topNotif

علل لکه های سفید پوست و راه های درمان آن

3509 بازدید
27 مهر 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

علل لکه های سفید پوست و راه های درمان آن

علل و علایم لکه های سفید روی پوست

لکه های سفیدی که روی پوست ظاهر می شوند برای بسیاری از افراد ترسناک هستند. لکه های سفید پوستی می تواند ناشی از عوامل متعدد باشد. یکی از آنها عفونتی قارچی به نام کچلی پوست یا تینا ورسیکالر (tinea versicolour) است. آن ها لکه هایی مجزا، با لبه هایی نامنظم و روشن هستند. ممکن است همراه با خارش یا بدون آن باشد و درمان هایی که برای عفونت قارچی پیشنهاد شده است آن را بر طرف کند.

 

علل لکه های سفید پوست و راه های درمان آن

علل لکه های سفید پوست و راه های درمان آن

 

نوع دیگری از لکه های سفید در برخی از کودکان دیده می شود که در سطوح باز بدن و به ویژه در افرادی که پوست تیره دارند، به وجود می آید. این لکه ها هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند و اغلب اوقات بدون توجه به آن ها نا پدید می شوند.برخی معتقدند که این لکه ها توسط آلودگی انگلی روده ای و یا کمبود کلسیم در رژیم غذایی ایجاد می شوند. ممکن است این طور باشد یا نباشد اما برخی از موارد مبارزه انگلی به رفع آن کمک می کند.

از بین رفتن رنگدانه های پوستی لکه مانند برای بسیاری افراد یک مشکل است. این حالت اغلب اوقات از دست ها، پاها، صورت و اطراف چشم و لب ها شروع می شود. این یک بیماری ارثی است که به صورت ژنتیکی انتقال می یابد که در برخی از نسل های افراد رخ می دهد و در همان خانواده منتقل می شود. ظاهرا، استرس عامل تشدید کننده ای است که این مشکل را به وجود می آورد و همین طور مواد پلاستیکی با کیفیت پایین که در تماس دائم یا پوست هستند مثل: دمپایی های ارزان پلاستیکی، قلاب سینه بندها، بندهای ساعت و قاب های عینک ارزان.

درمان قطعی برای این گرفتاری در هیچ سیستم پزشکی وجود ندارد. منتهی نابودی رنگدانه های پوستی در برخی از نواحی بدن توسط دارو متوقف می شود. این اختلال به جز ظاهر زشتی که دارد باعث هیچگونه بیماری یا بدکاری اندام های بدن نمی شود و به آن لوکودرما (leukoderma) یا پیسی گفته می شود.

 

همچنین بخوانید: درمان بیماری برص و بهق در طب سنتی

 

درمان گیاهی لکه های سفید روی پوست

نکته: درمان گیاهی که در زیر ارائه شده است ممکن است بر روی برخی از افراد جواب مثبت دهد و برخی نتیجه مطلوب ایجاد نشود. در هر صورت استفاده از آن ها ضرری ندارد.

  • پوست درخت انجیر را خشک کرده و به پودر نرمی تبدیل کنید. یک قاشق چای خوری از این پودر را با چند قطره روغن نارگیل مخلوط کرده و روی پوست بگذارید.
  • استفاده از عصاره ای که از برگ های تازه انجیر استخراج شده است در مراحل اولیه این اختلال سودمند است.
  • نوشیدن یک تا دو قاشق غذا خوری عصاره هندوانه ابوجهل در روز اغلب اوقات روی مکانیسم تسکین دادن استرس تاثیر دارد. این عصاره اثر مثبت محور ایمنی و روانی را در بدن تقویت می کند.
  • خمیر دانه زیره با کمی سرکه طبیعی نیز مفید است.
  • به یک فنجان پر از شیر، نصف قاشق غذا خوری پودر صندل سفید اضافه کنید. در فرهنگ قدیمی طب هندوستان، استعمال خمیر صندل سفید در برابر پرتو های زیان آور تابش آفتاب، نقش یک محافظ را دارد. بوی معطر صندل سفید به افرادی که تمرین مدیتیشن می کنند، کمک می کند و شاید استرس را از بین برده و به روان آرامش می بخشد.
  • یک قاشق غذا خوری پودر تخم تربچه را با یک قاشق چای خوری سرکه مخلوط کنید و روی پوست خود بگذارید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر غازیاغی را با خواص درمان ضایعات پوستی، چروک صورت، نیش حشرات، درمان عفونت مجاری ادراری، کنترل کننده فشار خون، محافظت از کبد و مثانه، درمان اسهال، درمان سنگ کلیه، جلوگیری از نقرس، درمان روماتیسم، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0