ممکن است سبب عفونی شدن اعضا دیگر شود. برای آزمایش آپاندیسیت به آهستگی ولی با فشار کمی بالای سمت چپ کشاله ران را فشار دهید تا کمی درد آید. سپس به سرعت دست خود را بردارید، اگر پس از برداشتن دست، درد شدیدی حاصل می شود (دردی که باز می گردد) احتمال آپاندیسیت می رود. اگر هیچ گونه درد باز گردنده در بالای کشاله ران چپ به وجود نیاید، همان آزمایش را بالای کشاله ران راست انجام دهید.

هر سال از هر ۵۰۰ نفر، یک نفر دچار آپاندیسیت می‌شود و این عمل شایع‌ترین عمل اورژانسی شکم است. این بیماری پیشگیری ندارد و در صورت بروز آپاندیسیت و تاخیر در تشخیص و جراحی به دلیل احتمال پارگی آپاندیس می‌تواند مرگبار باشد. درمان آپاندیسیت جراحی سریع پس ار تشخیص است و جراحی معمولا پس از بی هوشی کامل صورت می گیرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن کرچک را با خواص درمان یبوست و تسکین دل درد، تسکین درد آرتروز و درد زانو، رشد مژه ها، درمان کهیر و جوش سرسیاه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0